telefon | emedia sp. z o.o.

Remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku

Czym jest remarketing i jak to działa na Facebooku?

Remarketing to jeden z rodzajów kampanii reklamowej prowadzonej w internecie, która polega na nawiązywaniu kontaktu z użytkownikami, który wcześniej odwiedzili stronę danej firmy. Dzięki temu można łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy uprzednio zainteresowali się danym produktem, usługą czy firmą. Jest to więc komunikowanie do specjalnej grupy użytkowników sieci z punktu widzenia nadawcy. Działania remarketingowe znacznie wzmacniają sprzedaż i rozpoznawalność marki, dlatego firmy – szczególnie prowadzące sprzedaż online – chętnie decydują się na tego typu kampanie.

Remarketing można prowadzić za pomocą programu reklamowego m.in. na Facebooku, wyświetlając reklamy, posty sponsorowane czy filmiki tym osobom, które wcześniej szukały informacji o określonym produkcie, usłudze bądź marce. Realizacja kampanii remarketingowej jest wysoce skuteczna, ponieważ przekaz trafia do specjalnie wyselekcjonowanego targetu, co w konsekwencji często obniża koszt prowadzenia kampanii. Remarketing pozwala również na stałą kontrolę wyświetleń reklam, dzięki czemu internauci nie czują się nimi osaczeni.

Jakie firmy korzystają z remarketingu na Facebooku?

Remarketing jako forma kampanii reklamowej prowadzonej na Facebooku to forma promocji marki, która jest skuteczna zarówno wśród producentów dóbr jak i usługodawców. Sprawdza się to ponadto w różnych sektorach gospodarki, zarówno w branży FMCG, odzieżowej, IT, beauty, motoryzacyjnej, gastronomicznej, home&deco, architektonicznej, a nawet produkcyjnej czy budowlanej. Remarketing na Facebooku jest skuteczny w przypadku różnego typu przedsiębiorstw, ponieważ odpowiada na spersonalizowane potrzeby użytkowników serwisu, którzy wcześniej poszukiwali w sieci określonych produktów, usług czy informacji. Firmy, które można uznać za chętnie korzystające z remarketingu na Facebooku należą zwykle do branży odzieżowej, beauty czy gastronomicznej. Bardzo często są to przedsiębiorstwa, które oferują swoim klientom możliwość zakupu produktów czy usług online. Nie ma ograniczeń, które wskazywałyby, jaka firma powinna zainwestować w remarketing na Facebooku. Jedynym warunkiem skuteczności jest pewność, że w grupie docelowej są użytkownicy mediów społecznościowych, do których dotrze targetowany przekaz.

Jakie efekty daje remarketing na Facebooku?

Remarketing na Facebooku to forma przypomnienia danemu użytkownikowi mediów społecznościowych o produkcie, którym był on zainteresowany. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy, ponieważ komunikat jest kierowany do facebookowicza, w którego kręgu zainteresowań na pewno był lub jest dany produkt lub usługa. Jest to więc absolutne zawężenie grupy docelowej, która prawdopodobnie najchętniej nabędzie daną usługę. W konsekwencji komunikat nie jest kierowany np. do tysiąca przypadkowych osób, lecz do pięciu, które chcą zakupić określony produkt. Remarketing, będąc wysoce skuteczną formą reklamy, obniża jednocześnie koszty, ponieważ przekaz jest kierowany do mniejszej liczby użytkowników mediów społecznościowych.

W efekcie, remarketing pozwala w krótkim czasie dotrzeć do kluczowego odbiorcy, z perspektywy firmy. Przedsiębiorstwa, marki, organizacje decydujące się na kampanie remarketingowe, często odnotowują szybki wzrost w sprzedaży swoich produktów. Co więcej, osoba, która w ostatnim czasie poszukiwała określonego przedmiotu i niedługo później dostała komunikat o tym produkcie, ma prostszą drogę dotarcia do danej firmy, a przy okazji logotyp czy marką zostają przez nią szybciej zapamiętane, co stanowi ważny efekt wizerunkowy prowadzonej strategii komunikacyjnej.

Ile kosztuje remarketing na Facebooku?

Cena remarketingu prowadzonego na Facebooku nie ma określonej stawki. Koszt jest zależny od wielkości realizowanej kampanii, dotarcia, potencjalnych odbiorców reklamy, częstotliwości jej ukazywania oraz celu planowanych działań. Specjaliści mogą indywidualnie oszacować proponowany koszt remarketingu na Facebooku w oparciu o dostępny budżet, który klient jest gotowy przeznaczyć na działania promocyjne w social media.

Warto pamiętać, że w prowadzeniu remarketingu na Facebooku kosztem jest zarówno wykupienie reklam jak i ich obsługa. Zatem całkowita inwestycja, jaką należy brać pod uwagę planując budżetowanie, dotyczy ceny reklamy oraz stawki prowizji dla pracownika. Ceny są często negocjowane indywidualnie, dlatego warto zgłosić się do specjalisty, który chętnie przygotuje spersonalizowaną ofertę kampanii remarketingowej dla Państwa firmy, organizacji czy marki osobistej. Najniższe stawki to z reguły kilkaset złotych, zaś górną granicę określają możliwości każdego z Państwa. Im większa inwestycja w remarketing, tym wzrasta dotarcie do potencjalnych klientów, którzy należą do wąskiej, wyjątkowej grupy klientów już zainteresowanych reklamowanymi produktami, usługami czy współpracą.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena