Pozycjonowanie Voice Search

Co to jest Voice Search?

Voice Search to nowość, która będzie miała coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu stron WWW. Niesie to pewne konsekwencje dla twórców stron internetowych.

Jak działa Voice Search ?

Głównym czynnikiem rankingowym będzie szybkość ładowania strony i jej „lekkość”. Od strony praktycznej oznacza to preferowanie rozwiązań typu AMP (Accelareted Media Pages), a także skupienie się na statycznych stronach internetowych

Co daje wykorzystanie AMP ?

Skoro już jesteśmy przy AMP to koniecznością będzie wdrożenie HTTP w wersji 2. Mechanizmy cachowania stron typu AMP wymagają dobrej obsługi serwisu pod kątem HTTPS,  bo to serwery Googla zajmują się odpowiednim ładowaniem skryptów AMP

Jak wykorzystać Rich Snipset?

Amazon Echo - urządzenie do voice searchDrugim ważnym czynnikiem będzie odpowiednie stosowanie danych strukturalnych na zadawane pytania. Google i Amazon zaczną wdrażać Rich Snipset odpowiedzialne za voice search i za serwisy typu FAQ. Już obecnie funkcjonuje Direct Answer, które pojawia się przy zapytaniach z pytaniem. Optymalne odpowiedzi powinny być krótkie i zawierać do 25-30 wyrazów

W czasach uczenia maszynowego (machine learning) coraz większą rolę zaczyna spełniać analiza treści. Treść powinna być lekka i zrozumiała. Głównie chodzi tutaj o budowę zdań i jakość użytych słów. Preferowane są krótkie zdania z prostymi słowami. Najłatwiej jest to zmierzyć za pomocą wskaźnika mglistości.

Coraz ważniejsza będzie struktura treści. Im lepiej opisana treść strony strukturalnie to tym większa szansa na trafienie do wyników Voice search i jak Direct Answer. Preferowane będą strony z dłuższą zawartością treścią zbudowaną na strukturze FAQ.

Jak pozycjonować Voice Search?

Apple HomePod - urządzenie do voice searchDobrze zoptymalizowana strona pod Voice Search prowadzi do do lepszych wyników w pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwarek na komputerach i na urządzeniach mobilnych.  Trzeba wziąć pod uwagę, że treść wyników może być przeczytana przez asystentów głosowych takich jak Google Voice czy Apple Siri albo Amazon Alexa oraz urządzenia typu Google Home, Amazon Echo, Apple HomePod.

Przypuszcza się, że szybko dojdziemy do czasów, w których wyszukiwanie głosowe będzie dominowało po 2020 roku. Ewolucja systemów operacyjnych w smartfonach prowadzi to rozwijania interakcji głosowej.  Stawia to na priorytet pod kątem przygotowania stron internetowych, w których treść stron będzie czytana.

Jakie są zalety wyszukiwania głosowego?

google homeWg Google w styczniu 2018 już miliard ludzi skorzystało z wyszukiwania głosowego. Rynek rozwiązań bazujących na sterowaniu głosem w oparciu o rozwiązania w chmurze stanie się jednym z najbardziej dynamicznych branż i też zmieni branżę interaktywną.

Biorąc pod uwagę szybkie dostosowanie się ludzi do interfejsu głosowego może to spowodować pojawienie się nowych wyzwań związanych z marketingiem internetowym. Szczególnie, że spodziewany jest dynamiczny rozwój botów komunikacyjnych, takich jak Asystent Google, które pełną rolę asystentów przy zakupach online. Obecnie w Stanach Zjednoczonych jest duże zainteresowanie asystentami głosowymi takimi jak Amazon Echo, Google Home, Apple HomePod.

Jak wdrożyć Voice Search ?

Zapraszamy do kontaktu. Świadczymy usługi w zakresie pozycjonowania. Artykuł miał na celu pokazanie możliwości jakie niesie wyszukiwanie głosowe i interakcja głosowa.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*