Blokada reklam przez Google Chrome w 2018 roku

Google Ads Lublin

W 2018 roku, od 15 lutego Google Chrome będzie blokować reklamy internetowe, które nie spełniają standardów określonych przez Coalition for Better Ads.

Chodzi o ograniczenie uciążliwych reklam dla użytkowników. Google Ads ma na celu zachęcić do tworzenia lepszej jakości reklam. Przede wszystkim także ograniczyć liczbę użytkowników korzystających z powszechnych rozszerzeń blokujących reklamy np. typu AdBlock i innego typu narzędzi.

Użytkownicy są coraz bardziej zniechęceni reklamami, które spowalniają działanie strony oraz zakłócają jej swobodne przeglądanie.

W raportach firmy Adobe i Page Fair z 2017 roku w czołówce użytkowników, którzy blokowali reklamy internetowe znaleźli się właśnie Polacy! Liczba ta wyniosła aż 34 %! Na całym świecie natomiast jest aż prawie 200 tysięcy użytkowników korzystających z takich narzędzi. To pokazuje, że internauci są coraz bardziej wymagający, świadomi zagadnień technologicznych oraz zdobywają coraz większe doświadczenie w przeglądaniu Internetu.

Popularność AdBlock na świecie [%]

blokada reklam 2018

Które reklamy będą blokowane?

Chrome zgodnie z Better Ads Standard zablokuje reklamy tj. reklamy wideo z dźwiękiem z funkcją automatycznego odtwarzania, pop-upy, reklamy pełnoekranowe oraz wyskakujące czy migające reklamy, czyli te, które są najbardziej irytujące dla odbiorcy.

Jak zweryfikować czy nasze reklamy są blokowane?

Google będzie generować raport dla stron internetowych za pomocą specjalnego narzędzia, w którym zawarte będą informacje na temat potencjalnego ograniczenia reklam. Strona, które przez 30 dni nie będzie spełniać wymogów Coallition for Better Ads, będzie miała wszystkie reklamy zablokowane przez Google.

Wniosek

Powyższe działania to zdecydowanie korzystny krok do przodu. Chrome ma jeden z większych udziałów wśród przeglądarek (ponad 60%), dlatego też wprowadzane zmiany będą odczuwalne dla całego Internetu. Oznacza to, że agencje reklamowe będą zmuszone… na zwiększenie kontroli nad reklamą internetową. Okaże się już 15 lutego 2018!

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Jakub Kania
Autor:
Google Ads Specialist

Jestem specjalistą Google Ads z głową pełna pomysłów. Cechuje mnie dbałość o szczegóły i mam świeże spojrzenie podczas tworzenia kampanii. Aktywnie śledzę najnowsze trendy w marketingu i reklamach w sieci wyszukiwania, by zapewnić najwyższą jakość usługi dla naszych Klientów. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*