Wpisy informacyjne w Google Moja Firma
Od niedawna Google wprowadził opcję dodawania wpisów w Google Moja Firma. Jest to bardzo ciekawe narzędzie pozwalające na informowanie użytkowników o aktualnościach swojej firmy, przyciąganie nowych klientów i umacnianie relacji już z obecnymi. Jest ono widoczne dla użytkowników w wyszukiwarce i w mapach Google.
Jak to wygląda po dodaniu?
Jak dodać wpis w Google Moja Firma?
- Zaloguj się w Google Moja Firma, aby móc zarządzać wizytówką.
- Kliknij na zakładkę „Wpisy”.
- Wyświetli się ekran „Utwórz wpis”, a na nim opcje:
- dodawania tekstu (do 300 wyrazów)
- zdjęć
- ustawiania wpisu jako wydarzenia z datą i godziną rozpoczęcia oraz zakończenia
- przycisku call-to-action (wezwanie do działania) przykładowo (zobacz na obrazku po prawej) „Więcej informacji” z adresem docelowym
- Po utworzeniu wpisu możesz wybrać opcję „Podgląd”, aby sprawdzić czy wszystkie dane się zgadzają a następnie opublikować za pomocą „Opublikuj”.
Wskazówki przy dodawaniu wpisów w Google Moja Firma
- Najbardziej zalecany rozmiar zdjęć to 750×750. Rozmiar nie może być mniejszy niż 250×250, ponieważ nie będzie zaakceptowany.
- Zalecane jest, aby wyśrodkować obraz w celu prawidłowego wyświetlenia. W przeciwnym razie ważne elementy mogą zostać ucięte.
- Najważniejsza informacja znajduje się w pierwszych 100 znakach i będzie wyświetlana w wizytówce Twojej firmy. Upewnij się, że informacja, którą tam zamieścisz jest kluczowa.
- Najnowsze posty wyświetlają się w pierwszej kolejności, starsze będą wyświetlane kolejno w formie karuzeli.
- Widoczność wpisów jest ograniczona tylko do 7 dni, w związku z czym zaleca się częste ich aktualizowanie.
- Każdy post ma swój własny, unikalny URL, który można udostępniać za pomocą jednego kliknięcia.
Co dają wpisy w Google Moja Firma?
Wpisy informacyjne w Google Moja Firma mogą niezwykle usprawnić promocję biznesu. Jest to idealna opcja, aby poinformować klientów o różnego rodzaju wydarzeniach związanych z firmą, aktualizować informacje na bieżąco, promować stronę, prezentować się w mapach Google i wynikach wyszukiwania oraz budować społeczność wokół swojej marki.