telefon | emedia sp. z o.o.

Reklama produktowa Google Ads

Reklama produktowa w Google Ads jest idealnym rozwiązaniem dla wszelkich działalności e-commerce. Pozwala na prezentację produktu tuż nad lub obok wyników organicznych w wyszukiwarce Google. Zawiera ona element graficzny, cenę, i nazwę sklepu. Odpowiednio przygotowana reklama produktowa doprowadzi do kliknięcia w nią i przekierowania na stronę sklepu.
Reklama produktowa Google Ads

Reklama produktowa PLA w Google Ads – idealnym rozwiązaniem dla Twojego sklepu internetowego?

Bardzo rzadko zdarza się, że konsument wchodzi bezpośrednio na stronę konkretnego sklepu internetowego, aby dokonać zakupu. Dużo częściej osoba potencjalnie zainteresowana wpisuje po prostu nazwę poszukiwanego produktu w Google. Szuka najkorzystniejszej oferty spośród tych, które zostaną jej wyświetlone w ramach wyników wyszukiwania. Dlatego właśnie bardzo istotnym elementem strategii marketingowej sklepu internetowego jest dotarcie do klienta już na tak wczesnym etapie ścieżki zakupowej.

Najbardziej polecaną formą reklamy dla sklepów e-commerce jest reklama produktowa Google Ads. Jest to specjalna reklama graficzna prezentująca produkt, jego nazwę, cenę i nazwę sklepu. Znajduje się nad bądź obok organicznych wyników wyszukiwania oraz w zakupach Google. Po kliknięciu grafiki czy opisu, reklama produktowa przekierowuje użytkownika na stronę produktu w sklepie internetowym. Stosując ten typ reklamy, firma ma szansę przyciągnąć większy ruch na swoją stronę, co może znacząco wpłynąć na sprzedaż. Fakt, że reklama produktowa zawiera wizualizację produktu, przyciąga uwagę. Umieszczona pod spodem informacja o cenie odpowiada od razu na najważniejsze pytanie, jakie pojawia się podczas wyszukiwania produktów.

Reklama produktowa w Google Ads – jakie daje efekty?

Ustawienie reklamy produktowej skutkuje wyświetlaniem się grafiki z podglądem produktu, a także podstawowych informacji na jego temat w widocznym miejscu. Tuż nad organicznymi wynikami wyszukiwania, w karcie Zakupy w wyszukiwarce Google. Dzieje się to również w sieci reklamowej Google, czyli na portalach YouTube, Gmail i Google Discover. Istnieje Także możliwość wyświetlania reklamy produktowej w witrynie partnera.

Po wpisaniu w wyszukiwarkę hasła, które odnosi się do więcej niż jednego produktu dostępnego w promowanym sklepie internetowym, użytkownik może zobaczyć od razu kilka produktów oferowanych przez daną stronę internetową. Dzięki temu prawdopodobieństwo dokonania zakupu znacząco się zwiększa. Istnieje też możliwość stosowania reklamy produktowej łącznie z reklamą tekstową. Reklama produktowa ma na celu dotarcie do osób zainteresowanych zakupem właśnie takiego produktu, który jest mu proponowany. W ten sposób szansa, że potencjalny klient kliknie link reklamowy, jest o wiele większa większa. Gdyby była to reklama kierowana do wszystkich użytkowników internetu, efektywność byłaby nieporównywalnie niższa.

Reklama produktowa PLA w Google Ads – ile to kosztuje?

Podczas tworzenia reklamy produktowej możemy wybrać jeden spośród trzech jej typów. Zwykłą reklamę produktową, reklamę z funkcją prezentacji bądź reklamę katalogową produktów dostępnych w danej miejscowości lub regionie. Dzięki niej dotrzemy głównie do użytkowników lokalnych. Koszt podstawowej reklamy produktowej zależy od jej efektywności. Opłaty naliczane są w zależności od liczby kliknięć. Reklamodawca płaci za wyświetlanie oferty produktu tylko tym użytkownikom, którzy klikną link. Tym samym przejdą na stronę produktu w sklepie.

Jeżeli osoba wpisująca w Google nazwę produktu nie wejdzie na stronę sklepu poprzez link umieszczony w reklamie, opłata nie zostanie naliczona. Nieco inaczej wygląda sytuacja w przypadku reklamy produktowej z funkcją prezentacji oraz reklamy katalogowej. Stosując je, płaci się za określoną interakcję. Jeśli użytkownik rozwinie prezentację produktów i będzie ją przeglądał przez minimum 10 sekund bądź przewinie albo kliknie katalog produktów dostępnych lokalnie, zostanie naliczona odpowiednia opłata. Maksymalną stawkę za kliknięcie (CPC) lub interakcję określa reklamodawca w momencie tworzenia reklamy produktowej. Do planowanego budżetu na tą formę promocji swoich produktów należy doliczyć koszt obsługi konta reklamowego oraz koszt tworzenia i optymalizacji kampanii. Uwzględnia się także ostatnim etapie raportowanie jej wyników. 

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena