Audyt analityki internetowej

Przeanalizujemy dane z różnych źródeł analitycznych, aby uzyskać kompleksową wiedzę na temat aktywności użytkowników na Twojej stronie.
Audyt analityki internetowej

Czym jest audyt analityki internetowej?

Audyt analityki internetowej polega na szczegółowej analizie narzędzi monitorujących dane. Polega on na znalezieniu i wyeliminowaniu błędów. Poprawne dane to kluczowy aspekt przy skutecznej analityce internetowej. Możesz wtedy podejmować trafniejsze decyzje, opierając się na prawidłowych statystykach z Google Analytics czy Google Search Console. W pierwszej kolejności audyt obejmuje sprawdzanie poprawności wdrożonego kodu analitycznego, czy znajduję się on na wszystkich podstronach witryny oraz czy ruch jest odpowiednio filtrowany. Badane są też wszystkie parametry konfiguracyjne oraz ustawienia kont i widoków.

Podczas audytu sprawdzane jest też połączenie Google Analytics z innymi usługami jak Google Search Console czy Google Ads. Badane są też wszystkie cele i poprawność ich działania. Nasi specjaliści sprawdzają również jacy użytkownicy i aplikacje mają dostęp do danych. Po wykonaniu audytu analityki internetowej nasza firma przekazuje raport stanowiący podsumowanie działań wraz z rekomendacjami kwestii, które należałoby poprawić. Pamiętaj, że dobra analityka internetowa pozwala zamieniać prawidłowe dane w pieniądze. Na podstawie statystyk z narzędzi analitycznych możemy łatwo zbadać, na czym strona najwięcej zarabia.

Z jakich elementów składa się audyt analityki internetowej?

Sprawdzenie poprawności
wdrożonych narzędzi analitycznych

Audyt analityki marketingowej zaczyna się od sprawdzenia poprawności wdrożonego kodu śledzącego Google Analytics. Należy zadbać, aby był on zaimplementowany na wszystkich podstronach strony internetowej.

Weryfikacja ustawień Google Analitics
i konfiguracji połączeń między systemami

Bardzo ważną rzeczą jest też zbadanie poprawności połączenia Google Analytics z innymi narzędziami takimi jak: Google Search Console, Google Tag Manager, czy Google Ads.

Sprawdzenie jakościowe
zbieranych statystyk

Sprawdzane są źródła pozyskiwania ruchu, czy poprawnie są wykorzystywane tagi UTM w linkach wewnątrz serwisu. Następuje też weryfikacja zdarzeń oraz tego czy wywołują się one poprawnie.

Przygotowanie raportu
i rekomendacji zmian

Po wszystkich tych czynnościach nasza firma przygotowuje szczegółowy raport, który pomoże Ci zadbać o jak najbardziej poprawną analitykę danych.

Kiedy warto przeprowadzić audyt analityki internetowej?

Audyt analityki internetowej warto przeprowadzić w momencie, kiedy mamy wątpliwości co do poprawności monitorowania danych przez naszą stronę. Nieprawidłowo zliczane statystyki przez Google Analytics czy inne narzędzia przyczyniają się do dużych strat ponoszonych przez naszą firmę. Musimy szybko ustalić nasze priorytety i zwrócić się o pomoc do specjalistów od analityki internetowej.

Najpopularniejsze sytuacje, w których należy przeprowadzić audyt to:

  1. Niepoprawne działanie kodu śledzącego Google Analytics – zdublowanie kodu śledzącego, brak kodu na wszystkich podstronach serwisu.
  2. Źle skonfigurowana lista wykluczeń witryn odsyłających – brak dodania m.in. bramek płatności do listy wykluczeń. Transakcje są wtedy przypisywane do tego źródła ruchu.
  3. Spam, który zawyża statystyki – brak filtrów na IP i boty. Statystyki są sztucznie podwyższone.
  4. Linki wewnętrzne tagowane jako UTM – nadpisywanie faktycznego źródła, z którego pochodzi użytkownik.

Brak celów konwersji i raportów automatycznych – niepoprawne mierzenie efektywności ruchu na stronie.

Z jakich elementów składa się audyt analityki internetowej?

Audyt analityki marketingowej zaczyna się od sprawdzenia poprawności wdrożonego kodu śledzącego Google Analytics. Należy zadbać, aby był on zaimplementowany na wszystkich podstronach naszej strony internetowej. Nie może być on też zdublowany, ponieważ dochodzi wtedy do sztucznego podwyższenia statystyk naszej witryny. Następnie konfigurowane są usługi i widoki. Sprawdzane, jest czy usługa posiada widok główny, testowy i widok bezpieczeństwa. Bardzo ważną rzeczą jest też zbadanie poprawności połączenia Google Analytics z innymi narzędziami takimi jak: Google Search Console czy Google Ads. Na tym etapie bardzo ważną kwestią jest też przeanalizowanie poprawnego wykluczenia witryn czy odfiltrowania niepotrzebnego ruchu w celu pozbycia się spamu oraz dodania filtrów porządkowych.

W końcowym etapie audytu analityki internetowej sprawdzane są źródła pozyskiwania ruchu, czy poprawnie są wykorzystywane tagi UTM w linkach wewnątrz serwisu. Następuje też weryfikacja zdarzeń oraz tego czy wywołują się one poprawnie. Można to sprawdzić za pomocą wtyczki GA Debugger, dzięki której uzyskamy szczegółową analizę interakcji zdarzeń. Po wszystkich tych czynnościach nasza firma przygotowuje szczegółowy raport, który pomoże Ci zadbać o jak najbardziej poprawną analitykę danych.

Zaufali nam

Jak bardzo podoba Ci się ten wpis?

Średnia ocena: 0 / 5. Ilość głosów: 0

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena