telefon | emedia sp. z o.o.

Kampanie na zasięg z Facebook Ads

Kampanie z celem generowania zasięgu w Facebook Ads. Tego typu kampanie gwarantują dotarcie do największego grona odbiorców w relatywnie niskich budżetach kampanii Facebook Ads.
Kampanie na zasięg z Facebook Ads

Czym jest płatne generowanie zasięgu z Facebook Ads?

Płatne generowanie zasięgu Facebook Ads jest formą e-reklamy, dzięki której przedsiębiorca wychodzi do ludzi z oferowanymi przez siebie produktami lub usługami. Funkcja tworzenia kampanii reklamowych opartych na świadomym targetowaniu za pomocą narzędzia Facebook Ads umożliwia dotarcie do konkretnych grup docelowych odbiorców. Dzięki analizie danych pozostawianych na platformie przez jej użytkowników w formie polubień i pozostałych reakcji na posty, zamieszczanych komentarzy czy przeglądanych treści Facebook Ads zapewnia wiele dróg dotarcia do potencjalnych nowych osób zainteresowanych skorzystaniem z reklamowanej oferty. Płatna facebook’owa kampania zwiększająca zasięgi bazuje na ustalonym wcześniej budżecie oraz harmonogramie emisji reklamowanej treści. Celem świadomej kampanii marketingowej jest przede wszystkim wypromowanie firmy oraz jej usług, budowanie pozytywnego wizerunku oraz rozpoznawalności marki w internecie w sposób nienachalny i niewymuszony, a także dotarcie do jak największej liczby prawdopodobnych nowych klientów w danej grupie docelowej.

Jakim firmom opłaca się generowanie zasięgu z Facebook Ads?

Facebook Ads jest praktycznym narzędziem przeznaczonym dla przedsiębiorstw z wielu branż. Ze względu na możliwość wcześniejszego określenia budżetu kampanii reklamowej jest ona doskonałym mechanizmem marketingowym zarówno dla niewielkich lokalnych biznesów, jak i dla dużych firm. Opłacalność generowanych za pomocą Facebook’a zasięgów widoczna jest nie tylko dzięki rosnącym liczbom reakcji czy polubień, ale przede wszystkim w formie zaistnienia na rynku oraz ugruntowania pozycji marki tak online, jak i w realnym obszarze. Kampania reklamowa za pomocą Facebook’a skierowana do węższej grupy docelowej swoje subtelne działania dopasowuje do zoptymalizowanego obszaru czy lokalizacji tak, aby oferta przedsiębiorstwa dotarła do potencjalnych odbiorców w najbliższej odległości. Funkcja ta umożliwia zaistnienie na rynku nowo powstałej firmy, wykreowanie jej wizerunku oraz nakierowanie na jej ofertę. Biorąc pod uwagę fakt, jak wielu użytkowników znajduje się w obszarze działania lokalizacyjnego FacebookAds – usługi zleceniodawcy kampanii są widoczne na platformie w różnych miejscach, dla wielu osób na raz. Zwrócenie uwagi odbiorcy na umiejscowienie lokalu usługowego oraz dostępność produktów w bliskiej odległości skutkuje zwiększeniem zainteresowania miejscem, a co za tym idzie – przedkłada się na realne zyski sprzedażowe.

Jakie efekty daje generowanie zasięgu fanpage’a na Facebooku?

Podstawowym efektem kampanii jest zwrócenie uwagi na przedsiębiorstwo oraz na jego ofertę. Budowanie świadomego wizerunku i rozpoznawalności firmy na rynku lokalnym daje niepowtarzalną szansę na wybicie się na tle konkurencji w danym obszarze. Zainteresowanie oraz zmobilizowanie potencjalnego odbiorcy do czynnego udziału w akcjach promocyjnych marki skutkuje zdobyciem zaangażowanego klienta. Dzięki systemowi opartemu na ustaleniu celu kampanii, targetowaniu grupy docelowej na podstawie danych lokalizacyjnych / demograficznych / poglądów / zainteresowań / szkoły czy miejsca pracy oraz nakreśleniu budżetu i harmonogramu emisji reklam – generowanie płatnego zasięgu gwarantuje widoczność firmy na platformie oraz poza nią. W zależności czy celem biznesowym jest zwrócenie uwagi na istnienie i działania firmy, wzrost sprzedaży, przekierowanie uwagi odbiorcy na witrynę internetową zleceniodawcy czy po prostu zaangażowanie odbiorcy w fanpage’owe akcje – FacebookAds efektownie zwiększa zasięgi w oparciu o inteligentny algorytm skutecznie łączący reakcje użytkowników na zamieszczane w serwisie treści z ich prawdopodobnymi potrzebami. Atutem kampanii na Facebook’u jest nie tylko odbiór reklamowanej treści przez wielu użytkowników Facebook’a, ale także przez podlegające spółce witryny takie jak Instagram czy komunikator Messenger. Cenną cechą zwiększania zasięgów za pomocą narzędzia FacebookAds jest także pozyskiwanie i rozbudowywanie sieci kontaktów, zarówno z klientami jak i z potencjalnymi inwestorami.

Ile kosztuje generowanie zasięgu na Facebooku z wykorzystaniem systemu Facebook Ads?

Budżet kampanii reklamowej jest szacowany indywidualnie przez zleceniodawcę. Określany jest on za pomocą kilku opcji ułatwiających przekalkulowanie kosztów kampanii. Przede wszystkim to reklamodawca ustala, jaką kwotę jest w stanie przeznaczyć na dzienne promowanie akcji. Kolejno szacuje ogólny całkowity budżet inwestycji oraz kwotę maksymalną, jaką jest w stanie przekazać na utworzenie aktywnej kampanii promującej w serwisie. Koszt generowania płatnego zasięgu na Facebook’u odbywa się w systemie CPS lub CPM. Pierwszy model oznacza „cost per click”, czyli opłata naliczana jest na podstawie kliknięć w promowaną treść. CPM natomiast to model opierający się na systemie „cost per mille”, w którym płaci się za liczbę wyświetleń. Model rozliczania zostaje wybrany na podstawie celów danej reklamy, a sama oferta jest zawsze dostosowana do potrzeb oraz oczekiwań klienta.

W cenę usługi wchodzi ponadto stała opieka nad kontem reklamowym, czyli bieżące optymalizacje, sprawdzanie i kontrola nad integracjami biznesowymi, czy regularna analiza efektów kreacji reklamowych i dostosowywanie ich do wymogów narzędzia oraz potrzeb odbiorców. Z końcem każdego miesiąca klient otrzymuje skrupulatnie sporządzony raport, podsumowujący wyniki podjętych aktywności, dzięki czemu ma stałą kontrolę nad skutecznością prowadzonej komunikacji.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena