Reklama w Google Maps

Reklama w Google Maps

Co to jest reklama w Google Maps?

Reklama w Google Maps to jeden z rodzajów reklam Google Ads. Jej zadaniem jest promowanie wizytówki firmy w serwisie z mapami Google. Gdy firma korzysta z tego typu promocji, użytkownik serwisu widzi ją na pierwszym miejscu w spisie okolicznych firm na wyszukiwaną frazę. Jej lokalizacja jest również oznaczona specjalną, fioletową pinezką, która jest bardziej zauważalna. Dzięki temu potencjalny klient ma łatwiejszy dostęp do reklamowanych usług, a wizytówka firmy pojawia się znacznie wyżej wśród wyników wyszukiwania. Reklama w Google Maps działa szczególnie efektownie wśród klientów poszukujących biznesów lokalnych – spółka wyświetli im się na pierwszym miejscu wśród okolicznych lokali. Zorganizować tę reklamę można samodzielnie, korzystając z serwisu Google Maps luz z pomocą jednej z wielu agencji świadczących usługi reklamowe.

Google Ads pozwala na utworzenie reklamy w Google Maps. Jest to dobre rozwiązanie dla firm, które działają na rynku lokalnym i chcą pozyskać nowych klientów. Reklama wyświetla teksty reklamowe firmy w mapach Google, jako wyróżniony punkt na mapie, a także w formie tekstowej na samej górze w spisie firm. Dobrze skonfigurowana wizytówka Google Maps, na której opiera się skuteczna

Dzięki promowaniu firmy w Google Maps będzie ona wyświetlana w innym kolorze – fioletowym. Wpłynie to znacząco na popularność naszej firmy i zaczniemy budować zaufanie na lokalnym rynku. Klienci oczywiście mogą zaczerpnąć informacji na poziomie wizytówki Google o zakresie naszych usług, godzin otwarcia czy zobaczyć zdjęcia. Tak jak w przypadku innych rodzajów reklam w sieci reklamowej Google, dopasowujemy do kampanii odpowiednie słowa kluczowe oraz lokalizację, w której chcemy pozyskiwać lokalnych klientów.

W jakim celu jest stosowana i kiedy jest najskuteczniejsza?

Reklama w Google Maps jest stosowana w celu pozyskiwania klientów, którzy szukają produktów i usług na rynku lokalnym. Płacimy za nią tylko wtedy, kiedy ktoś kliknie reklamę, aby uzyskać więcej informacji na temat naszej firmy. Bardzo ważna jest więc częsta aktualizacja danych na wizytówce, by w trakcie emisji reklamy w Google Ads nie zmarnować wygenerowanego ruchu. Warto zadbać też o wysokiej jakości zdjęcia, które będą przedstawiały charakter prowadzonej przez nas firmy. Trzeba wziąć pod uwagę to, że dużo potencjalnych klientów obecnie korzysta z Google Maps na smartfonach w celu poszukiwania interesujących miejsc, dlatego informacje o naszej firmie muszą przyciągać uwagę w wizytówce.

Taka forma reklamy może być bardzo skuteczna szczególnie w święta i dni wolne od pracy. Wiele osób przegląda wtedy Google Maps z nadzieją, że coś będzie otwarte. Możemy w ten sposób przybliżyć potencjalnym klientom działanie naszej firmy i zwiększyć szanse na to, że odwiedzą nas w niedalekiej przyszłości. Sama reklama w Google Maps pozwala na pozyskanie większej liczby telefonów i maili od klientów, których możemy zachęcić do skorzystania z naszych produktów czy usług. Możemy też dzięki promocji w Google Maps uzyskiwać oceny od naszych klientów, które pomogą lepiej wypozycjonować nas w Google.

Ile kosztuje reklama w Google Maps?

Samo utworzenie i posiadanie wizytówki w Google Maps jest dostępne za darmo. Reklamodawca płaci jedynie za poszczególne kliknięcia w jego wizytówkę.

Za reklamę w Google Maps płacimy tylko wtedy, gdy potencjalny klient:

  • kliknie przycisk „pobierz informację o lokalizacji” – użytkownicy klikają w reklamę, aby rozwinąć ją z listy wyszukiwania.
  • kliknie przycisk „pokaż trasę” – pokazuje użytkownikom jak dojechać do firmy.
  • kliknie przycisk „kliknij, aby połączyć” – użytkownicy klikają w ten przycisk, aby połączyć się z firmą.

Jeżeli chcemy sprawdzić skuteczność poszczególnych kliknięć w kampanii Google Maps, otwieramy kolejno: kampanie->grupy reklam->reklamy lub słowa kluczowe i na końcu klikamy ikonę segmentu i wybieramy typ kliknięcia.

Możemy oczywiście samodzielnie prowadzić kampanię płatną w Google Maps, płacąc jedynie za kliknięcia użytkownik, ale warto te działania zlecić agencji marketingowej. Płaci się wtedy za kompleksową obsługę, w którą wliczone są też koszty obsługi narzędzi przez specjalistów. Większość agencji marketingowej w ramach swojej usługi wykonuje też optymalizację wizytówki od zera, aby wdrożone płatne działania przyniosły jak największy efekt. Sprawdzana jest poprawność danych na wizytówce, zdjęcia oraz przyciski.

Zaufali nam

Jak bardzo podoba Ci się ten wpis?

Średnia ocena: 0 / 5. Ilość głosów: 0

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena