telefon | emedia sp. z o.o.

Reklama graficzna w Google Ads

Reklama graficzna w Google Ads

Czym jest reklama w sieci reklamowej?

Reklama w sieci reklamowej jest efektywnym i nowoczesnym sposobem dotarcia do osób, które dane przedsiębiorstwo postrzega jako głównych odbiorców. Sama sieć reklamowa to powiązane witryny internetowe, aplikacje mobilne czy klipy video, na których można zamieścić swoją reklamę. Dzięki szerokim zasięgom (według badań comscore, siecią reklamową objęte jest ponad 90% użytkowników Internetu) oraz możliwości precyzyjnego doboru odbiorcy, ten typ marketingu cechuje się bardzo wysoką wydajnością przy relatywnie niskim koszcie usługi.

Taka usługa sprawdzi się w każdej branży, niezależnie od rozmiarów przedsiębiorstwa, jego lokalizacji oraz nasilenia konkurencji. Jak można wykorzystać potencjał marketingu w sieci reklamowej? Przykładowo: przedsiębiorstwo zajmujący się sprzedażą części samochodowych może umieścić swoją reklamę w sieci powiązanej z mechaniką pojazdową (np. witryny publikujące samouczki wymiany części) czy videotestami aut (np. youtuberzy wykonujący jazdy próbne nowinkami motoryzacyjnymi). Taki zabieg będzie o wiele skuteczniejszy niż roznoszenie ulotek i znacznie tańszy niż wynajem przydrożnego billboardu.

Google Display Network – kiedy warto z tego skorzystać?

Współczesne narzędzia reklamowe dostarczane przez Google pozwalają docierać do bardzo precyzyjnej grupy odbiorców w określonym czasie. Google Display Network, czyli bardzo często spotykana reklama banerowa, to narzędzie stworzone dla przedsiębiorców, którzy chcą wypromować swoje produkty lub usługi za pomocą grafiki umieszczanej na popularnych stronach www. Google Display Network jest powiązana z ponad 2 milionami witryn i blisko 350 tysiącami aplikacji mobilnych, co stanowi gwarant pozyskania nowych klientów, którzy do tej pory byli poza zasięgiem tradycyjnego marketingu. Poza zwiększeniem zainteresowania, reklama banerowa pomoże kreować pożądany wizerunek marki i zwiększyć świadomości istnienia przedsiębiorstwa na rynku. Warto mieć na uwadze fakt, że Google Display Network jest bardzo efektywną i atrakcyjną metodą zapoczątkowania lejka sprzedażowego, co z kolei przekłada się na zwiększenie zamówień i pozyskanie leadów lepszych jakościowo.

Efektywność reklamy w sieci reklamowej

Niepodważalną zaletą Google Display Network jest efektywność bazująca na preferencjach potencjalnych klientów. Narzędzie to bierze pod uwagę bardzo dużą ilość czynników: od wyszukiwanych fraz przez geolokalizację, aż po regularność odwiedzania tematycznie powiązanych stron internetowych. Przykładowo: osoba na co dzień mieszkająca we Wrocławiu, która interesuje się motoryzacją, natrafi na następujące reklamy:

  • Warsztaty samochodowe w okolicy Wrocławia;
  • Sklepy z autoczęściami, które mają siedzibę we Wrocławiu lub oferują wysyłkę do tego miasta;
  • Salony samochodów nowych i używanych, autokomisy i skupy aut zlokalizowane we Wrocławiu;
  • Wydarzenia motoryzacyjne, targi samochodowe i motoeventy odbywające się w Polsce;

To bardzo szeroki zakres reklamowy, który umożliwia dotarcie do potencjalnego klienta w szybkim czasie. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na to, że osoba o podanych preferencjach nie wyświetli niedopasowanych reklam, np. dotyczących kuchni azjatyckiej czy targów ślubnych. Na efektywność reklamy wpływa również jej lokalizacja: do dyspozycji mamy zarówno platformy video, takie jak YouTube, jak i tradycyjną pocztę internetową w postaci Gmail.

Koszty reklamy w sieci reklamowej

Dotarcie do tak dużego grona osób i znaczne zwiększenie szans na pozyskanie klientów może się wydawać kosztowną inwestycją. Nic bardziej mylnego: to prawdopodobnie najkorzystniejsza reklama jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości. Finalny koszt oczywiście zależy od czasu trwania kampanii, wskazanych witryn lub haseł, rodzaju reklamy oraz powierzchni i miejsca wyświetlenia baneru. Możemy również wybrać warunek wypłacenia wynagrodzenia, taki jak CPM, czyli pełne wyświetlenie baneru reklamowego (płacimy tylko za faktyczne ukazanie baneru na stronie) czy też CPC, czyli płatność za ilość kliknięć w reklamę (płacimy określoną kwotę za daną ilość kliknięcia w baner reklamowy, nie za jej ukazanie). Koszty takowej usługi zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych i mogą osiągnąć pułap nawet sześciocyfrowych kwot. Poza faktyczną zapłatą za usługę, konieczne jest również uiszczenie opłaty za obsługę reklamy w sieci reklamowej, czyli wyznaczenie “opiekuna” zajmującego się całą kampanią reklamową. Podczas kalkulowania, jak wysoki budżet należy przeznaczyć na reklamę w sieci reklamowej, by faktycznie widzieć zwrot z inwestycji najlepiej skonsultować się ze specjalistami – wypełnij formularz kontaktowy, a my odpowiemy na wszystkie Twoje wątpliwości i pytania oraz pomożemy w określeniu budżetów reklamowych.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena