Dodatkowe budżety reklamowe w Google Ads dla małych i średnich przedsiębiorstw
Google nie pozostaje obojętne na losy małych i średnich przedsiębiorstw w czasie światowej pandemii – deklaruje wsparcie finansowe, które ma pomóc w utrzymywaniu kontaktu z odbiorcami firmy w tym trudnym czasie. Działanie te ma na celu nie tylko zmniejszenie ponoszonych kosztów, ale przede wszystkim ciągłość w komunikacji. Efektem ma być utrzymanie stabilności tego sektora rynku.
Co to oznacza w praktyce?
Małe i średnie przedsiębiorstwa otrzymają budżety reklamowe w wysokości łącznie 340 milionów USD. Będą one dostępne do wykorzystania w dowolnym momencie, do końca 2020 roku, na platformie Google Ads.
Aby zaklasyfikować się do programu należy spełniać określone kryteria – jednym z nich jest status aktywnego reklamodawcy od początku 2019 r. Takie konta Google Ads dostaną powiadomienie w nadchodzących miesiącach o możliwości kredytowania ich działań reklamowych.
Czy dofinansowanie dotyczy również Twojej firmy?
Wsparcie finansowe kierowane jest do małych i średnich przedsiębiorstw znajdujących się w grupie szczególnego ryzyka. Firmy te stanowią około 90 procent wszystkich firm na całym świecie i to właśnie dla nich COVID-19 stanowi największe wyzwanie – sektor ten jest obecnie narażony na znaczne obniżenie przychodów, co w wielu przypadkach może doprowadzić do upadłości.
Jeśli zastanawiasz się, czy masz szansę otrzymać wsparcie finansowe w Google Ads, skontaktuj się z nami – za darmo sprawdzimy, czy Twoje konto reklamowe Google Ads spełnia wszystkie niezbędne kryteria, a tym samym kwalifikuje się do dofinansowania.
FAQ
Kto kwalifikuje się do uzyskania tej formy wsparcia?
Budżety reklamowe z programu wsparcia od Google będą dostępne dla małych i średnich przedsiębiorstw, które reklamują się bezpośrednio w Google lub za pośrednictwem sieci partnerskich. Jednak muszą być to aktywni reklamodawcy od 1 stycznia 2019 r. działający w zgodzie ze wszystkimi Warunkami korzystania z usługi Google Ads.
Jak i kiedy kwalifikujący się reklamodawcy otrzymają środki finansowe na rzecz działań reklamowych?
Małe i średnie firmy na całym świecie, które są aktywnymi reklamodawcami od początku 2019 r., zostaną poinformowane w nadchodzących miesiącach – za pośrednictwem powiadomień na swoim koncie Google Ads – o możliwości kredytowania ich działań reklamowych.
Jak długo środki będą dostępne na koncie?
Z udostępnionych środków finansowych na rzecz działań w Google Ads będzie można korzystać w dowolnym momencie w ciągu roku, jednak termin ich ważności wygasa wraz z dniem 31 grudnia 2020 r. zaś wszelkie niewykorzystane środki zostaną dezaktywowane.
Czy środki na reklamę działają we wszystkich kanałach Google?
(np. w wyszukiwarce, YouTube, sieci reklamowej itp.)
Tak – dostępne środki reklamowe będą umożliwiać korzystanie ze wszystkich możliwych działań na platformie Google Ads, w tym w sieci wyszukiwania, Google Display Network i YouTube, a także ze wszystkich typów kampanii reklamowych.
Kto jeszcze – oprócz małych i średnich przedsiębiorstw – może ubiegać się o dofinansowanie?
Obok programu skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw utworzony został fundusz, którego zadaniem będzie wsparcie finansowe organizacji zdrowotnych, pracowników służby zdrowia oraz placówek rządowych, którzy swoimi działaniami przybliżają małym firmom dostęp do dodatkowego kapitału.