telefon | emedia sp. z o.o.

Od 0 do 200 000 zł sprzedaży w 1-szym miesiącu działania sklepu internetowego

Wdrożenie sklepu internetowego terme.pl

Realizacja dla firmy:

Terme.pl

Zakres prac:

Wdrożenie sklepu B2C zintegrowanego z Allegro

Systemy i technologie:

Shoper Premium, Baselinker, API

O KLIENCIE

Terme.pl to rozwijający się sklep internetowy z branży sanitarno-grzewczej specjalizująca się się w sprzedaży produktów instalacyjnych do dużych i małych budynków przez internet. Dotychczas klient nie posiadał sklepu internetowego, a jego wiodącym kanałem sprzedaży było Allegro, dlatego zdecydował się na wdrożenie sklepu internetowego z nami.

Poznaj naszą ofertę wdrożenia sklepów internetowych klikając tutaj.

POTRZEBY BIZNESOWE PRZY WDROŻENIU SKLEPU INTERNETOWEGO

Głównym celem projektu realizowanego przez emedia było wdrożenie sklepu internetowego dla klientów detalicznych oraz zintegrowanie go z platformą Allegro, porównywarką Ceneo, systemem płatności internetowych oraz kurierami. 

Sklep internetowy dodatkowo miał cyklicznie pobierać stany magazynowe i ceny z systemu handlowo-magazynowego posiadanego przez klienta. 

Ważną potrzeba biznesową była maksymalna automatyzacja procesu obsługi klienta oraz wystawiania aukcji na Allegro w celu zaoszczędzenia czasu pracowników.

OSIĄGNIĘTE EFEKTY WDROŻENIA SKLEPU INTERNETOWEGO

wdrożenie sklepu internetowego efekt 1

Na podstawie przeprowadzonej analizy przedwdrożeniowej dokładnie poznaliśmy potrzeby firmy i w oparciu o nie zaproponowaliśmy najlepsze rozwiązanie do wdrożenia platformy sprzedaży internetowej.

wdrożenie sklepu internetowego efekt 2

Zbudowaliśmy model do pozyskiwania bazy produktów i wdrożyliśmy go jako stały proces w firmie.

wdrożenie sklepu internetowego efekt 3

Wdrożyliśmy zintegrowaną strukturę wielu kanałów sprzedaży zarządzaną z jednego miejsca, której jednym z elementów jest sklep internetowy.

wdrożenie sklepu internetowego efekt 4

Usprawniliśmy obsługę zamówień poprzez zautomatyzowanie procesów. W efekcie zmiany statusów zamówień, powiadomienia do klientów, wystawianie faktur, raporty działają automatycznie.

wdrożenie sklepu internetowego efekt 5

Wdrożyliśmy integrację automatyczną z Allegro. W efekcie system zaczął zarabiać od pierwszego dnia, a przez pierwszy miesiąc działania wygenerował ponad 200 000 zł przychodu.

OPIS WSPÓŁPRACY PRZY WDROŻENIU SKLEPU INTERNETOWEGO

Analiza przedwdrożeniowa

W pierwszym etapie przeprowadziliśmy warsztaty z klientem w celu zapoznania się z jego biznesem oraz omówienia oczekiwań względem nowej platformy. 

Strategia e-commerce

Efektem analizy przedwdrożeniowej był dokument zwany strategią e-commerce obejmujący wszystkie aspekty obecnej sytuacji firmy, jej potrzeby oraz opis funkcjonalności przyszłej platformy e-commerce.

Wybór systemów do wdrożenia sklepu internetowego

Przyszedł czas na wybór systemów. Dlatego zaproponowaliśmy rozwiązanie hybrydowe wykorzystujące potencjał kilku aplikacji połączonych w jedną infrastrukturę.

  • Shoper Premium – nowoczesna platforma sprzedaży internetowej typu SAAS, wyróżniająca się wieloma funkcjonalnościami, wysoką wydajnością i prostotą obsługi.
    Shoper to przede wszystkim niskie koszty wdrożenia, prosta konfiguracja oraz bogata paleta nowoczesnych szablonów graficznych dostosowanych do urządzeń mobilnych. Jest to platforma idealna dla firm rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce.
  • Baselinker – wszechstronny system integrujący wiele popularnych platform i marketplace’ów. Dzięki temu można w jednym miejscu zarządzać sprzedażą i obsługiwać zamówienia z kilku sklepów internetowych oraz Allegro, Olx, Amazan i eBay. Baselinker daje wiele możliwości automatyzacji procesu obsługi klienta w oparciu o zdarzenia zaistniałe w sklepie i w innych zintegrowanych systemach. 

    Przykładem zastosowania automatyzacji w Baselinker jest systemowe wygenerowanie i wysłanie maila z fakturą VAT po otrzymaniu przez Baselinker informacji od firmy kurierskiej, że klient odebrał przesyłkę.
  • REST API Shoper – interfejs umożliwiający bezpośrednią komunikację systemów zewnętrznych z bazą danych Shopera.

Integracja systemów przy wdrożeniu sklepu internetowego

Finalnie w procesie integracji wzięło udział 10 systemów. Każdy z nich spełnia określoną funkcję, dostarczając realnej wartości w procesie sprzedaży, dystrybucji i obsługi klienta.

Bbe1bb21 6ebd 4963 9464 Cf06aa48e8d2

Baza produktów 

Bardzo ważną kwestią dla nowo powstających sklepów internetowych jest posiadanie dobrej jakości bazy produktowej. Jednak w dużych sklepach zawierających kilka lub kilkadziesiąt tysięcy indeksów magazynowych równie istotna staje się możliwość łatwej edycji i masowego dodawania towarów do bazy.

Shoper posiada bardzo intuicyjny interfejs zarządzania danymi produktowymi, dlatego postanowiliśmy, że w tym projekcie będzie spełniał on rolę systemu PIM.

W naszym projekcie wyzwaniem było zarówno przygotowanie bazy produktowej ok. 8000 produktów, jak i zaimportowanie jej do systemu, w którym będzie zarządzana.

Proces podzieliliśmy na dwa etapy:

  1. Skompletowanie danych w Arkuszu Google zawierającym określoną strukturę kolumn. Dlatego dane były pozyskiwane z wielu źródeł jakimi dysponował klient.
  2. Przekształcenie arkusza do plików csv i import produktów do bazy systemu Shoper.

W ramach realizacji procesu budowania bazy produktów w emedia:

  • opracowaliśmy strukturę danych.
  • przedstawiliśmy kalkulację budżetu z podziałem na ilościowe etapy realizacji bazy
  • opracowaliśmy proces dodawania produktów i ich weryfikacji.
  • zbudowaliśmy zespół dedykowanych osób do pracy z bazą produktową odpowiedzialnych za przyrost bazy produktów
  • wdrożyliśmy bazę produktową i przekazaliśmy do firmy gotowy proces wraz z dokumentacją i szkoleniem z jego obsługi.

Grafika i konfiguracja funkcjonalności

Przemyślany UX/UI i grafika sklepu to jeden z kluczowych czynników decydujących o zakupie w sklepie internetowym.  W tym przypadku postawiliśmy na spersonalizowanie sprawdzonego szablonu graficznego dedykowanego dla sklepów Shoper. Zmiany w szablonie polegały na dostosowaniu layoutu do kolorystyki marki oraz na wdrożeniu najlepszych praktyk UX/UI. Takie rozwiązanie znacząco zmniejszyło koszty, ponieważ nie musieliśmy projektować grafiki od zera.

Dzięki analizie przedwdrożeniowej poznaliśmy jak działa biznes naszego klienta i jakie są jego potrzeby, mogliśmy więc bez problemu sami wdrożyć i skonfigurować wszystkie funkcjonalności oddając klientowi gotową platformę, która od pierwszego dnia zaczęła przynosić przychody.

Automatyzacja

Kluczową kwestią w tym projekcie była maksymalna automatyzacja procesu obsługi klienta oraz możliwość masowego wystawiania i zarządzania kilkoma tysiącami aukcji na Allegro. Dlatego było to dla nas maksymalnym priorytetem tego projektu.

Wszystkie te potrzeby idealnie spełnia system Baselinker, który z założenia odpowiada za integrację i automatyzację całego procesu sprzedaży

System bazuje na automatycznych akcjach, które są zbiorem reguł wykonujących się samoczynnie w różnych sytuacjach. Nic jednak nie zadzieje się bez odpowiedniej konfiguracji i tylko od nas zależy jak te reguły będą działać.

  1. Wystawianie aukcji na Allegro – po uprzednim zintegrowaniu sklepu internetowego z systemem Baselinker oraz zmapowaniu kategorii asortymentowych wystawienie aukcji kilku tysięcy produktów zajmuje dosłownie 5 minut. Wystarczy zaznaczyć wskazane produkty i kliknąć wystaw na Allegro. Późniejsze zmiany na aukcjach również są możliwe z poziomu Baselinkera.
  2. Manager zamówień – jedną z podstawowych funkcji systemu Baselinker jest kolekcjonowanie zamówień spływających z różnych źródeł. Do managera pobierane są zamówienia z kilku konta Allegro oraz ze sklepu internetowego. Można dodawać też zamówienia telefoniczne i osobiste. Dzięki temu zamówienia ze wszystkich kanałów są widoczne w jednym miejscu. Oszczędza to czas potrzebny na logowanie do różnych platform oraz ogranicza możliwość przeoczenia nowego zamówienia.
    Dodatkowo zamówienia można grupować wg kanałów, statusów realizacji lub innych dowolnie zdefiniowanych cech.
  3. Nadawanie przesyłek – Po zintegrowaniu Baselinkera z firmami kurierskimi została wdrożona reguła polegająca na automatycznym generowaniu etykiety nadawczej do skompletowanych zamówień. Etykieta może się drukować automatycznie bezpośrednio na drukarce w magazynie.
  4. Powiadomienia e-mail  – na każdym etapie realizacji zamówienia do klienta wysyłają się automatyczne powiadomienia e-mail. Triggerem do wysłania powiadomienia jest wiele zdarzeń m.in. pobranie zamówienia ze sklepu, zmiana statusu zamówienia, status przesyłki u kuriera, informacja o płatności.
  5. Wystawienie faktury – wdrożyliśmy akcję automatyczną, która samoczynnie generuje fakturę w systemie wFirma i wysyła ją mailem do klienta.

Wdrożenie produkcyjne

Cały proces konfiguracji i wdrożenia systemu potrwał 2 miesiące. Efektem była w pełni przygotowana platforma sprzedaży połączona z Allegro, Ceneo i innymi systemami wspierającymi sprzedaż i obsługę klienta. Dzięki sprawnie przeprowadzonemu wdrożeniu i integracji z Allegro system zaczął zarabiać od pierwszego dnia, a przez pierwszy miesiąc działania wygenerował ponad 200 000 zł przychodu.

Oczywiście to nie koniec naszej współpracy. W najbliższych miesiącach zamierzamy rozwinąć marketing i promocje sklepu osiągając jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe!

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena