telefon | emedia sp. z o.o.

Deweloper & Marketing – jakie są prognozy ekspertów na 2020 rok?

Wpadł nam w ręce raport przygotowany przez rynekpierwotny.pl na temat zmian dotyczących marketingu internetowego w branży deweloperskiej. Przeczytajcie nasze wnioski.

Media społecznościowe

Kiedy mówimy o mediach społecznościowych, myślimy najczęściej o Facebooku, ewentualnie o Instagramie czy LinkedInie. Niewiele firm zdaje sobie sprawę z istnienia Tik Toka, który stale zyskuje na popularności. Jego działanie opiera się na tworzeniu treści video. Jeśli chcemy, aby nasze firmowe publikacje w mediach społecznościowych były atrakcyjne dla odbiorców i zdobywały popularność, to właśnie na materiały wideo powinniśmy postawić.

W dobie natłoku informacji zalewających nas w mediach społecznościowych, powinniśmy wypracować spójną szatę graficzną, która od razu zasugeruje odbiorcy, że dany post został opublikowany właśnie przez nas. Nie oznacza to jednak, że mamy stworzyć jeden sztywny szablon – identyfikacja wizualna może opierać się na symbolu, kolorze czy nawet jedynie na stylu publikowanych zdjęć i filmów.

Pamiętamy, że obecnie najlepiej wyświetlającymi się materiałami graficznymi na Facebooku są te w pionowym formacie o proporcjach 4:5. Orientacji pionowej powinniśmy też używać na Instagramie.

SEO

W ostatnich miesiącach Google wdrożyło algorytm BERT – technikę przetwarzania języka naturalnego – także dla języka polskiego. Jakie będą tego skutki? Do tej pory na stronach internetowych używaliśmy fraz kluczowych – zwłaszcza w nagłówkach – aby zapewnić witrynie dobre pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. BERT ma brać pod uwagę także przyimki. W praktyce oznacza to koniec tekstów ze sztucznie brzmiącymi tytułami i nagłówkami typu: ,,mieszkania Lublin”, „Lublin – zaufany deweloper”. Teraz powinniśmy zamieszczać naturalne, wieloaspektowe, dobre jakościowo treści.

Ruch z urządzeń mobilnych

Tworząc strony internetowe, publikując artykuły i posty w mediach społecznościowych powinniśmy pamiętać, że większość osób zobaczy nasze treści na ekranie swojego smartfona. Witryny muszą więc być dostosowane do urządzeń mobilnych, materiały graficzne w social mediach – pionowe, a czcionki na nich odpowiednio duże.

Coraz więcej ludzi korzysta na swoich smartfonach z funkcji wyszukiwania głosowego – ten trend również może istotnie wpłynąć na pozycję stron w wynikach wyszukiwania.

Marketing treści

Konkurencja w działaniach contentowych jest duża i stale rośnie, dlatego powinniśmy jeszcze bardziej zwrócić uwagę na jakość generowanych treści. Warto przy tym pamiętać, kto należy do naszej grupy docelowej i jakich treści poszukuje w Internecie. W przypadku deweloperów, mówienie o zaletach inwestycji, nowoczesnych materiałach użytych przy budowie czy innych, nawet najlepszych cechach produktu nie sprawdzi się tak dobrze, jak odwołanie się do potrzeb jego potencjalnych użytkowników.

Ważny jest też sam język komunikacji – powinien być zrozumiały, prosty, bez trudnych, fachowych terminów.

Personal branding

Personal brand, czyli marka osobista to ważny trend, z którego warto skorzystać. Pokażmy naszego eksperta – na przykład w mediach społecznościowych, a poza Internetem – na konferencjach i innych wystąpieniach publicznych. Może to być prezes lub pracownik – ktoś, kto ma dużą wiedzę na dany temat, dobrą prezencję i łatwość pozyskiwania sobie sympatii ludzi. Dzięki temu pokażemy „ludzką twarz” naszej firmy, staniemy się – jako marka – bardziej przystępni, ale też profesjonalni.

Narzędzia i trendy z dziedziny marketingu internetowego zmieniają się z sezonu na sezon. Warto monitorować nowinki z branży, żeby nie zostać w tyle za konkurencją.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena