Wpisy w wizytówce a jej ranking w mapach
Usługa Google Moja Firma oferuje obecnie wiele nowych funkcji i możliwości kompleksowego prezentowania się w panelu wyników wyszukiwania oraz w Mapach Google – bezpłatnie! Google Moja Firma to nie tylko lokalne SEO. Możesz zaprezentować swoją firmę za pomocą zdjęć, filmów, opisów produktów, najczęściej zadawanych pytań (tak zwany FAQ), recenzji, komunikatorów i postów Google oraz komunikować się ze swoimi klientami, zapewniając jednocześnie firmie interakcję i ruch. Wciąż jednak najważniejsza jest widoczność. I tu przybliżamy się do ważnego zagadnienia: czy wpisy w wizytówce Google My Business wpływają na jej ranking w Mapach?
Czym dokładnie są wpisy Google?
Najlepszym sposobem na aktualizowanie treści w Google Moja Firma, dzięki nowym, aktualnym i trafnym treściom są Posty Google. Wpisy te to krótkie artykuły, które mogą zawierać dowolne informacje o Twojej firmie, od ogłoszeń o produktach i firmach lub dat wydarzeń po najnowsze informacje prasowe, posty na blogach lub obecne promocje. Dzięki wielofunkcyjności, Google Moja Firma stanowi ważny kanał marketingu treści, więc powinna być integralną częścią także Twojej strategii komunikacyjnej. Dodatkowym atutem jest częsta aktualizacja usług Google, która może pozytywnie wpływać na opinie użytkowników o aplikacji i oferowanych w niej usługach.
Czy posty faktycznie wpływają na ranking?
Z naszych obserwacji jasno wynika, że każdy dodany w wizytówce wpis ma znaczenie dla wyświetlanej pozycji. Oczywiście duże znaczenie mają także inne czynniki – m.in. opinie, strony www, rozpoznawalność marki itd., jednak my jako przedsiębiorcy największą kontrolę mamy właśnie nad dodawanymi postami i ich regularnością, co przynosi realne zyski w pozycjonowaniu. W eksperckim świecie zaczęły się nawet opinie, że kiedyś wizytówki w Google Maps mogą zastąpić strony internetowe.
Jakie wpisy są najskuteczniejsze?
Lokalnie preferowane są wyniki najbardziej odpowiadające danemu zapytaniu. Istnieje większe prawdopodobieństwo dopasowania Twojej firmy do wyszukiwanego hasła, jeśli masz dokładnie uzupełnione informacje w swojej wizytówce. Dlatego też warto ustalić “swoje” słowa kluczowe i regularnie z nich korzystać. Dodatkowo, warto raz na jakiś czas sprawdzać, jak przedstawia się prowadzona wizytówka w kilku niezależnych wyszukiwarkach.
Tip: Sprawdź, czy w swojej wizytówce Google Moja Firma posiadasz wprowadzone wszystkie informacje o swojej firmie. Dzięki temu będziesz miał pewność, że potencjalni klienci będą mogli uzyskać szczegółowe informacje w odniesieniu do poszukiwanych fraz.
Na pytanie, czy warto regularnie dodawać wpisy na wizytówce GMF i czy faktycznie wpływają one na pozycję w wynikach wyszukiwania, odpowiadamy: TAK!
Efekty są w zasięgu Twoich możliwości – dodaj ten kanał do swojej strategii komunikacyjnej i zwiększ widoczność swojej firmy w Google.