Czy mamy przestrzeń na więcej elektroniki? [statystyki z Q2 2020]

Wydawałoby się, że mamy już wszystko – telefony z dużą ilością funkcji, lekkie laptopy idealne do przenoszenia, a nawet smartwatche informujące na bieżąco o nowych powiadomieniach. Czy mamy więc przestrzeń i potrzebę, by wprowadzić do swojego życia kolejny ekran? Pandemia pokazała, że tak! 

Sprzedaż tabletów w ostatnich miesiącach zauważalnie wzrosła. Choć Apple pozostaje liderem rynku w tym segmencie to konkurencja również korzysta na trendzie.

Co pokazują szczegółowe statystyki? Oto przegląd sprzedaży odnotowanej przez producentów elektroniki.

Wzrost sprzedaży tabletów – który producent skorzystał najbardziej?

Światowa sprzedaż tabletów wzrosła o 26 procent w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Apple jest nieco w tyle za całym rynkiem z prawie 20-procentowym wzrostem, ale pozostaje niekwestionowanym liderem z ponad 14 milionami sprzedanych tabletów. Według Canalys, producent elektroniki Samsung odnotował wzrost o 39,2 procent, ale ostatecznie nie sprzedał nawet połowy tego, co udało się producentowi iPada.

Huawei zwiększył sprzedaż tabletów o ponad 44 procent rok do roku, a światowy e-commerce – Amazon – o ponad 37 procent. Największy wzrost procentowy osiągnął Lenovo – 52,9 procent zwiększając tym samym swój udział w rynkowej sprzedaży tabletów z 6,2 procent w roku poprzednim do 7,5 procent w obecnym. Z drugiej strony mniej popularne marki skorzystały w mniejszym stopniu na niezwykle wysokim popycie na tablety: według Canalys reszta rynku wzrosła łącznie tylko o 2,7 procent w zestawieniu z tym samym okresem ubiegłego roku.

Dynamiczny wzrost zapotrzebowania na dodatkowy ekran

Pandemia i jej nieodłączny element – izolacja – przyczyniły się do dynamicznego wzrostu sprzedaży tabletów. Jest to spowodowane zwiększoną potrzebą dostępu do ekranu – zdalna edukacja, zdalna praca, wirtualne kontakty z rodziną i znajomymi, a także wypełnienie czasu wolnego. W gospodarstwach domowych zwiększyła się “konkurencja” między członkami rodziny, zmuszonymi do pozostania w domu i niejednokrotnie zobowiązanymi do bycia niemalże ciągle online. Tablety pomagają rozwiązać ten problem, umożliwiając każdemu członkowi rodziny posiadanie własnego urządzenia. Są też tańsze niż komputery stacjonarne i notebooki.

Oprócz tabletów w ostatnim kwartale popyt był również na notebooki: sprzedaż wzrosła o 24 procent rok do roku. Z kolei popyt na komputery stacjonarne spadł. Według Canalys, branża sprzedała około 26 procent mniej komputerów stacjonarnych niż w drugim kwartale 2019 roku.

Jesteśmy ciekawi, jaki sprzęt elektroniczny będzie miał dla nas największe znaczenie w następnych latach. I czy będziemy gromadzić kolejne ekrany 🙂 


Źródło: 

Przytoczone dane pochodzą z raportu firmy Canalys, zajmującej się badaniami rynku.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
COO, Project Manager, Wiceprezes

Project manager, specjalista w dziedzinie UX/UI oraz e-commerce. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu projektów oraz rozwoju aplikacji webowych i mobilnych zorientowanych na użytkownika. Absolwent Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.