Gotowy pomysł na biznes – Jak zostać Januszem Google?

google moja firma wizytowka

Nowa dziedzina do pracy

Wraz ze wzrostem popularności urządzeń mobilnych i mobilnego dostępu do Internetu – wzrosła rola wizytówek firmowych w Google. Dla małych, lokalnych biznesów – wizytówki w Google firmy są obecnie lepszym źródłem kontaktów z Klientem niż firmowe strony www.  Niestety, większość firm nie zdaje sobie z tego sprawy i zaniedbuje swoje wizytówki w Google (najlepszy przykład: instytucje państwowe!).

Biznes z Google Moja Firma kwitnie…

W tempie wykładniczym rośnie liczba majstrów, fachowców, specjalistów, ekspertów, „pracowników goooogle”, „partnerów google”, którzy dzwonią ochoczo na „losowo wybierane numery”  i chcą się zająć wizytówką Twojej firmy. Deklarują płatne założenie wizytówki, obsługę, administrowanie, komentowanie i najważniejsze – SKASOWANIE NEGATYWNYCH KOMENTARZY!

Czy skasowanie negatywnych komentarzy jest możliwe?

Oficjalna procedura kasowania komentarzy z Google jest prosta i jednoznaczna. Będąc zalogowanym na swoim koncie Google oznaczamy komentarz flagą i wypełniamy zgłoszenie. Nie ma znaczenia, czy jesteśmy właścicielami wizytówki, czy osobą z zewnątrz. Duża liczba zgłoszeń jednego komentarza powoduje szybsze ich rozpatrzenie przez dział techniczny Google. Dodatkowo, możemy zadzwonić na infolinię, gdzie miła Pani powie nam, że sprawa jest zgłoszona, czekamy na odpowiedź działu technicznego.

  • Jeśli komentarz jest wulgarny, obraźliwy, ma zabarwienie rasistowskie itp. zostanie sprawnie skasowany.
  • Jeśli komentarz obiektywnie lub nieobiektywnie opisuje/ocenia prawdopodobną działalność firmy – nie ma szans na jego skasowanie.

Gdy support Google nie pomoże, jedyną możliwością jest kontakt z autorem komentarza / oceny i wyjaśnienie (jeśli się podpisał i rzeczywiście był klientem Twojej firmy!). Autor zawsze może zmienić swój komentarz.

Jak działają Janusze Google Moja Firma – pomysł na biznes!

  • Szukam firm z minimalną ilością komentarzy.
  • Mam kilka / kilkanaście kont w Google z historią ocen, statusem lokalnych przewodników.
  • Piszę negatywny komentarz o firmie, dopasowany do jej działalności – „prawdopodobny”.
  • Dzwonię do firmy i informuję, że wizytówka jest zaniedbana, są negatywne komentarze. Świadczy to krytycznie o firmie, tracą Państwo klientów!
  • Oferuję pomoc – za 400zł netto i z umową na 12 miesięcy oferuję administrację wizytówką i SZYBKIE SKASOWANIE KOMENTARZY NEGATYWNYCH (mogą to zrobić ponieważ sami je napisali!).

Co się dzieje podczas współpracy?

Janusz w tempie ekspresowym kasuje komentarze z kont, które należą do niego. Sami nie bylibyśmy w stanie tego zrobić – Google prawdopodobnie nawet po zgłoszeniu nie skasowałby komentarzy, ponieważ wyglądają na realne.

Następnie Janusz cieszy się opłatami abonamentowymi po 400zł netto dopóki nie trafi na podobnego sobie Janusza, który zgłosi się do firmy z tą samą usługą i doda swoje negatywne komentarze. Wtedy Janusz 1 stosuje tradycyjną metodę zgłaszania komentarzy do Google i oczekiwania na ich skasowanie. Janusz 2 gwarantuje zaatakowanej firmie skasowanie ich w 24h. Koło się zatacza.

Jak tego uniknąć?

Właściwie nie da się uniknąć powyższej sytuacji. Niestety, ale Google w tej płaszczyźnie ma bardzo niesprawiedliwe mechanizmy – a niby takie mądre business inteligent, machine learning, artificial intelligence, dzikie węże.

Co jednak możemy zrobić?

  • Posiadać prawa administratora wizytówki własnej firmy — powinna mieć status zweryfikowanej i właściciel firmy powinien być jej głównym właścicielem.
  • Dbać o jakość swoich usług i produktów, wyjaśniać wszelkie nieporozumienia w świecie rzeczywistym.
  • Prosić zadowolonych klientów o opinie w Google, mała naklejka na drzwiach firmy, informacja w stopce e-mail — wszystko daje efekt!
  • Ustawić powiadomienia dot. statystyk i komentarzy w Google Moja Firma.
  • Odpowiadać na komentarze negatywne w jak najkrótszym czasie – merytorycznie, bez negatywnych emocji, usprawiedliwień, ataków.

Wniosek

Dbaj o wizytówkę w Google Twojej firmy przynajmniej tak bardzo, jak o stronę internetową! W przypadku, gdy cierpisz na brak czasu lub posiadasz więcej niż jeden oddział swojej firmy (np. 300 oddziałów) — warto podjąć uczciwą współpracę z wyspecjalizowaną agencją, która zajmie się tym za Ciebie.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*