Remarketing co to jest i czy warto?
Remarketing polega na wyświetleniu reklam graficznych lub tekstowych użytkownikom, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową lub aplikację mobilną.
Jak działa remarketing?
Wchodząc na strony internetowe akceptujesz politykę cookies. Dzięki temu właściciel strony internetowej może zapisać Twój plik cookies na liście remarketingowej.
Popularnym sposobem na tworzenie list remarketingowych jest wykorzystanie programu Google Analytics. Umożliwia on precyzyjne tworzenie list remarketingowych w Google Ads. Remarketing w systemie pozwala na szczegółowe określenie jakich użytkowników ma zbierać dana lista remarketingowa. Przykładowo, umożliwia zbieranie osób, które spędziły na stronie internetowej określony czas, odwiedziły konkretne podstrony, wykonały szereg zdefiniowanych czynności na stronie internetowej.
Jakie są rodzaje remarketingu?
- statyczny, wyświetlane reklamy internetowe są w formacie wcześniej przygotowanych bannerów lub tekstów reklamowych. Wyświetlają się każdemu użytkownikowi w ten sam sposób.
- dynamiczny, wyświetlane reklamy internetowe są generowane dynamicznie w zależności od zdefiniowanych czynników w kampanii reklamowej.
Gdzie możemy wyświetlać reklamy z wykorzystaniem list remarketingowych?
- na dowolnych stronach internetowych działających w sieci reklamowej Google.
- w serwisach społecznościowych tj. Facebook, LinkedIn, Instagram
- w aplikacjach mobilnych
- w wynikach wyszukiwania Google
Remarketing, natarczywy czy skuteczny?
Prowadzone kampanie reklamowe – remarketingowe potwierdzają wysoką skuteczność tego typu reklam. Ze statystyk stron internetowych wynika, że użytkownicy chętniej podejmują decyzje zakupowe na kolejnych wizytach.
Czy to działanie jest natarczywe? Śledzące nas reklamy traktujemy jako działanie irytujące, które wywołuje skutek odwrotny od oczekiwanego. Wynika to ze źle konfigurowanych kampanii remarketingowych. Podczas projektowania działań remarketingowych należy uwzględnić częstotliwość wyświetlania reklam dla jednego użytkownika. Dzięki temu, nasze reklamy nie będą wyświetlać się użytkownikom cały czas.
Pomysły na remarketing?
Zbieranie ciasteczek użytkowników odwiedzających fizyczną siedzibę firmy, będących uczestnikami spotkania, konferencji.
Na rynku istnieją systemy do obsługi firmowej sieci Wi-Fi dla gości, wyposażone w systemy do zbierania cookies. Użytkownicy korzystający z Wi-Fi na terenie firmy zostają dodani do listy remarketingowej. Następnie, możemy wyświetlać im reklamy zarówno w urządzeniu mobilnym, z którego korzystał podczas wizyty, jak i komputerze – gdzie prawdopodobnie są zalogowani na ten sam adres e-mail.
Zbieranie ciasteczek z wysyłki newslettera
Dołączając kod listy remarketingowej do newslettera, jest możliwe budowanie list remarketingowych.
Remarketing w wynikach wyszukiwania
Dzięki wykorzystaniu list remarketingowych pozyskanych z wielu źródeł, możemy zaplanować kampanię remarketingową w wynikach wyszukiwania. Zaletą kampanii remarketingowej w wynikach wyszukiwania (RLSA), jest możliwość dostosowania przekazu marketingowego do osób, które już odwiedziły stronę internetową. Dodatkowo, wiedząc, że ruch z kampanii remarketingowych jest znacznie bliższy dokonania konwersji – możemy zwiększyć stawki i zadbać o najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania reklam swojej firmy dla użytkowników z list remarketingowych.