Google Tag Manager – jak szybko skorzystać?

Google Tag ManagerGoogle Tag Manager może wydawać się bardzo zaawansowanym narzędziem podczas pierwszego kontaktu i pracy.  Jednak system Google Tag Manager to usługa Google, która ma ułatwić pracę marketerom, nie utrudnić!

Jak skonfigurować Google Tag Manager?

Po wypełnieniu podstawowych danych dotyczących strony internetowej, połączeniu z Google Analytics, możemy skorzystać z gotowych „tagów”.  Tagi mają za zadanie, bez umiejętności programowania pomóc nam zainstalować popularne systemy na naszej stronie internetowej.


Przykładowym tagiem jest „tak konwersji Google AdWords”. Standardowe jego zainstalowanie na stronie internetowej wymaga wiedzy i umiejętności programistycznych. Dzięki usłudze Google Tag Manager i wbudowanym tagom, nasza praca ogranicza się do wybraniu wbudowanego tagu i podaniu ID konta AdWords.

Podobnie możemy obsługiwać setki zintegrowanych tagów, których pełna lista jest w Google Tag Manager. Pełna lista dostępna jest także na oficjalnej stronie pomocy programu Google Tag Manager: https://support.google.com/tagmanager/answer/6106924?hl=en  


Możliwości Google Tag Manager?

Poniżej prezentujemy spis kategorii tagów, które są wbudowane w Google Tag Manager.

Tagi Google Tag Manager związane z innymi usługami Google:

Tagi Google Tag Manager od dostawców zewnętrznych, służące do pomiaru konwersji:

Tagi Google Tag Manager do udostępniania miejsc reklamowych:

Inne ciekawe tagi wbudowane w Google Tag Manager:


Wnioski

Praca z Google Tag Manager może znacznie ułatwić prace marketerom. Zakres wbudowanych tagów, które umożliwiają zainstalowanie na stronie internetowej zaawansowanych skryptów jest bardzo duży. Dzięki wbudowanym tagom, instalacja zaawansowanego skryptu ogranicza się do wpisania ID swojego skryptu.

Google Tag Manager to narzędzie, które wykorzystujemy w naszej codziennej pracy. Każda firma, z którą współpracujęmy ma zainstalowany system na swojej stronie internetowej. Znacznie ułatwia to prace nam i naszym klientom. Dzięki wdrożeniu Google Tag Manager – nie musimy angażować działów IT we wszystkie nasze zmiany na stronie.

W przypadku pytań jesteśmy do dyspozycji!

 

Dodano 11 września 2017 przez Michał Małaj