telefon | emedia sp. z o.o.

Reklamy produktowe Facebook Ads

Kampanie z wykorzystaniem reklam produktowych w systemie Facebook Ads to precyzyjny sposób dotarcia do odbiorców zakwalifikowanych jako potencjalnie zainteresowanych danym produktem.
Reklamy produktowe Facebook Ads

Reklamowanie produktów z wykorzystaniem Facebook Ads otwiera ogromne możliwości w skutecznym docieraniu do klientów – zarówno tych, którzy mieli już kontakt z oferowanym produktem w Twoim sklepie internetowym, jak i tych, którzy nie znają jeszcze Twojej oferty. Skuteczność ta oparta jest na spersonalizowanym systemie reklamowania, który uwzględnia profil użytkownika, jakiemu zostaje wyświetlana dana kreacja. Zaś formy tego typu reklamy, jak na przykład kolekcje czy reklamy karuzelowe, pozwolą zaangażować użytkownika, by w efekcie doprowadzić go do dokonania konwersji np. zakupu produktu. Dodatkowym atutem jest również to, że reklamy mogą trafiać także do osób, które przeglądały dane kategorie u innych sprzedawców. System ten daje możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców na całym świecie, dzięki czemu nie musisz ograniczać swoich działań reklamowych do polskich odbiorców.

Ten szeroki wachlarz możliwości, jakie oferują reklamy z wykorzystaniem katalogu produktów Facebook Ads, to sposób na znaczne podniesienie współczynnika konwersji Twojego sklepu internetowego.

Czym są reklamy produktowe Facebook Ads?

Dynamiczne reklamy produktowe Facebook Ads to opcja przeznaczona dla biznesu, działająca na zasadzie programu partnerskiego, zawieranego z tą popularną platformą. Jest to bardzo dobra forma ponownego dotarcia do klienta, który odwiedził naszą stronę, czy aplikację i wykazał zainteresowanie ofertą firmy. Dzięki tej usłudze, można również dotrzeć do osób, które nie miały styczności z naszą stroną. Facebook dostaje informacje o preferencjach takiego odwiedzającego i wyświetla na swojej stronie dostosowaną reklamę, tytułując ją jako „rekomendacja produktu”. Rzeczona rekomendacja wyświetla się w formie obrazka, kolekcji obrazków lub w formacie karuzelowym, czyli zestawie ilustracji, które użytkownik może przewijać palcem lub za pomocą myszki. Współpraca partnerska, dotycząca reklam, obejmuje wszystkie serwisy, należące do Facebooka, czyli wlicza się w to również Instagram, Audience Network i Messenger. Reklamy tę oczywiście umożliwiają przekierowanie na docelową stronę. Nasza oferta obejmuje kompleksowe zarządzanie marketingiem na Facebooku. W ramach świadczonych przez nas usług, jesteśmy w stanie dostosować reklamy produktowe do dokładnych potrzeb firmy oraz zoptymalizować je w taki sposób, by przyczyniały się do możliwie wysokiej konwersji.

Jakie firmy najczęściej korzystają z reklam produktowych Facebook Ads?

Z reklam produktowych korzysta przede wszystkim sektor e-commerce, czyli handlu internetowego. Na Facebooku można znaleźć reklamy sprzedawców w zasadzie z każdej dziedziny handlowej. Korzystają z nich zarówno bardzo duże sklepy, jak i mniejsze firmy. Szczególnie często korzystają z takich reklam sklepy z branży odzieżowej, czy elektronicznej, które mają wyjątkową korzyść płynącą z docierania do swoich wcześniejszych odbiorców. Kolekcje w takich sklepach zmieniają się z każdym kwartałem, dlatego systematyczne informowanie klienta o nowych produktach może przynosić wymierne korzyści. Podobnie wygląda to w przypadku branży kosmetycznej, czy technologicznej, które oferują bardzo dużą różnorodność produktów, podlegających nieustannej rotacji.

Z reklam produktowych korzystają również firmy, które mają aktualnie w ofercie rozmaite przeceny. Taki środek przekazu jest bardzo dobrą formą informowania o promocjach. Warto dołączyć do firm korzystających z tej usługi, gdyż pozwala to na nieinwazyjne dla klienta przekazanie informacji reklamowej.

Jakie efekty przynoszą reklamy produktowe Facebook Ads?

Z reklamami dynamicznymi na Facebooku wiąże się szereg korzyści. Pozwalają one nie tylko na utrzymanie kontaktu z odbiorcą, ale również na dotarcie do szerszej liczby nabywców. Systemy afiliacyjne Facebooka skonstruowane są w taki sposób, że mogą one wiązać ze sobą reklamy z różnych sklepów prezentujących podobne grupy produktów. Pozwala to na zdecydowane zwiększenie zasięgów. 

Użytkownicy, do których docierają niezliczone ilości bodźców w każdej sekundzie, często porzucają ścieżkę prowadzącą do zakupu niejednokrotnie z nieznanych im przyczyn, których podstawą jest rozproszenie, a skutkiem brak transakcji – zapominają o powróceniu na daną stronę mimo realnego zainteresowania. Reklama może przypomnieć danemu klientowi o danym produktem i doprowadzić do dokonania transakcji.

Przy wszystkich zaletach reklamy na Facebooku, należy jeszcze wspomnieć o tym, że jest to platforma o bardzo dużej liczbie użytkowników. Osoby korzystające z niej, podają swoje dane, takie jak na przykład wiek. Algorytmy gromadzące oraz analizujące ogrom informacji, tzw. big data, pozwalają na znalezienie potencjalnego grona odbiorców, którzy jeszcze nawet nie wpadli na pomysł, by wyrazić zainteresowanie danym produktem.

Przy tym wszystkim, reklama na Facebooku jest dość dyskretna. Nie utrudnia klientowi korzystania z platformy, co nie nastraja go negatywnie do naszej marki. Jeżeli będzie zainteresowany – po prostu kliknie w obrazek, przekierowując się na daną stronę.

Aby reklama była efektywna, warto postawić na outsourcing. Nasza firma, poza dokładną analizą potrzeb i dostosowaniem do nich parametrów reklamy, zajmie się całą stroną techniczną współpracy strony internetowej z Facebookiem. Obejmuje synchronizację jego algorytmów z katalogiem firmy, poprzez zainstalowanie odpowiednich wtyczek na stronie.

Ile kosztują reklamy produktowe Facebook Ads?

Facebook umożliwia reklamowanie się, niezależnie od budżetu. W praktyce oznacza to, że reklamodawca samodzielnie określa budżet na reklamę oraz decyduje, jakie kwoty maksymalne może zaproponować w zamian za konwersję. Na kształtowanie ceny wpływa również:

  • wielkość grupy docelowej
  • metoda optymalizacji
  • sezon, w którym udostępniane są nasze reklamy
  • format reklamy

Z powodu bardzo wielu zmiennych, niezwykle trudna jest jednoznaczna odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama produktowa Facebook Ads. Szczególnie, że skala różni się w zależności od wielkości firmy i jej potrzeb reklamowych. Można natomiast spróbować oszacować, ile kosztują poszczególne aspekty związane z reklamą:

  • Zasięgi – od kilku do kilkunastu złotych za 1000 wyświetleń
  • Przekierowanie – zwykle mieści się w cenie do 1zł
  • Zakup produktu – od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych

Oszacowanie kosztów jest możliwe, dzięki menedżerowi reklam, w którym można sprawdzić parametry, w przybliżeniu pokazujące możliwości naszej kampanii. Należy pamiętać również o doliczeniu do całokształtu nakładu finansowego, koszty przeznaczone na obsługę specjalisty od reklam. Cena takiej usługi jest oczywiście płynna i jest ustalana wspólnie z klientem, w oparciu o jego oczekiwania. Nasza firma podchodzi do każdego klienta całkowicie indywidualnie, odpowiadając precyzyjnie na jego potrzeby.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena