telefon | emedia sp. z o.o.

Instagram Ads

Zwiększymy zasięg Twojego profilu poprzez efektywne reklamy foto i video na Instagramie.
Instagram Ads

Czym są reklamy na Instagramie?

Instagram Ads to forma odpłatnej promocji danej marki, aplikacji, wydarzenia, firmy, sklepu czy produktu. Jest to jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych o konkretnym, zdefiniowanym profilu. Reklamę na Instagramie można uruchomić na za pośrednictwem Facebooka (te platformy są ze sobą połączone).

Instagram Ads pozwala na promocję marek w kilku wariantach. Pierwszy to dodawanie materiałów promocyjnych w relacjach, czyli Instastory. Kolejna możliwość to reklama kanwowa, którą użytkownik widzi przeglądając aktualności na tablicy. Inną opcją jest umieszczenie filmiku o maksymalnej długości 120 sekund. Następny wariant to tak zwane reklamy karuzelowe, które umożliwiają przesuwanie zdjęć i filmów w jednej reklamie. Dodatkowo można zamówić inspirującą wizualnie reklamę w formie kolekcji lub reklamę w sekcji „eksploruj”.

Wszystkie warianty reklam są wysoce skuteczne, a do tego estetyczne i nienachalne, co doceniają użytkownicy Instagrama. Za pomocą ręcznej konfiguracji można dostosować grupę odbiorców planowanej kampanii reklamowej. Wzmacnia to skuteczność przekazu.

Jakie firmy najczęściej korzystają z na Instagramie?

Instagram to jeden z serwisów społecznościowych, który zwykle kojarzy się z estetyką, sztuką czy artyzmem. Jest tak ponieważ służy do publikowania zdjęć lub filmików z krótkimi opisami, gdzie zasadnicze znaczenie ma przekaz wizualny. Z tego względu nie wszystkie branże odnajdują się w przestrzeni instagramowej.

Instagram to serwis o profilu silnie wartościującym estetykę dodawanych materiałów. Publikowane przez użytkowników czy firmy zdjęcia cechuje wysoka jakość oraz atrakcyjny, angażujący, przyjemny dla oka przekaz wizualny. Firmy, które chętnie korzystają z profili biznesowych na Instagramie i królują wśród instagramerów są zwykle związane z branżą fotograficzną, beauty, home&deco, odzieżową czy gastronomiczną. Wobec tego z Instagrama dla biznesu chętnie korzystają firmy chcące zaprezentować swoje produkty. Są to m.in: producenci ubrań, obuwia, kosmetyków, akcesoriów do domu, aranżacji i wyposażenia wnętrz, właściciele restauracji oraz fotografowie i artyści. Nie oznacza to jednak, że na Instagramie nie ma miejsca dla przedstawicieli innych sektorów gospodarki. Ważne, aby znaleźć swoją niszę i zgodnie z ustaloną strategią budować relacje z potencjalnymi odbiorcami, klientami.

Jakie efekty dają Instagram Ads?

Właściwie przeprowadzona profesjonalna kampania reklamowa może przynieść firmie, marce, organizacji szereg korzyści. Atrakcyjny, zapadający w pamięć przekaz wizualny buduje korzystny obraz marki w oczach odbiorców. Jest to zatem efektywne narzędzie wizerunkowe, które wzmacnia relacje z odbiorcami, budując z nimi więź, kontakt poprzez serwis, który jest im bliski. Ponadto reklamy na Instagramie pozwalają dotrzeć do targetu. Grupy docelowej, która jest odbiorcą naszego przekazu, użytkownikiem produktu czy nabywcą usługi.

Realizacja kampanii reklamowej na Instagramie pozwala ponadto niedużym kosztem stworzyć wspólnotę osób o tym samym profilu, którzy mogą być zainteresowani produktami czy usługami danej firmy. Jest to szczególnie istotne w kontekście długofalowych działań skierowanych na budowanie relacji z publicznościami. Instagram inspiruje swoją estetyką i poczuciem dobrego smaku. Na profile ładnych, lubianych, interesujących marek będą chętnie wchodzili użytkownicy Instagrama, pozostawiając tam swoje polubienia i komentarze. Przekierowywanie ich na stronę firmy przyczynia się wzrostu ruchu na stronie. W efekcie wpływa na wielkość sprzedaży produktów czy usług. Instagram Ads odbijają się więc korzystnie wizerunkowo oraz finansowo, dlatego wiele firm korzysta z tej formy promocji.

Ile kosztują Instagram Ads?

Kampania reklamowa na Instagramie przypomina cenowo tę prowadzoną na Facebooku. W zależności od tego, ile klient może zainwestować w zakup reklamy, jaki jest jego budżet oraz oczekiwania co do dotarcia, stawka może być inna. Właściwie, profesjonalnie zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa na Instagramie z wyraźnie wskazaną grupą docelową może wynosić od kilku do kilkuset złotych w skali tygodnia. To Państwo decydujecie, ile pieniędzy jesteście skłonni przeznaczyć na promocję w tym serwisie.

Warto jednak zaplanować realizację działań reklamowych z podziałem na tygodnie czy miesiące lub rozliczając konkretną kampanię od jej początku do zakończenia. W zależności od skali marki i dotarcia może być to koszt np. 10 złotych dziennie, 100 złotych tygodniowo, czy 1000 złotych w skali miesiąca. Specjalista ds. reklam w social media jest w stanie oszacować, ile warto zainwestować w reklamę danej firmy, by jak najmniejszym kosztem przyniosła ona wysoce zadowalające rezultaty. Przeciętny koszt kampanii reklamowej na Instagramie wynosi około 300 złotych. Warto pamiętać, że koszt całkowity realizacji kampanii to kwota przeznaczona na budżet reklamowy oraz obsługa kampanii.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena