telefon | emedia sp. z o.o.

Sposób na sprawdzenie czy agencja interaktywna nadąża za rozwojem branży

Agencja Interaktywna SprawdzenieWiększość profesjonalnych firm w Polsce, promuje swoje usługi lub produkty w internecie. Zwykle, tego typu działania są zlecane zewnętrznym agencjom interaktywnym. Jeśli w firmie nie ma osoby, która jest specjalistą w dziedzinie marketingu internetowego, trudno zweryfikować pracę agencji interaktywnej. Raporty przesyłane przez agencję często opierają się na skomplikowanym opisie wykonanych czynności jako wiadomość e-mail lub automatycznie generowane pliki “z numerami pozycji” bez żadnej interpretacji wraz z fakturą.

Z uwagi na dynamiczny rozwój technologii internetowych, najlepsze agencje interaktywne muszą stale podnosić jakość swoich usług i obsługi.  Poniżej przedstawiam jak w pięciu szybkich krokach sprawdzić działania agencji interaktywnej.


Jaka jest jakość strony internetowej agencji?

Wyniki testów przedstawiane są w skali punktowej, to pozwoli Ci je ocenić. Strona internetowa profesjonalnej agencji interaktywnej jest wizytówką firmy i świadczonych usług.

Czy agencja posiada oficjalny status Autoryzowanego Partnera firmy Google?

Posiadanie statusu agencji interaktywnej Google Partners świadczy o tym iż agencja posiada kompetencje i zasoby do realizacji profesjonalnych działań reklamowych w internecie. Agencje ze statusem Google Partners są weryfikowane przez Google i sprawdzane pod kątem kompetencji i budżetów reklamowych. Dodatkowo agencje posiadające status Partnera Google otrzymują profesjonalne wsparcie Zespołu Agencyjnego Google w przypadku zaawansowanych działań reklamowych dla swoich klientów. 

Jak wyglądają raporty przesyłane przez agencję?

  • Czy agencja monitoruje wspólnie określone cele Twojej firmy w internecie i najlepsze źródła ich realizacji?
  • Czy otrzymujesz profesjonalne raporty na temat swojej strony internetowej? Orientujesz się jaki jest ruch użytkowników na Twojej stronie? Jakie są trendy miesięczne? Najważniejsze parametry strony internetowej?
  • Czy wraz z raportami otrzymujesz spis wszystkich działań wykonanych przez agencję?

Profesjonalna agencja interaktywna nie używa czarów. Po ustaleniu z Tobą celów jakie są do zrealizowania np. wysłanych formularzy kontaktowych, agencja powinna skupić się na ich realizacji z wykorzystaniem najbardziej efektywnych metod. Z wykorzystaniem obecnie dostępnej technologii agencja powinna dostarczać minimum raz w miesiącu pełne raporty swoich działań. Na podstawie raportów powinieneś orientować się w podstawowych parametrach swojej strony internetowej. Dodatkowo każde wykonane działanie powinno być rozliczone w zestawieniu ze zrealizowanymi celami strony internetowej.

Czy agencja wykorzystuje najnowsze technologie?

  • Google Data Studio – narzędzie dzięki, któremu agencje interaktywne tworzą nowoczesne raporty. To zapewni Ci czytelne i zrozumiałe raporty z różnych źródeł np. zestawienie konwersji, średniej pozycji w Google czy danych zewnętrznych z CRM.
  • Google Tag Manager – narzędzie wykorzystywane przez agencje do zarządzania kodami wykorzystywanymi na potrzeby systemów zewnętrznych zainstalowanych na firmowej stronie internetowej. Dzięki wykorzystaniu tego narządzia, agencja nie będzie musiała kontaktować się z Twoim działem IT w celu wgrywania modyfikacji i kodów monitorujących. Narzędzie pozwala zaoszczędzić czas i koszty.
  • Google Optimize – narzędzie do prowadzenia testów A/B strony internetowej. W połączeniu z Google Tag Manager, agencja interaktywna może prowadzić testy na stronie internetowej bez zaangażowania działu IT i programistów odpowiedzialnych za firmową stronę internetową.
  • Pixel Facebook – wdrożenie umożliwia optymalizację konwersji przy prowadzonych reklamach w Facebook Ads.
  • Facebook Analytics – narzędzie równoległe do Google Analytics. Wykorzystanie systemu umożliwia lepsze poznanie użytkowników strony internetowej.  Dzięki Facebook Analytics mamy do dyspozycji dodatkowe dane ułatwiające podejmowanie trafnych decyzji przy optymalizacji konwersji.

Wykorzystanie powyższych narzędzie we współpracy firmy z agencją interaktywną gwarantuje lepsze efekty w realizacji opracowanych celów. 

Jak agencja promuje swoje najlepsze usługi? 

  • Sprawdź czy agencja korzysta z rozwiązań, które proponuje Tobie jako skuteczne. 
  • Jeśli pozycjonuje strony internetowe, sprawdź jak wyglądają jej pozycje po wpisaniu kluczowej frazy  i miasta np. “pozycjonowanie stron internetowych”.
  • Jeśli prowadzi działania na Facebook, sprawdź jak wygląda jej profil, reklamy, oceny, komentarze, zaangażowanie. 
  • Jeśli prowadzi działania w Google AdWords, sprawdź czy reklamy są widoczne, co wyświetla się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu nazwy agencji interaktywnej. 

Promocja usług własnych to najlepsza wizytówka agencji interaktywnej. Jeśli agencja profesjonalnie dba o swój wizerunek w internecie, możesz być pewien, że ma możliwości zadbania o Twoje przedsiębiorstwo na równie wysokim poziomie.


Wniosek

Obecnie na rynku reklamy internetowej działa duża ilość firm z ofertą, której zwykle nie da się ze sobą porównać. Wybór najlepszej agencji interaktywnej ma długofalowe skutki w działaniu firmy.  Dlatego bardzo ważne jest, dokonanie wyboru w oparciu o jasne kryteria – przykładowo o opisane w powyższym opracowaniu.

[ratings id=”927″]

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena