fbpx


Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads – co musisz wiedzieć

Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads Usługa Google istnieje już 18 lat i właśnie zostało ogłoszone, że kończy swój długi żywot pod tą nazwą. Nowa usługa będzie nosiła nazwę Google Ads i przy okazji wniesie także kilka innych rozwiązań – różne usługi reklamowe będą przekształcone w jeden system. Oprócz Google Ads do dyspozycji użytkowników będzie też Google Marketing Platform oraz Google Ad Manager.

Co to właściwie jest Google Ads?Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads

Google Ads można właściwie nazwać następcą Google AdWords, ponieważ korzysta z rozwiązań swojego poprzednika, ale zajdzie pewna różnica – jego głównym zadaniem będzie reklamowanie wyłącznie niezbyt dużych biznesów oraz stron. Jest jeszcze jedna znacząca zmiana, której nie sposób pominąć, bowiem wprowadza coś bardzo ważnego – do Google Ads zostanie dodana sztuczna inteligencja, oczywiście autorstwa Google’a. Co to oznacza? AI skupi się na rozporządzaniu środkami pieniężnymi razem z użytkownikiem, co usprawni tą czynność. Celem takiej pomocy jest lepsze dysponowanie budżetem użytkowników. Warto zaznaczyć, że w Google AdWords istniały już systemy, które oferowały pomoc w zarządzaniu pieniędzmi, ale nie zawsze działały tak, jak oczekiwali by tego użytkownicy systemu.

Google wystosowało oficjalną informację odnośnie Ads, w której pisze, że system ten powinien wspomóc właścicieli niewielkich biznesów w szybkim i nieskomplikowanym uruchomieniu kampanii reklamowej. Dzięki takiej pomocy, która istotnie wpłynie na skrócenie tej czynności, zaoszczędzony czas będzie można wykorzystać w lepszy sposób.

Nowe rozwiązania, które ujrzą światło dzienne w Google Ads zostaną najpierw zaprezentowane na przygotowanym do tego webinarze Google Marketing Live, odbywającym się 10 lipca.

 

Google Marketing Platform – lepsze zarządzanie

Jak już zostało wspomniane, zmiany w Google AdWords i w małych kampaniach reklamowych to nie wszystko. Oprócz tego, przekształceniu ulegnie DoubleClick, czyli narzędzie używane przez większość dużych domów mediowych. Mówiąc w skrócie, DoubleClick umożliwia prezentowanie reklam podobnie jak AdWords, ale ma bardziej rozbudowane opcje targetowania, planowania i miejsc docelowych. System ten przede wszystkim ukierunkowany jest na większe biznesy, czyli takie, które obracają pokaźnym budżetem reklamowym.

Dotychczasowi użytkownicy DoubleClick powinni nastawić się na zmianę – nowe narzędzie będzie nosiło nazwę Google Marketing Platform. Zmiany, które zajdą w tym przypadku to połączenie DoubleClick Digital Marketing i pakietu Google Analytics 360. Głównym założeniem tego narzędzia jest poprawa w zarządzaniu, monitorowaniu i analizowaniu swoich kampanii reklamowych – odpowiedź Google’a na oczekiwania użytkowników.

Motywacją do stworzenia Google Marketing Platform jest umożliwienie bezpośredniej współpracy zespołów zasiadających w przedsiębiorstwach, które zajmują się marketingiem.

Google Marketing Platform przyniesie nowe rozwiązania, które umożliwią jeszcze lepsze dostosowywanie pod odbiorców. Rozwiązaniem tym jest Display & Video 360, czyli połączenie trzech narzędzi w jedno – DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager oraz Studio and Audience Center. Więcej informacji na ten temat zasięgnąć będzie można podczas webinaru Google Marketing Live.

Google Ad Manager – większe zyski

To jednak jeszcze nie koniec zmian w ekosystemie AdWords i DoubleClick. Gigant z Mountain View ogłosił jeszcze, że DoubleClick for Publishers i DoubleClick AdExchange połączą się w celu stworzenia narzędzia o nazwie Google Ad Manager. Jaki cel przyświeca tej zmianie? Przede wszystkim chodzi o uproszczenie wyświetlania reklam, co przełoży się na większe zyski, a to na pewno istotna informacja dla klientów. Monetyzacja użytkowników przeglądających strony internetowe bądź wykonujących inne czynności stanie się znacznie łatwiejsza i przyniesie lepsze efekty.

Kiedy nastąpią wszystkie zmiany?

Przeważnie jest tak, że bardziej znaczące zmiany dla Google’a wprowadzane są możliwie jak najszybciej. Tak właśnie jest w tym przypadku, ponieważ użytkownicy Google AdWords otrzymali oficjalny mail, w którym podana jest data wprowadzenia zmian – 24 lipca 2018 roku.

Użytkownicy mogą być nieco zaskoczeni i zdezorientowani, ponieważ będą mieli mało czasu na zapoznanie się z wszystkimi nowościami – raptem kilkanaście dni od prezentacji na Google Marketing Live. Jednak docenić trzeba Google, że zmiany te nie są wprowadzane jak ma to często miejsce, czyli bez uprzedzenia i z dnia na dzień.

Rebranding Google AdWords – W jakim celu tak duże zmiany?

Rebranding Google AdWords ma głównie jeden cel – wszystko ma być uproszczone, a gama produktów ujednolicona. Zauważyć można również, że działania te łączą się z innymi przeprowadzanymi przez Google zmianami, którym także przyświeca idea wszelkich ułatwień dla reklamodawców. Pokazuje to także, że Google ma ambitne plany rozwojowe na przyszłość.

Po takich zmianach nie da się oprzeć wrażeniu, że gigant z Mountain View chce pokazać na co go stać i że jego system informatyczny stoi na bardzo wysokim poziomie. W niedalekiej przyszłości jest także duże prawdopodobieństwo dość istotnych zmian w systemie monetyzacji. Nie można też wykluczyć, że po zaprowadzonych zmianach w Google AdWords, nastąpią kolejne ważne dla użytkowników ewolucje.

Oczywiście nie ma na to oficjalnych potwierdzeń, ale mamy tutaj do czynienia z usługą, która przez 18 lat dobrze się sprawdzała i przynosiła zyski, a jednak zostaje zmodyfikowana. Jaki jest tego sens? Po prostu stanowczy krok na przód w wykonaniu Google oraz perspektywa na następne metamorfozy.

Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads – co musisz wiedzieć
4.8 (96%) 5 głosów]

Dodano 3 lipca 2018 przez Grzegorz Wysocki