Jak wybuch pandemii wpłynął na rynek reklamy online?

7dbd722f Af2d 472f Ad8f 71279589b6ec

Według cyklicznego badania IAB AdEx, w pierwszym kwartale 2020 roku odnotowano wzrost reklamy online o 4%, czyli o 45 mln zł względem pierwszego kwartału poprzedniego roku. Marzec – miesiąc wybuchu pandemii koronawirusa w Polsce – zakończył się jednak z ujemną dynamiką wzrostu. 

Mimo trudnej dla wielu firm sytuacji ekonomicznej, utrzymuje się, a nawet przyspiesza trend zwiększania nakładów finansowych na reklamę cyfrową. Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, przewiduje, że marketing internetowy odegra wiodącą rolę w dalszym rozwoju gospodarczym.

Dużą dynamikę wzrostu utrzymała reklama emitowana w urządzeniach mobilnych – jej udział zwiększył się do ponad 30%! – oraz reklama sprzedawana w modelu programmatic. SEM rok do roku zyskuje aż 10 punktów procentowych. Reklama w mediach społecznościowych powoli, od zeszłego roku, wyhamowuje swoją dynamikę rozwojową, ale wciąż jednak uzyskuje o 2% wyższe wartości niż w pierwszym kwartale 2019 roku. 

Ogólny obraz rynku zachował swój kształt: wciąż największy udział ma w nim reklama graficzna, z czego połowa to właśnie marketing internetowy, marketing w wyszukiwarkach stanowi ok. ⅓, ogłoszenia ⅙ ze stratą 6,5% rok do roku, natomiast e-mail to jedyne 1,6% (strata r/r: -5,6%). 

Źródło: 

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

zacznijmy współpracę

Autor:
Anna Mysłowska-Kiczek Social Media Manager Menager ds. Social Media. Od 2018 zajmuje się prowadzeniem działań z zakresu mediów społecznościowych w naszej agencji. Jako absolwentka filologii polskiej, posiada mityczne ,,lekkie pióro” i rozumie komunikacyjne niuanse treści internetowych. Swój wrodzony zmysł estetyczny wykorzystuje podczas fotografowania oraz we współpracy z grafikami. Influencer marketing zna od dwóch stron - koordynuje akcje influencerskie dla Klientów i sama prowadzi swój instagramowy profil. Od początku swojej zawodowej kariery prowadziła działania w zakresie social media dla ok. 40 marek z różnych branż, m.in. gastronomicznej, medycznej, deweloperskiej, edukacyjnej czy sportowej.