YouTube to “najlepsza zabawka” Twojego dziecka? Te zmiany powinny Cię zainteresować!

Kolorowy, dynamiczny i ciekawy świat YouTube to dla maluchów nie tylko sposób na zajęcie czasu wolnego, ale też świetna okazja do odkrywania interaktywnego świata. I choć youtubowe określenie “prostszego sposobu wspierania dzieci podczas rozwijania ich nowych zainteresowań” brzmi naprawdę przekonująco, pomija ono najważniejszą kwestię, czyli bezpieczeństwo ciekawskich maluchów i starszych dzieci. Rodzice powinni być świadomi, że dostęp do treści, mimo wszelkich zalet, zaleca się ograniczać. Kto również odczuwa skutki braku kontroli rodzicielskiej w internecie? Reklamodawcy!

Twórcy aplikacji postanowili w końcu odpowiedzieć na te potrzeby, wyręczając tym samym opiekunów w kontroli oraz działając na korzyść marketerów.

YouTube Kids ku bezpieczeństwu

Zgodnie z tą ideą na rynek wprowadzona została aplikacja YouTube Kids, która ma służyć przede wszystkim bezpieczeństwu, a jej podstawową cechą jest ograniczenie dostępu do treści niedostosowanych do najmłodszych użytkowników. YouTube Kids będzie mogła oglądać cała rodzina, a materiały dostępne w aplikacji dobierane będą zarówno na podstawie zautomatyzowanych filtrów stworzonych przez profesjonalny zespół inżynierów, jak i weryfikacji manualnej oraz opinii przekazywanych nam przez rodziców. 

Z myślą o kim powstał YouTube Kids? 

Wbrew pozorom, aplikacja ta nie dotyczy tylko najmłodszych dzieci, a jest skierowana do użytkowników do 13. roku życia, które korzystają z serwisu same, tj. bez kontroli rodziców oraz do rodzin z dziećmi, które chcą oglądać bezpieczne i zweryfikowane materiały. Zgodnie z regulaminem YT: poniżej 13. roku życia nie zaleca się korzystania się ze standardowej aplikacji.

Co wprowadzenie YT Kids oznacza w praktyce? 

  • dla dzieci:
    Każdy, kto przesyła filmy, będzie zmuszony oznaczyć je jako „przeznaczone / nieprzeznaczone” dla dzieci. Ograniczone użytkowanie rozumie się jako brak dostępu do funkcji takich, jak komentarze, polubienia i nielubienia, dźwięki powiadomień i czaty na żywo. W przypadku filmów dla dzieci będzie gromadzone znacznie mniej danych osobowych.
  • dla marketerów:
    rzetelniejsze wyniki statystyk! Koniec z zakłamanymi danymi, więc i decyzje biznesowe dotyczące reklam będą oparte na dobrych jakościowo podstawach! 
  • dla dzieci i marketerów:
    Dzieciom nie będą już pokazywać się reklamy, które dotychczas były im wyświetlane na podstawie lokalizacji, zainteresowań i preferencji, a marketerzy tym samym nie będą “przepalać budżetów” ze względu na odbiór poprzez niedopasowanych użytkowników. Obie grupy są wygrane!   

Ta zmiana dotyczy wszystkich użytkowników, którzy oglądają filmy dla dzieci – a dokładnie filmy, które zostały specjalnie oznaczone lub sklasyfikowane jako takie. Rzeczywisty wiek zarejestrowanego użytkownika nie ma znaczenia.

Zmiany te są już stopniowo wdrażane. Ogólnie rzecz biorąc, YouTube zaleca, aby dzieci poniżej 13. roku życia korzystały z Youtube Kids, o ile mają robić to same – dostępne tam treści zapewniają bezpieczeństwo. 

Jednak nie wszystkie filmy są sprawdzane ręcznie. Jeśli znajdziesz nieodpowiedni film, możesz go zgłosić do szybkiego sprawdzenia. Dzięki temu aplikacja cały czas będzie lepsza 🙂 

Co na to nauka? 

Według Canadian Sedentary Behaviour Guidelines dzieci w wieku przedszkolnym powinny spędzać przed ekranem maksymalnie niecałą godzinę dziennie, a maluchy poniżej drugiego roku życia nie powinny w ogóle mieć kontaktu z taką technologią. Przebywanie przed ekranem urządzeń elektronicznych znacznie zwiększa ryzyko otyłości. Co więcej, wiąże się bezpośrednio z powstawaniem upośledzeń umiejętności społecznych, a także z gorszymi wynikami w szkole na późniejszym etapie życia.


Dla każdego rodzica bezpieczeństwo jego dziecka powinno stać na pierwszym miejscu, szczególnie w przypadku dostępu do nieograniczonej treści z całego świata. Dzieci zaś traktują internet jako najciekawszą zabawkę, jaką tylko mogą mieć, dlatego też właśnie powstał YouTube Kids – kompromis pomiędzy bezpieczeństwem a zaspokajaniem ciekawości świata najmłodszych. Jednak w dłuższej perspektywie korzyści będa zauważalne również dla biznesu w internecie 🙂 To jak, zmienisz aplikację dla domowników na YouTube Kids? 🙂 

Źródlo: https://bmcobes.biomedcentral.com/articles/10.1186/s40608-018-0214-4

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*