Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads – co musisz wiedzieć

Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads Usługa Google istnieje już 18 lat i właśnie zostało ogłoszone, że kończy swój długi żywot pod tą nazwą. Nowa usługa będzie nosiła nazwę Google Ads i przy okazji wniesie także kilka innych rozwiązań – różne usługi reklamowe będą przekształcone w jeden system. Oprócz Google Ads do dyspozycji użytkowników będzie też Google Marketing Platform […]

Przeczytaj

RODO a obowiązki firm prowadzących fanpage’a na Facebooku

5 czerwca 2018 r. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w sprawie C-210/16 dotyczącego fanpage. Niemiecki sąd zapytał się, czy może nakazać zamknięcie fanpage na Facebooku prywatnej firmie na podstawie naruszenia danych osobistych. Wyrok TSUE pokazał że firma (przedsiębiorca) prowadzący na portalu Facebook fanpage w celach reklamowych ponosi odpowiedzialność jako administrator danych osób, które ten fanpage odwiedziły. Wyrok dotyczy stanu prawnego przed RODO wg […]

Przeczytaj

RODO: Inspektor ochrony danych

Czy agencje reklamowe powinny wyznaczyć inspektora danych osobowych według przepisów RODO? Agencje reklamowe mogą powoływać inspektora danych osobowych według RODO. Ponieważ ta rola wymaga zbyt dużej pracy i wiedzy fachowej  to warto brać pod uwagę współpracę z firmami wyspecjalizowanymi w tym temacie. Trzeba wziąć pod uwagę występowanie konfliktu interesów z obowiązkami dotyczącymi zajmowania się analityką […]

Przeczytaj

RODO a strona internetowa

Wejście w dniu 28 maja 2018 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) wymusza przeredagowanie treści polityk prywatności na bardziej szczegółowe. Nie mamy w Polsce przepisów prawnych wprowadzających […]

Przeczytaj
Logo RODO

RODO ePrivacy – co to jest?

Co to jest ePrivacy? Projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie poszanowania życia prywatnego oraz ochrony danych osobowych w łączności elektronicznej i uchylający dyrektywę 2002/58/WE (rozporządzenie w sprawie prywatności i łączności elektronicznej) został opublikowany przez Komisję Europejską 10 stycznia 2017 r. http://ec.europa.eu/newsroom/dae/document.cfm?doc_id=42692 Ma on zastąpić obecną dyrektywę 2002/58/WE o prywatności. Ma zastąpić prawo które […]

Przeczytaj

RODO ocena ryzyka

Ocena ryzyka i skutków dla ochrony danych W art. 35 RODO wprowadzono pojęcie oceny skutków dla ochrony danych. Przeprowadzenie oceny skutków dla ochrony danych wymaga się wyłącznie w przypadku, gdy przetwarzanie „może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych”  W przypadku stron internetowych dotyczy to głównie stron, które zbierają dane osobowe (sklepy internetowe, […]

Przeczytaj
google adwords lublin

Kampanie reklamowe Google AdWords Lublin

Szukasz specjalistów Google AdWords w Lublinie? Współpracując z eMedia, gwarantujemy Ci dostęp do naszych specjalistów w biurze, na miejscu – w Lublinie. Nasza siedziba mieści się przy al. Kraśnickiej 127 w budynku Famiko. Biuro zlokalizowane jest w pobliżu jedynego w Lublinie marketu TESCO. Nasza firma jako jedna z nielicznych w Lublinie, posiada oficjalny status Google Partners, […]

Przeczytaj
Google Ad Grants Zmiany

Nowe wymogi w programie Google Ad Grants dla Organizacji Non-Profit

Od 1 stycznia 2018 firma Google zmieniła regulamin Grantów z programu dla organizacji non profit Google Ad Grants. Konta Organizacji, które nie spełniają nowych wymogów są likwidowane. Najważniejsze kryteria nowych zasad programu: każda kampania musi mieć ustawione kierowanie na obszar geograficznym w krótym działa organizacja, minimum dwie aktywne grupy reklam w kampanii, dwa różne, aktywne […]

Przeczytaj
blokada reklam 2018

Blokada reklam przez Google Chrome w 2018 roku

W 2018 roku, od 15 lutego Google Chrome będzie blokować reklamy internetowe, które nie spełniają standardów określonych przez Coalition for Better Ads. Chodzi o ograniczenie uciążliwych reklam dla użytkowników. Google ma na celu zachęcić do tworzenia lepszej jakości reklam. Przede wszystkim także ograniczyć liczbę użytkowników korzystających z powszechnych rozszerzeń blokujących reklamy np. typu AdBlock i innego […]

Przeczytaj
Facebook i Google po śmierci

Co z naszą tożsamością w internecie po śmierci?

Czy zastanawialiście się w jaki sposób działają Facebook i Google  w przypadku śmierci użytkownika? Zarówno Facebook jak Google, udostępniają opcje, pozwalające zdecydować co zrobić z naszymi kontami w takiej sytuacji. Poniżej opcje, które udostępniają Facebook i Google. Serwis społecznościowy Facebook Facebook umożliwia dokonanie wyboru z trzech opcji: Udostępnienie swojego konta w trybie „In memoriam” –  […]

Przeczytaj
Remarketing Lublin

Remarketing co to jest i czy warto?

Remarketing polega na wyświetleniu reklam graficznych lub tekstowych użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną.   Jak działa remarketing? Wchodząc na strony internetowe akceptujesz politykę cookies. Dzięki temu właściciel strony internetowej może zapisać Twój plik cookies na liście remarketingowej. Popularnym sposobem na tworzenie list remarketingowych jest wykorzystanie programu Google Analytics. Umożliwia on precyzyjne tworzenie […]

Przeczytaj
Agencja Interaktywna Sprawdzenie

Sposób na sprawdzenie czy agencja interaktywna nadąża za rozwojem branży

Większość profesjonalnych firm w Polsce, promuje swoje usługi lub produkty w internecie. Zwykle, tego typu działania są zlecane zewnętrznym agencjom interaktywnym. Jeśli w firmie nie ma osoby, która jest specjalistą w dziedzinie marketingu internetowego, trudno zweryfikować pracę agencji interaktywnej. Raporty przesyłane przez agencję często opierają się na skomplikowanym opisie wykonanych czynności jako wiadomość e-mail lub […]

Przeczytaj
Wizytówka w Google Moja Firma

Czy wizytówki w Google Maps przejmą rolę strony internetowej?

W ostatnich kilku latach Google bardzo dynamicznie rozwija produkt – Google Moja Firma. Obecny system i jego obsługa różni się całkowicie od wadliwego systemu sprzed kilku lat. Jedyna wspólna cecha, która łączy te dwa rozwiązania to charakterystyczne pocztówki – wysyłane przez Google w celu weryfikacji adresu firmy. Nowa strategia Google Dzisiejszy system jest projektowany w […]

Przeczytaj

Pytania i odpowiedzi w wizytówce Google Moja Firma

W ostatnich dniach profile firmowe w Google wzbogaciły się o nową opcję. Użytkownicy wyszukujący firmy przez urządzenia mobilne mogą zadawać pytania bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Funkcja ta wymusza na firmach cykliczną obsługę profilu w Google Moja Firma i odpowiedzi na zadawane pytania przez internautów. [ratings id=”856″]  

Przeczytaj
Audyt stron www Lublin

Co to jest Facebook Analytics?

Facebook Analytics to narzędzie umożliwiające zgromadzenie w jednym miejscu danych na temat użytkowników. Dzięki niemu można mierzyć nie tylko aktywność osób odwiedzających nasz profilu na Facebooku, ale także tych, którzy wchodzą na stronę internetową. Analiza zgromadzonych informacji pozwala na dobrą optymalizację stron. Poznaj swoich użytkowników dzięki Facebook Analytics Facebook Analytics daje dużo więcej niż dostępna […]

Przeczytaj
Facebook Ads

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads to narzędzie umożliwiające tworzenie i prowadzenie reklam na profilach społecznościowych na Facebook. Pozwala na łatwe i szybkie dotarcie tylko do tych użytkowników, którzy leżą w kręgu naszego zainteresowania.  Określenie grupy docelowej Możliwość określenia grupy docelowej sprawia, że nasza reklama trafi tylko do tych użytkowników, którzy mogą być zainteresowani naszym produktem lub usługą. Facebook […]

Przeczytaj
Double Click Digital Marketing Manager

Co to jest DoubleClick Digital Marketing?

DoubleClick Digital Marketing to platforma służąca do zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie. Dzięki niej można w prosty i łatwy sposób tworzyć reklamy online oraz kontrolować ich odbiór. Każdy, kto wybierze to rozwiązanie, w znacznym stopniu usprawni swoją działalność reklamową. W skład platformy DoubleClick Digital Marketing wchodzą: DoubleClick Campaign Manager DoubleClick Search DoubleClick Bid Manager DoubleClick […]

Przeczytaj
co to jest Google Optimize

Co to jest Google Optimize?

Co to jest Google Optimize ? To platforma przeznaczona do przeprowadzania testów na stronach internetowych. Dzięki temu w łatwy sposób można dostosować witrynę do wymagań użytkowników, co może znacznie poprawić wyniki konwersji. Google Optimize wykorzystuje różne modele statystyczne, co pozwala spojrzeć na zgromadzone informacje z różnych perspektyw. Jeśli chcemy przetestować nową wersję naszej witryny i sprawdzić, […]

Przeczytaj
google data studio

Google Data Studio co to takiego?

Najprościej pisząc jest to narzędzie od Google, do wizualizacji danych z różnych źródeł. Google Data Studio występuje w dwóch wersjach: – wersja darmowa – Google Data Studio – wersja płatna Google Data Studio 360 Narzędzie Google Data Studio jest dostępne w Polsce od zaledwie kilku miesięcy, przez co bardzo mała liczba firm wykorzystuje jego możliwości. […]

Przeczytaj
pozycjonowanie

Cena pozycjonowania stron www

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych? Czy pozycjonowanie może mieć „sztywny” cennik? Chcę żeby moja firma była na 1 pozycji w Google pod słowem kluczowym „…”. Zwykle od tego zaczyna się współpraca z agencją interaktywną. Jednak czy to jest właściwa droga? Czy pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google pod hasłem „telewizor samsung” zapewni Twojemu sklepowi internetowemu […]

Przeczytaj
Google Tag Manager

Google Tag Manager – jak szybko skorzystać?

Google Tag Manager może wydawać się bardzo zaawansowanym narzędziem podczas pierwszego kontaktu i pracy.  Jednak system Google Tag Manager to usługa Google, która ma ułatwić pracę marketerom, nie utrudnić! Jak skonfigurować Google Tag Manager? Po wypełnieniu podstawowych danych dotyczących strony internetowej, połączeniu z Google Analytics, możemy skorzystać z gotowych „tagów”.  Tagi mają za zadanie, bez […]

Przeczytaj
Google Street View Samochód

Google Street View – ciekawostka o nowych kamerach

Od kilku dni media piszą, iż Google zamontowało na swoich samochodach do robienia zdjęć ulic nowe kamery. Warto przeczytać szczegółowe informacje na ten temat ponieważ same kamery to nie wszystko. Nowy sprzęt i wykorzystanie sztucznej inteligencji daje ogromne możliwości. Informacje pochodzą z serwisu wired.com powołującego się na pracowników zaangażowanych w projekt Google Street View. współtwórcą […]

Przeczytaj
Darmowa Strona Internetowa

Darmowa strona internetowa

Darmowa strona internetowa – jak to zrobić? Tak, jest taka możliwość i bardzo ją polecam! Jeśli nie jesteś osobą, która dopiero zaczyna swoją działalność gospodarczą – szanując Twój czas – proponuję przejść do części umieszczonej pod drugą kreską. Symulacja bardzo częstej sytuacji w dzisiejszych polskich realiach biznesowych: Młoda osoba kończy studia, jest przedsiębiorcza, ma pomysł […]

Przeczytaj
Wysyłanie wiadomości w Google Moja Firma

Wpisy informacyjne w Google Moja Firma

Od niedawna Google wprowadził opcję dodawania wpisów w Google Moja Firma. Jest to bardzo ciekawe narzędzie pozwalające na informowanie użytkowników o aktualnościach swojej firmy, przyciąganie nowych klientów i umacnianie relacji już z obecnymi. Jest ono widoczne dla użytkowników w wyszukiwarce i w mapach Google. Jak to wygląda po dodaniu? Jak dodać wpis w Google Moja […]

Przeczytaj
Wysyłanie wiadomości przez Google Moja Firma

Wysyłanie wiadomości przez Google Moja Firma

  Google Moja Firma od listopada 2016 roku zaczęło testować opcję wysyłania wiadomości poprzez wizytówkę w Google Moja Firma. Opcja ta jest dostępna wówczas tylko dla firm oraz klientów ze Stanów Zjednoczonych, jednak planowane jest udostępnienie tej usługi także w innych krajach, w tym w Polsce. Funkcja ta pozwala na bezpośrednią rozmowę z klientami, którzy wyszukają […]

Przeczytaj
bezpłatna strona internetowa

Bezpłatna strona internetowa w Google Moja Firma w kilka minut

Najważniejsze informacje Tworzenie strony internetowej pochłania zazwyczaj wiele cennego czasu. Jeszcze mniej mają go właściciele firm, którzy stale chcą rozwijać swoje możliwości i pozyskiwać nowych klientów. Dla takich osób Google od niedawna wprowadziło ciekawą funkcję utworzenia prostej strony WWW w mniej niż 10 minut. Jest to bardzo prosta i użyteczna opcja dla firm, które mają […]

Przeczytaj
co to jest google data studio

Co to jest Google Data Studio?

Google Data Studio to narzędzie służące do przygotowywania raportów. Dodatkowym atutem tej platformy jest możliwość udostępniania raportu innym oraz wprowadzania w nim zmian przez wielu użytkowników. Przejrzysta forma w postaci grafik i wykresów pozwala na dokładną i rzetelną analizę zebranych przez nas informacji. Jak to działa? Google Data Studio do tworzenia raportów wykorzystuje narzędzia takie […]

Przeczytaj
reklama emedia

Nowe biuro, nowe możliwości!

Zapraszamy do nowego biura, które mieści się w Lublinie przy ulicy Rzemieślniczej 6. Nowe biuro, nowe możliwości. Spotkania w przyjemnej sali spotkań generują najlepsze pomysły i skuteczne metody reklamowe 🙂     Zapraszamy w godzinach 8.00 – 16.00 od poniedziałku do piątku.

Przeczytaj

Czas zacząć pisać zamiast mówić!

Narzędzia Google rozwijają się w tempie równie szybkim jak cały rynek reklamy internetowej. Z dnia na dzień przybywa funkcji i możliwości reklamowych. Nowe funkcjonalności pozwalają precyzyjniej docierać do grupy docelowej. Stosowanie nowych możliwości daje przewagę nad konkurencją, a dodatkowo jest premiowane przez Google lepszym współczynnikiem jakości. Prowadząc bloga postaram się w krótki sposób opisywać wszelkie […]

Przeczytaj
Global site Tag

Global Site Tag – nowy kod JavaScript w Google Analytics

Google opublikowało nowy kod JavaScript do analityki internetowej o nazwie Global Site Tag. Co to jest Global Site Tag? Celem nowego kodu Google Analytics Global Site Tag jest uproszczenie generowania kodu do analityki internetowej z uwagi na fakt, że coraz więcej stron internetowych integruje kody Universal Analytics z poziomu Google Tag Manager. Ilość czynności wykonywanych z wykorzystaniem […]

Przeczytaj
google partners status

Specjalizacje Google Partners

Program Google Partners Google wprowadziło program Google Partners w celu wspierania firm i agencji marketingowych. Program Google Partners ma określone wymagania, które firmy marketingowe muszą spełnić, aby móc do niego przystąpić. Firmy i ich pracownicy chcąc uczestniczyć w programie powinny zarejestrować się na stronie Google Partners Google Partners pozwala uzyskać status Partnera Google, oraz status […]

Przeczytaj

6 ciekawostek z wyników wyszukiwania Google

1. Google wyszukuje produkty jak Ceneo Widziałeś zakładkę w Google – „Zakupy” ? Z jej pomocą możesz przeglądać oferty różnych sklepów internetowych bez odwiedzania oficjalnych stron sklepów. W zakładce są także opinie i możliwości filtrowania. 2. Jak uniknąć tłoku w ulubionej restauracji? Jeśli wpiszesz w Google restaurację lub inną firmę, do której się wybierasz – […]

Przeczytaj
siedziba google

Siedziba Google w Polsce – Warszawa

Niedawno uczestniczyłem w spotkaniu firm ze statusem Google Partners, zorganizowanym w warszawskiej siedzibie Google. Zamiast odpowiadać na pytania wielu osób współpracujących i nie tylko – po co tam pojechałeś, czego się dowiedziałeś, postanowiłem o tym napisać.   Gdzie jest siedziba Google? Warszawska siedziba Google mieści się w samym centrum Warszawy, w jednym z nowoczesnych wieżowców, […]

Przeczytaj

Status Google Partners – co to i po co?

Status Google Partners to oficjalne wyróżnienie agencji interaktywnych i specjalistów indywidualnych, firmy Google, związane z reklamami Google AdWords. Status Autoryzowanej Agencji Google Partners świadczy o tym, że agencja posiada aktualne certyfikaty z zakresu Google AdWords a skuteczność prowadzonych działań AdWords jest na poziomie akceptowalnym przez Zespół Google.   Jakie są rodzaje statusu Google Partners? Z […]

Przeczytaj
sms od google

SMS’y prosto z reklam w Google

Jakiś czas temu Google wprowadziło w polskiej wersji Google AdWords nowe rozszerzenie reklam – „rozszerzenie wiadomości”.   Dzięki wykorzystaniu nowego rozszerzenia reklam osoby wyszukujące w Google z użyciem urządzeń mobilnych zobaczą dodatkową opcję. Poniżej przykład z wykorzystaniem rozszerzenia:   Jak wygląda rozszerzenie wiadomości w wynikach wyszukiwania?     Reklamy z rozszerzeniem wiadomości zawierają dodatkowy wiersz […]

Przeczytaj

Trendy marketingu internetowego, pozycjonowania 2017

Zapraszam do zobaczenia prezentacji „Pozycjonowanie 2017” przygotowanej na potrzeby szkoleniowe. Dużo ciekawych statystyk oraz analiza najskuteczniejszych metod reklamy internetowej i pozycjonowania stron internetowych. W prezentacji także wskazówki jak powinna wyglądać strona internetowa i na co należy zwrócić uwagę, aby skutecznie pozyskiwać klientów przez internet. Reklama w internecie 2017 from eMedia.com.pl

Przeczytaj