Global Site Tag – nowy kod JavaScript w Google Analytics

Google opublikowało nowy kod JavaScript do analityki internetowej o nazwie Global Site Tag.

Co to jest Global Site Tag?

Celem nowego kodu Google Analytics Global Site Tag jest uproszczenie generowania kodu do analityki internetowej z uwagi na fakt, że coraz więcej stron internetowych integruje kody Universal Analytics z poziomu Google Tag Manager. Ilość czynności wykonywanych z wykorzystaniem ustawień Google Tag Manager dynamicznie wzrasta.

Główną przyczyną, która spowodowała potrzebę zmianę dotychczasowego kodu Google Analytics na nowy  jest konkurencja ze strony narzędzi analitycznych Facebooka i innych firm. Nowe narzędzia analityki kładą głównie nacisk  na mierzenie konwersji poprzez zdarzenia. To właśnie potrzeba mierzenia różnych mikro-konwersji zainspirowała do wdrożenia nowego kodu JavaScript gtag.js.

Jakie są korzyści z Global Site Tag?

Na każdym koncie, które wdroży kod Global Site Tag gtag.js pojawią się nowe możliwości mierzenia celów. Szczególną uwagę należy zwrócić na nowe szablony celów: rejestracji, kontaktu, odebrania telefonu,  dodania do ulubionych czy wysłania do sieci społecznościowych.

Technicznie teraz będzie się to opierało na wbudowanych zdarzeniach w Google Analytics. Google w swoim supporcie udostępnia rozbudowaną listę zaproponowanych nowych zdarzeń do wdrażania pomiarów efektów. Jest to lista z preferowanymi nazwami parametrów, które potem mogą być odpowiednio wyświetlone w interfejsie administracyjnym Google Analytics.

Osoby, które mają wdrożone Google Tag Manager nie muszą zmieniać kodów, jeżeli wszystko jest ustawiane z poziomu interfejsów GTM. Mogą tylko przystosować konto do nowych możliwości (np. parametrów zdarzeń).

Czy warto używać Global Site Tag?

Najwięcej pracy wymaga migracja kodu dla witryn typu e-commerce. Nowy kod gtag.js ma wbudowany w sobie mechanizm rozszerzonej analizy danych w porównaniu do poprzedniej wersji wtyczki ec.js  Google mocno ulepszyło pracę z poziomu JavaScript implementacją własnych wymiarów i metryk. Jest nawet dokumentacja na co zwrócić uwagę przy migracji na nowszą wersję.

Ciekawą nową funkcją jest możliwość wykorzystanie nowego kodu Global Site Tag gtag.js do połączenia kilku kodów monitorujących Google Analytics.

Interesuje Cię wdrożenie Global Site Tag?

Zapraszamy do kontaktu z emedia. Przeprowadzimy darmowy audyt wdrożenia Google Analytics na Twojej stronie internetowej. Dowiesz się czy dane są zbierane prawidłowo. Dodatkowo zaproponujemy możliwość wdrożenia Global Site Tag w odpowiedniej dla Ciebie konfiguracji.

Zadzwoń lub napisz do nas! 

Telefon: +48 605 18 99 45

E-mail: kontakt@emedia.pl

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Imię*
E-mail*
Treść komentarza*