Remarketing Google Ads

Działania remarketingowe w Google Ads mają na celu nakłonić użytkownika, który odwiedził witrynę do ponownego powrotu i dokonania zakupu. Dzieje się tak poprzez wyświetlanie reklam (najczęściej banerowych) na innych stronach internetowych. Skuteczny remarketing pozwala pozyskanie większej ilości klientów przy ponownym odwiedzeniu witryny, nawet gdy Ci przy pierwszych oględzinach produktu nie zdecydowali się na jego zakup.

Remarketing Google Ads

Czego się dowiesz z tego artykułu?

    Co to jest reklama remarketingowa w Google Ads?

    Reklama remarketingowa w Google Ads jest ściśle związana z kampaniami remarketingowymi. Bazują na wyświetlaniu reklam użytkownikom wcześniej odwiedzającym daną stronę internetową lub korzystającym z danej aplikacji. Reklama tego typu daje szerokie możliwości rozwoju firmy i pozyskania nowych klientów za pomocą nowoczesnych technik dotarcia do odbiorców. Zazwyczaj reklama remarketingowa ukazuje się w postaci graficznej (tak zwane banery), jednak może też przybierać formy multimedialne lub video. Możliwości jest bardzo dużo, jednakże większość reklam remarketingowych przybiera formę banerów, które przyciągają wzrok i zachęcają do ponownego odwiedzenia danej witryny.

    Większość użytkowników miała do czynienia z tego typu reklamami. Jeśli odwiedziliśmy konkretną stronę internetową i przeglądaliśmy dane oferty, przeglądając inne witryny, reklamy remarketingowe często nam się wyświetlają. Mają one za zadanie zachęcać do ponownego odwiedzenia strony.

    Czemu służy remarketing Google Ads? Jakie ma znaczenie dla skuteczności prowadzonych działań reklamowych?

    Remarketing służy temu, aby nawiązać kontakt z użytkownikami, które wcześniej odwiedziły naszą witrynę lub aplikację. Pomaga skutecznie zachęcić do dokonania zakupu, a także zwiększa świadomość marki wśród odbiorców. Dzięki reklamom remarketingowym zyskujemy możliwość skutecznego wyświetlania reklam użytkownikom, którzy korzystają z witryn partnerskich Google lub z wyszukiwarki Google. To narzędzie, które jest najczęściej bardzo ważnym elementem strategii marketingowej danej firmy.

    Skuteczne działania reklamowe mają za zadanie nie tylko zachęcać do zakupu, ale także sprawnie wyszukać informacje w strefie online. Jeśli użytkownik aktywnie poszukuje danej firmy w Internecie, można go wesprzeć w działaniu, właśnie dzięki wyświetlaniu reklam remarketingowych danego typu. Co ciekawe, możemy stworzyć można listy remarketingowe pod kątem danych sytuacji, dzięki czemu docieramy do wielu odbiorców.

    Reklama remarketingowa w Google Ads – jakie daje efekty?

    Odpowiednio przygotowana reklama remarketingowa daje zamierzone efekty i wpisuje się w strategię marketingową firmy. Dzięki temu rozwiązaniu stworzymy skuteczne kampanie remarketingowe, jednocześnie bazując na automatycznym określaniu stawek. Ciekawą opcją jest korzystanie z galerii reklam, że pozwala za darmo tworzyć graficzne reklamy, jak również tekstowe i video. Ponadto, skorzystać możemy z określonych opcji remarketingu, które oparte są naszych potrzebach i oczekiwaniach:

    • standardowy remarketing, bazujący na wyświetlaniu reklam osobom, które odwiedziły stronę internetową, w trakcie przeglądania witryny,
    • remarketing dynamiczny, opiera się na zaawansowanych funkcjach, które pozwalają uwzględniać w reklamach usługi i produkty, które oglądał użytkownik,
    • listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce, odnoszące się do wyświetlania reklam osobom w czasie, gdy po opuszczeniu strony szukają dalszych informacji w Google,
    • remarketing kierowany na listę klientów, posiadający funkcję przesłania listy z otrzymanymi danymi kontaktowymi odbiorców,

    Remarketing Google Ads – ile to kosztuje?

    Korzystanie z platformy Google Ads jest darmowe, jednakże użytkownik ponosi koszty działań reklamowych związanych z wyświetleniami, konwersjami lub kliknięciami. Istnieje kilka modeli rozliczeń w Google Ads, które warto skonfigurować zgodnie ze swoimi celami. Pierwszą opcją jest CPC – koszt za kliknięcie, gdzie płacimy za pojedyncze kliknięcia. Zazwyczaj jest on niższy od ustawionego maksymalnego CPC i wynosić może minimalne stawki, które są wymagane do przelicytowania konkurencyjnych reklam. Kolejnym rozwiązaniem jest model CPA, odnoszący się do kosztu wykonania akcji i będący inteligentną strategią ustalania stawek w platformie Google Ads. Koszt za tysiąc widocznych wyświetleń (czyli vCPM) jest związany natomiast z płaceniem za 1000 wyświetleń reklamy Ads.

    Jeśli postawimy na CPV (koszt obejrzenia filmu reklamowego), płacimy jedynie za obejrzenie przez odbiorców filmu, który jest naszą reklamą. Opłatę nalicza się wtedy, gdy użytkownik wejdzie w interakcję z materiałem filmowym. W przypadku zwrotu nakładów za reklamę (ROAS), strategia ustalana jest za pomocą stawek Ads, które są dopasowane do stawek w czasie aukcji. Koszty reklamy remarketingowej uzależnione są zatem od tego, na jakie metody postawimy i jaki cel chcemy osiągnąć.

    Outsourcing tej usługi pozwala zaoszczędzić koszty(niż gdybyśmy mieli samodzielnie się tym zajmować)miałoby się tym zajmować), gdyż specjaliści znają już skuteczne modele i praktyki dla typów reklam, określonych branż, i innych ważnych kwestii. Koszt usługi stanowi zatem budżet reklamowy wraz z obsługą konta reklamowego i tworzenia kampanii reklamowych przez doświadczonych specjalistów. Warto zauważyć, że ostateczna cena uwzględnia potrzeby klienta i jest ustalana wspólnie.

    Zaufali nam

    01-Ministerstwo-srod
    01-Mix-graf
    02-Honda
    03-DHL
    03-Volvo
    04-Hampton
    04-wwf
    05-Kasztelan
    05-UMCS
    06-Pgnig
    06-UW
    07-lalak
    08-inter
    08-politechnika-lub
    09-student-travel
    10-autotest
    11-fcabank
    12-onninen
    14-Skoda
    15-Sobianek
    17-zagiel
    18-szczepan
    20-Tutlo
    21-Metrobikes
    24-Kuchnia
    27-terme
    28-Franczewska
    29-Kursor
    30-paderewski

    Rozwiń z nami swój biznes on-line