Jak sprawdzić stronę internetową – 6 szybkich sposobów

Odczytywanie danych z wykresu dotyczącego strony internetowej

Aktualna, zabezpieczona i efektywna strona internetowa gwarantuje sukces w pozyskiwaniu nowych klientów dla Twojej firmy. Poniżej prezentujemy sprawdzone techniki sprawdzenia w jakim stanie jest Twoja firmowa strona internetowa. Wszystkie z punktów są proste i bez problemu poradzisz sobie ze sprawdzeniem we własnym zakresie.

1. Wpisz nazwę swojej firmy w Google

Twoja oficjalna strona internetowa powinna pojawić się na pierwszym miejscu w wynikach nieoznaczonych słowem “reklama”, a także w spisie pinezek na mapie oraz jako wizytówka Google ze zdjęciem, logo, numerem telefonu, adresem. Jeśli dokładnie tak to widzisz – jest bardzo dobrze. Gdy widzisz na pierwszym miejscu inne strony niż Twoja oficjalna np. serwis panorama firm lub gowork, strona www nie działa tak jak powinna. Dodatkowo, jeśli po wpisaniu w wyszukiwarkę Google nie widzisz swojej strony w mapach i wizytówce Google Moja Firma – pilnie należy się tym zająć.

2. Wpisz w Google swoją kluczową usługę + miasto

Zakładając, że oczekujesz maksymalnej efektywności jaka jest możliwa dla Twojej strony internetowej – powinna ona pokazać się na miejscach maksymalnie 1 – 3 w wynikach organicznych Google (pomijając mapy i reklamy). Jeśli Twojej strony firmowej tam nie ma, a widzisz strony www firm konkurencyjnych – możesz być pewien, że tamte witryny są lepsze, efektywniejsze. Dodatkowo prawdopodobnie korzystają z usług SEO – pozycjonowania.

3. Sprawdz szybkość wczytywania się strony www

Sprawdź oficjalnym narzędziem Google dla firm, jak szybko działa Twoja strona internetowa. Jako jeden z głównych aspektów mających wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce jest szybkość wczytywania strony. Uwzględniając podział na stronę www mobilną i desktop. Skorzystaj z jedynego oficjalnego narzędzia Google Page Insights. W celu sprawdzenia swojej strony wystarczy, że wejdziesz do narzędzia i wpiszesz adres. System przedstawi w skali numerycznej ocenę Twojej strony. Jeśli wyniki są poniżej 20 punktów, stroną należy się pilnie zająć!

4. Sprawdź konkurencyjne strony internetowe

Sprawdź jak w punktach 1 – 3 wypada Twoja konkurencja w celu porównania efektów Twojej strony internetowej. Konkurencja jest świetnym źródłem pozyskiwania wartościowych informacji. Dzięki odpowiednio przeprowadzonej analizie, można porównać np. optymalizację naszej strony internetowej pod wieloma względami, w stosunku do konkurencji. Ważne by nie bagatelizować nawet drobnych nieprawidłowości, gdyż ma to wpływ na całościowy odbiór swojej strony przez algorytmy Google.

5. Zrób rozeznanie u dostawcy usług

W pierwszej kolejności:

  • Sprawdź czy po zalogowaniu do panelu administracyjnego Twojej strony internetowej nie ma komunikatów o koniecznych aktualizacjach.
  • Sprawdź czy Twoja strona ma wykupiony certyfikat bezpieczeństwa – świadczy o tym symbol kłódki przy adresie w pasku adresu przeglądarki.

Zadzwoń lub napisz do dostawcy Twojego serwera, na którym znajduje się witryną i zapytaj, czy serwer jest odpowiednio zabezpieczony, oraz czy wykupione rozwiązanie jest możliwie najszybsze i wydajne dla Twojej strony internetowej. Jeśli nie potrafisz zrealizować powyższych zaleceń, to koniecznie poszukaj wsparcia!

6. Czy strona internetowa ma mierzalne cele?

Zastanów się jakie cele biznesowe ma dla Ciebie internet i dlaczego takie niemierzalne? Musisz mieć orientację minimum w cyklach miesięcznych i jak efektywna jest Twoja strona www. Ile formularzy kontaktowych otrzymałeś, ile osób zadzwoniło do Ciebie z internetu czy ile produktów sprzedałeś. 

Technologie internetowe są dziś bardzo zaawansowane, dla każdej kategorii firmy można opracować i opomiarować mierzalny cel.  Jeśli potrzebujesz wsparcia, zapraszamy do kontaktu, a z przyjemnością sprawdzimy Twoją stronę internetową.

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Autor:
CEO, e-business expert

Staram się zarażać pasją do marketingu. Marketingu w myśl jego definicji, czyli dostarczania dóbr/usług posiadających wartość dla klienta w celu zaspokojenia ich potrzeb. Moje doświadczenie opiera się na pracy dla ponad 100 firm z różnych branży pod kątem doradztwa czy strategii marketingowych. W ramach budowania świadomości marketingowej odbiorców bardzo chętnie uczestniczę w życiu studentów i prowadzę zajęcia dla młodzieży.

Jeśli chcesz mnie lepiej poznać, przeczytaj wartości naszej firmy, są one spójne ze mną :)