Czy Twoja strona www jest
dobrze pozycjonowana w Google?

Pozycjonujemy skutecznie. Zbadamy o pozycjonowanie Twojej strony i optymalizacji SEO. Ocenimy jej skuteczno艣膰 i zaproponujemy rekomendacje, kt贸re podnios膮 pozycje w google i pozyskaj膮 wi臋cej klient贸w.

Poznaj us艂ugi

pozycjonowanie stron internetowych z emedia

Nasze us艂ugi w ramach pozycjonowania SEO

  • Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego

    Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego

    Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego jest wa偶ne, by艣 wy艣wietla艂 si臋 w czo艂贸wce wynik贸w. Wiemy jak to zrobi膰!

    przejd藕
  • Audyt pozycjonowanie

    Audyt pozycjonowanie

    Sprawdzimy jako艣膰 Twojej strony internetowej i znajduj膮cej si臋 na niej tre艣ci pod k膮tem pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.

    przejd藕
  • Copywriting pozycjonowanie

    Copywriting pozycjonowanie

    Napiszemy oryginalne teksty na temat Twoich us艂ug lub produkt贸w zgodne z zasadami pozycjonowania stron. Tre艣ci poradnikowe, czy blogowe to dla nas 偶aden problem. Mamy specjalist贸w z wielu bran偶.

    przejd藕
  • Monitoring pozycji

    Monitoring pozycji

    B臋dziemy monitorowa膰 efekty pozycjonowania poszczeg贸lnych fraz.. Skupimy si臋 na monitorowaniu pozycji w wyszukiwarkach na wybrane frazy, uwzgl臋dniaj膮c 艣ledzenie konkurencji i analiz臋 SERP.

    przejd藕
  • Publikacje zewn臋trzne

    Publikacje zewn臋trzne

    Przygotujemy tre艣ci na potrzeby pozycjonowania. Nasycone odpowiednimi s艂owami kluczowymi i opublikujemy je na specjalnie wyselekcjonowanych serwisach zewn臋trznych.

    przejd藕
  • Udzia艂 w dyskusjach

    Udzia艂 w dyskusjach

    Bierzemy udzia艂 w dyskusjach merytorycznych dotycz膮cych oferty Twojej firmy. Wzmacniamy pozycjonowanie strony firmowej dodaj膮c do naszych tre艣ci linki i odno艣niki do 藕r贸d艂a jakim jest strona internetowa.

    przejd藕
  • Optymalizacja SEO

    Optymalizacja SEO

    Zadbamy o bie偶膮ce aktualizacje strony internetowej Twojej firmy, tak aby by艂a dobrze pozycjonowana w Google i stanowi艂a zaufane 藕r贸d艂o informacji dla u偶ytkownik贸w.

    przejd藕

Zaufali nam

Efekt wsp贸艂pracy z nami w ramach pozycjonowania

pozycjonowanie 1 000 fraz

1 000 fraz w sta艂ym pozycjonowaniu

tyle fraz kluczowych mamy w swoim systemie monitoringu dla firm, kt贸rych strony pozycjonujemy

wsp贸艂praca pozycjonowanie 2 lata

2 lata

艣redni czas wsp贸艂pracy z nami w zakresie pozycjonowania strony SEO

pozycjonowanie do top 10

70% pozycji w TOP 10

taki procent wszystkich fraz pozycjonowanych stron internetowych naszych klient贸w jest w TOP10 wynik贸w wyszukiwania w Google


Najwa偶niejsze informacje o pozycjonowaniu stron

Spis tre艣ci:

  1. Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google na przyk艂adzie Lublina
  2. Rezygnacja z fraz lokalnych przy pozycjonowaniu
  3. Oficjalne wytyczne Google w pozycjonowaniu stron internetowych
  4. Mini poradnik seo
  5. Wyniki wyszukiwania Google Mobile a Desktop
  6. Google Moja Firma a pozycjonowanie strony
  7. Metody pozycjonowania i optymalizacji
  8. Techniczne aspekty pozycjonowania
  9. FAQ

1. Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google na przyk艂adzie Lublin

W pozycjonowaniu chodzi o docieranie do klient贸w, kt贸rzy mog膮 by膰 zainteresowani us艂ugami naszej firmy. Dlatego te偶 Google oferuje wyniki lokalne, kt贸re dostosowane s膮 do lokalizacji u偶ytkownika. Chc膮c znale藕膰 restauracj臋 czy te偶 klub fitness nie trzeba wpisywa膰 naszej lokalizacji. Google zrobi to za nas i dlatego te偶 pozycjonowanie lokalne Google jest bardzo wa偶ne.

Na jakiej podstawie Google okre艣la lokalizacj臋 przyk艂adowy Lublin?

  • historia lokalizacji z Lublina
  • adres IP pochodz膮cy z Lublina
  • ustawienie lokalizacji w narz臋dziach wyszukiwania na Lublin

Google zaprezentuje tylko te wyniki, kt贸re znajduj膮 si臋 w pobli偶u naszej lokalizacji np. Lublin. Je艣li pozycjonuje si臋 sklep dzia艂aj膮cy na terenie konkretnego miasta – Lublina czy dowolnej innej miejscowo艣ci to na pewno warto by膰 na wysokich pozycjach tak偶e na frazy bez miasta Lublin. Warto si臋 na nich skupi膰 poniewa偶 w przypadku gdy kto艣 b臋dzie w naszej lokalizacji to r贸wnie偶 nasz sklep zostanie mu zaprezentowany dzi臋ki pozycjonowaniu lokalnemu.

2. Rezygnacja z fraz lokalnych przy pozycjonowaniu stron internetowych

W wi臋kszo艣ci przypadk贸w pozycjonowanie fraz lokalnych nie b臋dzie potrzebne, jednak niestety nikt nie jest nieomylny, nawet Google. Dlatego te偶 je偶eli ma si臋 tak膮 mo偶liwo艣膰 warto pozycjonowa膰 tak偶e frazy lokalne. Niekt贸rzy u偶ytkownicy mog膮 posiada膰 inn膮 lokalizacj臋, ni偶 t膮 widzian膮 przez Google. Mog膮 te偶 chcie膰 wyszukiwa膰 firmy w innych miejscowo艣ciach, czy te偶 po prostu otrzyma膰 b艂臋dne wyniki. Dodatkowo wi臋kszo艣膰 os贸b nie ma poj臋cia o wyszukiwaniu lokalnym i b臋dzie wpisywa艂o w wyszukiwark臋 frazy z miejscowo艣ciami. Je艣li dodatkowo b臋dzie si臋 mia艂o pozycj臋 na frazy z miejscowo艣ci膮 to zmniejszy si臋 konkurencj臋.

3. Oficjalne wytyczne Google w pozycjonowaniu stron internetowych

Podr臋cznik dla pocz膮tkuj膮cych – optymalizacja witryn pod k膮tem wyszukiwarek ( SEO ).

W sieci znajduje si臋 masa podr臋cznik贸w na temat optymalizacji witryn pod k膮tem wyszukiwania. S膮 przecie偶 te lepsze i te gorsze. Jaki wybra膰 ma niedo艣wiadczony pozycjoner lub webmaster? Moj膮 odpowiedzi膮 na to pytanie niech b臋dzie podr臋cznik SEO ze strony Google dla pocz膮tkuj膮cych. Niech nie zmyli Was ta nazwa: dla pocz膮tkuj膮cych. Zawarte w tym podr臋czniku informacje to biblia wiedzy wszelakiej na temat SEO. Znajd膮 w niej co艣 dla siebie zar贸wno pocz膮tkuj膮cy projektanci stron WWW, ale te偶 i do艣wiadczeni pracownicy platformy interaktywnej. Tematyka nie nale偶y do nudnych, jak wielu z Was zapewne wie. Zajrzyjmy wi臋c dalej…

Ca艂a tre艣膰 jest zestawiona w spos贸b intuicyjny, co u艂atwia operowanie jej zawarto艣ci膮. Podzielono j膮 na wi臋ksze rozdzia艂y, kt贸rych tytu艂y brzmi膮 tak swojsko jak to tylko mo偶liwe. Poruszanie si臋 po poradniku u艂atwia spis tre艣ci, znajduj膮cy si臋 tu偶 po wst臋pie. Przedstawia on zawarto艣膰 takich rozdzia艂贸w:

4. Mini poradnik SEO

  • Pierwsze kroki: Omawiane s膮 tu pierwsze kroki u偶ytkownika, kt贸ry rozpoczyna przygod臋 z pozycjonowaniem. Opisano sposoby sprawdzenia istnienia strony WWW w wynikach indeksowania Google, a tak偶e dodawanie stron do indeksu.
  • Pom贸偶 Google znale藕膰 Twoje tre艣ci: Informuje o mapach strony.
  • Powiedz Google, kt贸rych stron nie indeksowa膰: Rozdzia艂 ten pomaga zrozumie膰, potrzeb臋 nie indeksowania okre艣lonych jako poufne stron WWW.
  • Pom贸偶 Google ( i u偶ytkownikom ) zrozumie膰 Twoje tre艣ci: Odnosi si臋 do prawid艂owego dzia艂ania stron WWW w przegl膮darce.
  • Zarz膮dzaj sposobem prezentowania stron w wynikach wyszukiwania Google: Wspomina o sposobie prezentowania stron w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google; Znajduje si臋 tu link do ciekawej galerii wynik贸w wyszukiwania.
  • Uporz膮dkuj hierarchi臋 witryny: Du偶o informacji o samych wyszukiwarkach i ich sposobie dzia艂ania; Otwarcie tematyki planowania prawid艂owej nawigacji strony.
  • Zoptymalizuj tre艣膰: Informacj臋 odno艣nie tre艣ci zawartych na stronach.
  • Zoptymalizuj obrazy: U艂atwienie wsp贸艂pracy z wyszukiwarkami bazuj膮cej na tre艣ciach zdj臋膰 Twoich stron WWW.
  • Przystosuj witryn臋 do wy艣wietlania tre艣ci na urz膮dzeniach mobilnych: Zysk z wykorzystania urz膮dze艅 mobilnych i opis pracy nad tym zagadnieniem.
  • Promuj swoja witryn臋: Wszystko o promocji strony w internecie.
  • Analizuj skuteczno艣膰 wyszukiwania i zachowania u偶ytkownik贸w: Podstawowe u艣wiadomienie i wiedza odno艣nie prowadzenia analizy informacji z SEARCH CONSOLE.
  • Dodatek: adresy URL odniesie艅: Adresy URL wykorzystanych w dokumencie stron.

Jak wida膰 poradnik ten realizuje w 艣wiadomy spos贸b przeprowadzenie czytelnika i odbiorcy przez szereg zagadnie艅 niejednokrotnie u艂atwiaj膮cych korzystanie z narz臋dzi Google. Jest on dobrze przygotowanym zbiorem rzetelnych i zbadanych przez specjalist贸w, a tak偶e opracowanych przez nich informacji. Wiele kategorii zostaje wyczerpanych i nie pozostawia w膮tpliwo艣ci co do s艂uszno艣ci korzystania z narz臋dzi firmy Google. Jak przysta艂o na potentata w tej dziedzinie mamy do czynienia z wielkimi rzeczami i wiedz膮 niedost臋pn膮 dla zwyk艂ego 艣miertelnika.

5. Wyniki wyszukiwania w Google Mobile a Desktop

艢wiat Internetu i technologii wkroczy艂 w nasze 偶ycie i zago艣ci艂 na dobre. Zmiany s膮 jego nieod艂膮czn膮 cz臋艣ci膮 i mamy okazj臋 obserwowa膰 je na bie偶膮co. Jedn膮 z najwa偶niejszych zmian jest odej艣cie od desktop贸w i przej艣cie na urz膮dzenia mobile, czyli przede wszystkim smartfony a tak偶e tablety. Jak takie trendy wp艂ywaj膮 na nasze przegl膮danie stron internetowych i czy mo偶emy spodziewa膰 si臋 rewolucji?

Wyniki wyszukiwania Google mobile a desktop

Nale偶y jasno stwierdzi膰, 偶e potrzeby u偶ytkownik贸w wyszukiwarki Google na smartfonach cz臋sto odbiegaj膮 od u偶ytkownik贸w desktop贸w. Stoj膮c w kolejce czy sklepie jeszcze bardziej zale偶y nam na czasie, wygodzie i prostocie. R贸偶ne i niezale偶ne badania jednoznacznie wskazuj膮, 偶e osoby u偶ywaj膮ce wyszukiwarki Google na urz膮dzeniu mobilnym skupiaj膮 swoj膮 uwag臋 tylko na kilku pierwszych wyszukaniach i po艣wi臋caj膮 znacznie mniej czasu na czytanie opisu.

Dlatego te偶 Google wyszed艂 z inicjatyw膮 rozdzielenia mobilnych wynik贸w wyszukiwa艅 od desktop贸w i zastosowania mobile-first index, czyli algorytm贸w bazuj膮cych na ruchu i dopasowaniu stron w wersji mobilnej.

Co takie zmiany oznaczaj膮 w praktyce?

Z pewno艣ci膮 wp艂ynie to znacznie na umocnienie przodowania w rankingach najwi臋kszych graczy. Warto zadba膰 o to, 偶e tre艣膰 strony wersji mobilnej by艂a uproszczona na tyle, aby 艂atwo by艂o j膮 przegl膮da膰 i jednocze艣nie na tyle kompleksowa, aby jej pozycja w rankingu nie uleg艂a obni偶eniu. Wed艂ug oficjalnych informacji, strony mobile-friendly maj膮 si臋 tak偶e lepiej indeksowa膰.

6. Google Moja Firma a pozycjonowanie strony

Z pewno艣ci膮 ka偶dy posiadacz firmy chce ja reklamowa膰 i sprawi膰, aby by艂a ona rozpoznawalna. Dzi臋ki Google Moja Firma mo偶emy z 艂atwo艣ci膮 pozyska膰 nowych klient贸w nie traci膰 pieni臋dzy i czasu na reklam臋. Jest sporo racji w stwierdzeniu, 偶e je艣li czego艣 nie ma w internecie 鈥 to nie ma tego w og贸le. W dobie gdzie prawie wszyscy korzystaj膮 z tego medium oraz 偶e jest to najwygodniejszy spos贸b wyszukiwania danych, nasza firma powinna by膰 widoczna i dobrze opisana w艂a艣nie w internecie. Us艂uga jest darmowa, 艂atwa w obs艂udze i przynosi wiele korzy艣ci. Jak doda膰 swoja firm臋, aby by艂a widoczna w Google ? Na to pytanie postaram si臋 odpowiedzie膰 w tym artykule i udzieli膰 kilku rad oraz informacji na ten temat.

Na czym to polega ?

Google jest najwi臋ksza wyszukiwarka danych w internecie. Istniej膮 w niej setki firmy, kt贸re wy艣wietlaj膮 si臋 potencjalnym klientom szukaj膮cym danej us艂ugi. Przyk艂adowo osoba chc膮ca zam贸wi膰 taxi wpisze to pytanie do wyszukiwarki, a w zamian otrzyma odpowied藕, gdzie jest najbli偶sza firma tego typu. Je艣li b臋dziemy chcieli, aby nasza firma by艂a w niej widoczna wystarczy wej艣膰 na stron臋 www.google.pl/business i dokona膰 rejestracji. Jest to w pe艂ni darmowa us艂uga. Nic nie musimy za ni膮 p艂aci膰. Rejestracja przebiega szybko i sprawnie. Podajemy tutaj adres, nazw臋 firmy, godziny otwarcia, telefon i opcjonalnie link do strony internetowej firmy. Dzi臋ki tym danym nasza firma zostanie umiejscowiona na mapie Google oraz zacznie by膰 wy艣wietlana w wynikach wyszukiwarki.

Co otrzymamy po rejestracji i dodaniu firmy ? – Dzia艂anie Google Moja Firma

Co si臋 stanie po dodaniu mojej firmy do Google Moja Firma ? Przed t膮 czynno艣ci膮 Pan Kowalski szukaj膮c hydraulika w okolicy i wpisuj膮c zapytanie do wyszukiwarki 鈥 otrzyma艂 czerwon膮 plam臋 na mapie. Odpowiedz w wyszukiwarce, brzmia艂a: w tej okolicy nie ma 偶adnego hydraulika. Po dodaniu naszej firmy Kowalski wpisuj膮c pytanie raz jeszcze do wyszukiwarki 鈥 otrzyma艂 odpowiedz: W odleg艂o艣ci 300m znajduje si臋 zak艂ad Hydraulix. Na mapie zostanie wy艣wietlona ikona uk艂adu hydraulicznego z podanymi godzinami i numerem telefonu. W zamian otrzymamy r贸wnie偶 statystyki wy艣wietle艅 naszej firmy, co pozwoli kontrolowa膰 proces promocji i mie膰 wiedz臋 jak bardzo Google przyczynia si臋 do zwi臋kszenia ruchu w naszym biznesie.

Setki os贸b dziennie wyszukuje informacje w ten spos贸b. To najszybsze i najwygodniejsze rozwi膮zanie. Nikt ju偶 nie szuka podobnych rzeczy w gazetach lub przez znajomych. W razie potrzeby informacje takie mo偶na znale藕膰 w ci膮gu 20 sekund 鈥 samemu bez konieczno艣ci wertowania stron pisma lub czasoch艂onnego dzwonienia do przyjaci贸艂. Dodaj膮c swoj膮 firm臋 do Google Moja Firma 鈥 staniemy si臋 widoczni dla potencjalnych klient贸w. Jest to skuteczne te偶 z innego powodu.

Rozwi膮zanie takie jest szalenie proste i skuteczne zarazem. Daje du偶o mo偶liwo艣ci w postaci wy艣wietlania w wyszukiwarce oraz na mapach Google. Brak op艂at za tak膮 reklam臋 i narz臋dzia, dzi臋ki kt贸rym mo偶emy sprawdzi膰 skuteczno艣膰 dodatkowo, czyni te rozwi膮zania jednym z lepszych posuni臋膰 w kierunku promocji firmy. Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na 艣wiecie wi臋c warto si臋 tam znale藕膰. Mo偶e to przynie艣膰 sporo korzy艣ci.

7. Metody pozycjonowania i optymalizacji SEO

– Pozycjonowanie poprzez optymalizacj臋 szybko艣ci wczytywania strony

To pytanie nie pada zbyt cz臋sto w kontek艣cie pozycjonowania stron www. Jest to fakt cz臋sto pomijany a niezb臋dny do tego, aby osi膮gn膮膰 idea艂. Szybko艣膰 wczytywania strony wbrew pozorom ma znaczenie, na jakim miejscu znajdzie si臋 nasza witryna. Google bierze pod uwag臋 mn贸stwo czynnik贸w mi臋dzy innymi ten czy na witryn臋 zainteresowany b臋dzie czeka艂 sekund臋, czy 3 godziny.

Aby odpowiedzie膰 na g艂贸wne pytanie, najpierw trzeba okre艣li膰 czy nasza strona wczytuje si臋 wystarczaj膮co szybko, aby zadowoli膰 gusta potencjalnych czytelnik贸w. Do tego s艂u偶y narz臋dzie Google 鈥 PageSpeed Insights. Jest to narz臋dzie darmowe. Dzia艂a bardzo prosto. Po Wej艣ciu na stron臋 wystarczy poda膰 adres naszej witryny i poczeka膰 na wyniki analizy. W zamian po kilku sekundach dostajemy informacje czy nasza domena dzia艂a wystarczaj膮co szybko. Je艣li nie jeste艣my zadowoleni z jej wczytywania, poni偶ej otrzymujemy gar艣膰 przyczyn takiego stanu rzeczy. Google sugeruje nam, co powinni艣my zrobi膰, aby domena 艂adowa艂a si臋 szybciej, sugeruj膮c przyk艂adowo, aby ulepszy膰 komunikacj臋 z serwerem czy pozby膰 si臋 obci膮偶aj膮cych j膮 zdj臋膰.

To bardzo 艂atwe i przydatne narz臋dzie, aby dowiedzie膰 si臋 czego艣 na temat funkcjonowania naszej strony internetowej. Wiedza taka mo偶e w znacz膮cy spos贸b przybli偶y膰 nas do lepszego pozycjonowania jej w internecie. Posiadaj膮c tak bezcenne dane, jak przyczyny d艂ugiego wczytywania mo偶na adekwatnie i szybko zareagowa膰. Poprawi to z pewno艣ci膮 komfort u偶ytkowania oraz zach臋ci czytelnik贸w do powrot贸w. Po drobnych korektach, czyli np. zmniejszeniu zdj臋膰 lub zmianie hostingu nasza strona mo偶e znacz膮co szybciej si臋 wczytywa膰. A co za tym idzie, b臋dzie bardziej atrakcyjna i wy偶ej pozycjonowana w wyszukiwarce Google.

– Copywriting czyli dobrej jako艣ci teksty na stronie a pozycjonowanie

Jednym z bardzo istotnych element贸w procesu pozycjonowania jest tworzenie tre艣ci specjalnie dostosowanych pod SEO. Nazwa tego procesu to “Seo Copywriting“. Jest to w pewnym sensie pewna alternatywa dla standardowego przygotowywania tre艣ci, poniewa偶 tekst przygotowany zgodnie z regu艂ami seo copywritingu musi zawiera膰 pewne okre艣lone s艂owa i nie tylko. Dlatego te偶 warto pozna膰 informacje na temat tworzenia takich tekst贸w.

– Elementy tekstu

Najwa偶niejsze jest aby tekst przygotowywany pod SEO by艂 warto艣ciowy dla czytelnika, tak aby zainteresowa膰 osob臋 odwiedzaj膮c膮 stron臋 internetow膮. Powinien nie tylko zawiera膰 ciekawe i interesuj膮ce informacje, ale tak偶e pom贸c rozwi膮za膰 niekt贸re problemy, kt贸re mog膮 dra偶ni膰 czytelnika tego tekstu. Kolejn膮 wa偶n膮 kwesti膮 jak膮 musi spe艂nia膰 tekst odpowiednio przygotowany pod SEO to kwestia zawarcia okre艣lonych s艂贸w kluczowych. Dobrze stworzony artyku艂 nie tylko mo偶e przyczyni膰 si臋 do zainteresowania os贸b odwiedzaj膮cych prowadzon膮 przez nas stron臋 WWW. Je偶eli artyku艂 ma by膰 dobry je偶eli chodzi o SEO to musi zawiera膰 tak偶e pogrubione frazy, kursyw臋 czy te偶 inne elementy tekstu, kt贸ry mo偶e zainteresowa膰 klienta.

– Zasady SEO copywritingu

Przede wszystkim nale偶y wybra膰 odpowiednie s艂owa kluczowe pod, kt贸re zostanie przygotowany tekst, p贸藕niej musi zawiera膰 odpowiednie frazy oraz musi by膰 odpowiednio przystosowany. Kolejn膮 kwesti膮 jest to, aby s艂owa kluczowe by艂y stosowane tak偶e w tytu艂ach oraz nag艂贸wkach. Dodatkowo trzeba pami臋ta膰, aby w tre艣ci znajdowa艂y si臋 interesuj膮ce tre艣ci, kt贸re nie tylko b臋d膮 zawiera艂y frazy ale tak偶e bardzo interesuj膮c膮 tre艣膰, kt贸ra mo偶e zainteresowa膰 zar贸wno roboty jak i ta, kt贸ra zainteresuje roboty.

Oczywi艣cie realizuj膮c teksty pod SEO nie mo偶na zapomina膰, 偶e musi by膰 on tak偶e naturalny i by膰 tak napisany, aby dok艂adnie odpowiada膰 na potrzeby czytaj膮cych go os贸b. W zakresie us艂ug zwi膮zanych z seo copywritingiem znajduje si臋 tak偶e optymalizacja tekst贸w pod k膮tem SEO, tak aby teksty zawiera艂y odpowiednie s艂owa kluczowe oraz odpowiednie wyra偶enia.

– Artyku艂y sponsorowane a pozycjonowanie

Artyku艂y p艂atne lub sponsorowane (w tym eksperckie) zawieraj膮ce linki i du偶o s艂贸w kluczowych mia艂y z za艂o偶enia wzmocni膰 SEO, a co za tym idzie podnie艣膰 pozycj臋 klienta w wynikach wyszukiwania. Tresci sponsorowane, je艣li s膮 napisane rzetelnie daj膮 wiele korzy艣ci. Przede wszystkim mo偶liwo艣膰 umieszczenia swoich link贸w na popularnych, opiniotw贸rczych oraz tematycznie powi膮zanych stronach, co tworzy naturalny ruch oraz pozytywnie wp艂ywa na wizerunek promuj膮cej si臋 strony.

Ci臋偶ko jednak z ca艂膮 pewno艣ci膮 przewidzie膰, kt贸re linki zostan膮 uznane za algorytm Google za naturalne, poniewa偶 zasady nieustannie si臋 zmieniaj膮 i nie zawsze s膮 przedstawiane w czytelny dla webmaster贸w spos贸b. Og贸lnie polityka Google zmierza do coraz bardziej restrykcyjnej.
Te dzia艂ania maj膮 na celu wykluczenie spamu, “black hat seo” i za艣miecania sieci linkami.
Google jednak nie daje webmasterom dok艂adnych wytycznych, jaki typ link贸w jest ryzykowny, to wci膮偶 rodzaj zabawy w kotka i myszk臋.

Pozycjonowanie stron internetowych, aby by艂o zupe艂nie bezpieczne, legalne, a przede wszystkim op艂acalne musi i艣膰 w stron臋 budowania tre艣ci, w kt贸rej na ko艅cu pojawi si臋 link naturalnie pasuj膮cy do tematu. Dlatego us艂ugi pisania artyku艂贸w sponsorowanych, w tym artyku艂贸w eksperckich w najbli偶szym czasie b臋d膮 najpewniejsz膮 metod膮, by promowany link nie zosta艂 uznany za spam. Taki artyku艂 musi by膰 przede wszystkim powi膮zany tematycznie z linkiem, obiektywny, ciekawy, wnosi膰 now膮 tre艣膰 a tak偶e by膰 napisany w spos贸b stylistycznie poprawny dla j臋zyka, w jakim ma funkcjonowa膰. Warto te偶 wzi膮膰 pod uwag臋 takie aspekty, jak:

  • jako艣膰 strony, na kt贸rej jest link (dobrze poszuka膰 warto艣ciowego i silnego wydawcy)
  • otoczenie linka, czyli czy jest sp贸jny z tre艣ci膮
  • anchor (tre艣膰 linka)
  • dynamika pozyskiwania linku do jednej strony.
  • ca艂kowita ilo艣膰 link贸w w konkretnym tek艣cie.

Od ko艅ca 2012, kiedy zapowiedziano zaostrzenie zasad, wprowadzono tak偶e r臋czn膮 weryfikacj臋 tre艣ci stron i link贸w, czyli czynnik ludzki w ca艂ym przedsi臋wzi臋ciu. Miejmy nadziej臋, 偶e dzi臋ki temu internet stanie si臋 przyjaznym miejscem.

– Pozycjonowanie SEO przez dodawanie strony www do katalog贸w internetowych, czy to dzia艂a?

Kilka lat temu dodawanie strony do katalog贸w by艂o jednym z g艂贸wnych sposob贸w jej pozycjonowania. Jednak – je艣li chodzi o Internet – kilka lat to ca艂a epoka, co ma wp艂yw na efektywno艣膰 pewnych rozwi膮za艅.

Katalogi stron s膮 po prostu zbiorami link贸w do konkretnych witryn www, dodanych tu przez ich w艂a艣cicieli lub administrator贸w. Najcz臋艣ciej to moderator katalogu ostatecznie decyduje, czy doda膰 zg艂oszon膮 stron臋 do zasob贸w zbioru.

Najcz臋艣ciej katalogi stron www dzieli si臋 na bezp艂atne i p艂atne. Zdecydowanie wi臋cej pozytyw贸w wynika z dodawania stron do katalog贸w p艂atnych – s膮 one stanowczo mniej zaspamowane, ich w艂a艣ciciele o wiele szybciej akceptuj膮 dodane strony i nie porzucaj膮, czy te偶 nie zapominaj膮 o regularnej obs艂udze swoich katalog贸w. Dbaj膮 te偶 o wygl膮d ca艂ego katalogu i jako艣膰 samych wpis贸w.

Dzisiaj znaczenie katalog贸w, je艣li chodzi o pozycjonowanie stron, spad艂o. Nie mog膮 by膰 one wi臋c jedynym, czy jednym z g艂贸wnych sposob贸w na polepszanie pozycji konkretnej strony w wyszukiwarkach. Nie znaczy to jednak, 偶e w og贸le nie warto zwraca膰 na nie uwagi. Katalogowanie ma znaczenie dla zr贸偶nicowania 藕r贸de艂 link贸w do konkretnych stron www. Jest to istotne pod k膮tem tworzenia tzw. link buildingu, czyli – m贸wi膮c najpro艣ciej – linkowania do strony.

Decyduj膮c si臋 na skorzystanie z katalogowania, trzeba przede wszystkim bra膰 pod uwag臋 warto艣ciowe katalogi, uznawane za godne zaufania chocia偶by przez Google. Nale偶膮 do nich np. katalogi nale偶膮ce do og贸lnie znanych z nazwy portali. Daje to gwarancj臋 prawid艂owego i regularnego ich prowadzenia i tego, 偶e nie znikn膮 z sieci ot tak, z dnia na dzie艅.

– Pozyskiwanie link贸w czyli tak zwany “link building”

Linki zewn臋trzne i wewn臋trzne to bardzo istotny element wp艂ywaj膮cy na pozycj臋 strony www w wyszukiwarce. Dobre operowanie tymi formami popularyzacji naszej strony w Internecie przyniesie wymierne efekty i zwi臋kszy ruch u偶ytkownik贸w.

Najlepszymi linkami s膮 linki, kt贸re z innych serwis贸w i stron prowadz膮 na nasz膮 stron臋 i s膮 to linki zewn臋trzne. Natomiast linkami wewn臋trznymi s膮 linki w obr臋bie naszej strony, na przyk艂ad do innych zak艂adek czy te偶 wcze艣niejszych wpis贸w lub post贸w na blogu. Dzi臋ki temu u偶ytkownik sp臋dzi na stronie wi臋cej czasu, a dodatkowo znajdzie wi臋cej interesuj膮cych go informacji. Kolejnymi linkami, kt贸re mog膮 si臋 pojawi膰 to linki do innych stron. To konieczno艣膰, je艣li nale偶y poda膰 藕r贸d艂o informacji albo grafiki.

Nast臋pnym podzia艂em jest podzia艂 na linki tekstowe i graficzne. Link tekstowy to wyr贸偶niaj膮cy si臋 podkre艣leniem lub innym kolorem czcionki fragment tekstu, zazwyczaj zmienia kolor po najechaniu na niego myszk膮. Taki zabieg od razu sugeruje czytelnikowi, i偶 jest to jaki艣 odno艣nik. Linki graficzne to po prostu grafiki, obrazki, bannery. Po klikni臋ciu w nie, u偶ytkownik przechodzi na podlinkowan膮 stron臋. Jest to atrakcyjna i rzucaj膮ca si臋 w oczy forma link贸w i warto jest stosowa膰.

Podczas tworzenia link贸w i wplataniu ich w tre艣膰 nale偶y dobra膰 atrybuty link贸w. Najwa偶niejszym z nich jest ustalenie czy link b臋dzie otwiera艂 si臋 w tej samej karcie, w nowej karcie czy w nowym oknie. Najkorzystniej jest je艣li otworzy si臋 w nowej karcie.

8. Techniczne aspekty pozycjonowania SEO

– Pozycjonowanie a dost臋p do Google Search Console

Czym jest Google Search Console? Najpro艣ciej rzecz ujmuj膮c jest to pot臋偶ne narz臋dzie informacji analitycznej. Jest przede wszystkim dostarczycielem informacji o stanie strony, jej indeksowaniu, a tak偶e o zagadnieniach dotycz膮cych ruchu na stronie. To narz臋dzie pomaga u偶ytkownikowi zorientowa膰 si臋 jak Google widzi jego stron臋. Co warto odnotowa膰 to na pewno to, 偶e jest ca艂kowicie bezp艂atne.

Na stronie tej mo偶emy za pomoc膮 prostych narz臋dzi doda膰 stron臋 do aktywnych w narz臋dziu, aby przej艣膰 do analizy zagadnie艅 z ni膮 zwi膮zanych. Google Search Console to przydatne narz臋dzie, je艣li chodzi o analiz臋 najwa偶niejszych informacji na temat wybranej strony WWW. Sam projekt sk艂ada si臋 z:

  • Bocznego menu, kt贸re zbudowane jest z aplet贸w: wiadomo艣ci, stany w wyszukiwarce, ruch zwi膮zany z wyszukiwaniem, indeks Google, indeksowanie, pozosta艂e.
  • G艂贸wnego obszaru wy艣wietlania danych.
  • G贸rnej belki, dzi臋ki kt贸rej mamy mo偶liwo艣膰 przenoszenia si臋 pomi臋dzy stronami.

Nieznajomo艣膰 poszczeg贸lnych narz臋dzi cz臋sto prowadzi do spadku ruchu na stronie. Natomiast wnikliwa analiza sprzyja rozwojowi marki prezentowanej na stronie, rozpoznawalno艣ci膮 jej w internecie, a tak偶e rozwojowi tre艣ci strony. W艂a艣ciwe u偶ytkowanie dostarczonych przez Google narz臋dzi sprzyja rozwojowi internetu oraz wzbogaca nasz膮 wiedz臋 na temat u偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z danej WWW. Jest to temat kt贸ry, dostarcza cennych wnikliwych wynik贸w do bada艅 i analiz dla niejednego przedsi臋biorcy, projektanta WWW czy moderator贸w stron. Warto korzysta膰 z tego bezpiecznego narz臋dzia. Polecam Google Search Console do wnikliwej w臋dr贸wki w g艂膮b internetu.

– Dlaczego plik robot.txt jest wa偶ny?

Jednym z element贸w budowy stron internetowych jest plik robots.txt. Jest to jeden z mechanizm贸w 鈥淩obots Exclusion Protocol鈥. Zadaniem tego pliku jest informowanie robot贸w o tym co jest mo偶liwe na stronie internetowej, a co zakazane. Plik powinien zosta膰 umieszczony w katalogu g艂贸wnym domeny internetowej.

Jak dzia艂a ten plik?
Do indeksowania tre艣ci na stronach internetowych wykorzystuje si臋 boty, kt贸rych zadaniem jest pod膮偶anie za linkami na stronach internetowych. Roboty analizuj膮 zawarto艣膰 strony internetowej i dodaje je do wyszukiwarki. Dzi臋ki odpowiednim regu艂om znajduj膮cym si臋 w pliku mo偶na okre艣li膰 do jakich element贸w strony roboty maj膮 mie膰 dost臋p czy te偶 jakie maj膮 by膰 dla nich zakazane. Plik ten mo偶e by膰 utworzony praktycznie w dowolnym edytorze tekstowym. Przyk艂adow膮 zawarto艣ci膮 pliku robots.txt mo偶e by膰:

User-agent: *
Allow:

czy te偶

User-agent: *
Disallow: /directory/file.html.

– Na co zwr贸ci膰 uwag臋 stosuj膮c plik robots.txt?

  • Nie wszystkie roboty s艂uchaj膮 si臋 zapis贸w w pliku robots.txt. W niekt贸rych przypadkach nawet jednoznaczne zapisy mog膮 zosta膰 zignorowane.
  • Plik robots nie jest sposobem na zabezpieczenie dost臋pu do plik贸w, a sam plik jest w pe艂ni publicznie dost臋pny.
  • Nie wszystkie serwery wspieraj膮 wykorzystaj膮 zastosowanie takiego pliku.
  • Oczywi艣cie nale偶y pami臋ta膰, 偶e je偶eli zawarto艣膰 strony zostanie zablokowana w robots to wyszukiwarka Google nie zaindekusuje strony. Tak偶e je偶eli chce si臋 zabezpieczy膰 swoj膮 stron臋 przed Google to mo偶na u偶y膰 tego sposobu.
  • W przypadku gdy chcesz aby Google indeksowa艂o ca艂膮 stron臋 istnienie pliku robots mo偶na zignorowa膰.

– Protok贸艂 “https” a pozycjonowanie strony internetowej

Google, obecnie 艣wiatowy lider w bran偶y wyszukiwarek, przyznaje, 偶e na wp艂yw pozycji strony w wynikach wyszukiwania ma oko艂o 200 czynnik贸w. To ca艂kiem sporo, by kontrolowa膰 wszystkie jednocze艣nie, zw艂aszcza, 偶e Google nie do ko艅ca chce zdradzi膰 wszystkie tajemnice algorytmu.
W tym artykule zostanie om贸wiony wp艂yw http na pozycj臋 strony.

Niewiele os贸b zdaje sobie spraw臋, 偶e zmiana http na https niesie ze sob膮 wiele pozytywnych zmian zwi膮zanych z bezpiecze艅stwem klient贸w. Warto zainteresowa膰 si臋 uzyskaniem Certyfikatu SSL b臋d膮cego gwarantem bezpiecznego po艂膮czenia i zapewni zabezpieczenie hase艂 i wprowadzonych danych – w tym numer贸w kart p艂atniczych, nr kont, nr PESEL, a wi臋c element贸w kluczowych, je艣li posiadasz sklep lub platform臋 sprzeda偶ow膮!
Certyfikat chroni tak偶e poufno艣膰 danych potrzebnych do logowania w obr臋bie strony www, korespondencji, tre艣ci formularzy kontaktowych oraz zapewnia integralno艣膰 danych, dzi臋ki czemu mo偶e wychwyci膰 celowe lub nie modyfikacje w obr臋bie przesy艂anych informacji.
Dba艂o艣膰 o bezpiecze艅stwo doskonale wp艂ywa na wizerunek strony, sklepu czy firmy.

Zmiana http na https wi膮偶e si臋 ze zmian膮 adresu, ale warto podj膮膰 wysi艂ek, poniewa偶 ju偶 od 2017 roku strony z adresem http b臋d膮 oznaczane jako niegodne zaufania oraz spadnie ich pozycja w rankingu Google. Co wi臋cej,Google zapowiada faworyzowanie stron posiadaj膮cych certyfikat.
Certyfikat najlepiej zakupi膰 od sprawdzonego sprzedawcy. Darmowe certyfikaty mog膮 nie dzia艂a膰 wcale, co negatywnie prze艂o偶y si臋 na wynik strony w pozycjonowaniu.

– Dane strukturalne w pozycjonowaniu stron

Ka偶dy przedsi臋biorca prowadz膮cy stron臋 internetow膮, sklep lub platform臋 sprzeda偶ow膮, poszukuje sposob贸w na wzmocnienie SEO swojej witryny.
Algorytm Google pozycjonuje strony w oparciu o oko艂o 200 parametr贸w i jednym z nich jest analiza jako艣ci danych strukturalnych.

Znaczniki danych strukturalnych pomagaj膮 lepiej zrozumie膰 algorytmowi rekina Google, z jak膮 stron膮 maj膮 do czynienia, tote偶 ich poprawno艣膰 lub nie mo偶e mie膰 wp艂yw na pozycj臋 naszej strony w Google a tak偶e zrujnowa膰 lub wynie艣膰 nasz biznes na wy偶yny.

Dane strukturalne strony pomagaj膮 lepiej zrozumie膰 jej tre艣膰, trafniej zinterpretowa膰 i bardziej adekwatnie oceni膰, dlatego “przekaz” powinien by膰 mo偶liwie najbardziej rzetelny i jasny, by algorytm nie musia艂 go “zgadywa膰” analizuj膮c inne elementy.

W listopadzie zesz艂ego roku podczas konferencji Gary Illyes wypowiedzia艂 si臋 w imieniu Google, informuj膮c, 偶e w艂a艣nie dane strukturalne s膮 tym elementem, kt贸ry w najbli偶szej przysz艂o艣ci b臋dzie mia艂 najwi臋ksze znaczenie dla pozycjonowania.

Illyes poleci艂 webmasterom nie trzyma膰 si臋 sztywno wytyczonych schemat贸w, opublikowanych swego czasu przez Google. Poradzi艂 raczej na w艂asn膮 r臋k臋 zapozna膰 si臋 ze znacznikami schema.org, by wybra膰 te najbardziej pasuj膮ce do naszego profilu. Dobrze wi臋c zamiast powiela膰 schematy lub stawia膰 na ilo艣膰 ponad jako艣ci膮, nauczy膰 si臋 rozumie膰 dzia艂anie danych strukturalnych i poprawnie je implementowa膰.

Rzetelnie opracowane dla strony dane strukturalne wp艂yn膮 pozytywny na ranking i pomog膮 wyr贸偶ni膰 si臋 od konkurencji.

9. FAQ

– Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszt pozyskiwania zale偶y od wielu zmiennych. Przede wszystkim od rodzaju strony internetowej i konkurencyjno艣ci w bran偶y. Realny koszt pozycjonowania powinien by膰 obliczony indywidualnie po rzetelnie przeprowadzonej analizie dzia艂a艅 konkurencji. Analiza konkurencji przy us艂udze pozycjonowania to pierwszy krok do sukcesu.

– Kiedy i jakich efekt贸w pozycjonowania mo偶na si臋 spodziewa膰?

Efekty pozycjonowania pojawi膮 si臋 w okresie od 3 do 12 miesi臋cy. Szybko艣膰 pojawienia si臋 efekt贸w w postaci top 10 Google czy top 3 Google, g艂贸wnie zale偶y od konkurencyjno艣ci bran偶y i ilo艣ci pracy jak膮 nale偶y wykona膰, aby “dogoni膰” konkurencj臋, kt贸ra korzysta z tego typu us艂ugi ju偶 od jakiego艣 czasu.

– Jak zweryfikowa膰 czy pozycjonowanie jest prowadzone dobrze?

Efekty to najlepsza mo偶liwo艣膰 weryfikacji us艂ugi pozycjonowania. Je艣li w narz臋dziach typu Senuto czy Semstorm widzimy sta艂e wzrosty ruchu i pozycji w Google Organic – nale偶y podejrzewa膰 偶e us艂uga jest prowadzona rzetelnie. Najlepsze firmy w raportach miesi臋cznych wykazuj膮 spis dzia艂a艅 jakie zosta艂y podj臋te np. jakie linki w danych miesi膮cu zosta艂y pozyskane.

– Na co zwr贸ci膰 uwag臋 przy wyborze agencji SEO od pozycjonowania?

G艂贸wny aspekt to spos贸b wyceny pracy. Nikt nie pracuje dzi艣 “za darmo”. Firma od pozycjonowania tak偶e musi zarobi膰 na swoje koszty. Dlatego wszystkie firmy rozliczaj膮ce si臋 “za efekt” mog膮 nie by膰 wiarygodne. Zar贸wno audyt seo, jak strategia, czy prace bie偶膮ce – nawet przed uzyskaniem efektu – powinny by膰 wycenione. Najlepiej jako stawki godzinowe zaanga偶owanych os贸b w przydzielonym zespole.

Rozwi艅 z nami sw贸j biznes on-line

Zapytaj o bezp艂atn膮 wycen臋.

zacznijmy wsp贸艂prac臋