Facebook | Google, Facebook, SEO, e-commerce, strony www | emedia sp. z o. o.

Facebook

Założymy i poprowadzimy Twoje profile firmowe na facebooku. Przygotujemy materiały graficzne oraz profesjonalne treści postów.
Facebook | Google, Facebook, SEO, e-commerce, strony www | emedia sp. z o. o.
Facebook | Google, Facebook, SEO, e-commerce, strony www | emedia sp. z o. o.

Social media to obecnie podstawowe medium dla większości osób, dlatego profil firmowy na Facebooku jest równie ważny, co strona internetowa firmy. To nasza wizytówka, na podstawie której tworzone jest pierwsze wrażenie o ofercie i usługach firmy.

Prowadzenie konta firmowego na Facebooku to przede wszystkim możliwość bezpośredniej komunikacji z klientem. Z jednej strony możemy na bieżąco publikować ważne dla nas treści, np. aktualności, nowe oferty promocyjne, czy informacje o oferowanych produktach. Na podstawie statystyk możemy odpowiednio dobierać zakres i charakter postów, tak, aby bezpośrednio odpowiadać na potrzeby i zainteresowania naszych fanów. Z drugiej strony, dzięki profilowi firmowemu, nasi klienci mogą szybko uzyskać interesujące ich informacje, jak np. dopytanie o szczegóły danej oferty.

Dobrze prowadzony profil firmowy na Facebooku pozwala na budowanie trwałej relacji z klientami, angażowanie ich w życie firmy np. poprzez konkursy, a także na zwiększanie zasięgów i docieranie do nowych klientów. Atrakcyjny i ciekawy profil z odpowiednio dużym gronem fanów daje szansę na sukces każdej firmie!

Czym jest profil firmowy na Facebooku?

Profil firmowy na Facebooku to jeden z kanałów komunikacji, na jaki pokusili się przedsiębiorcy, właściciele firm z wielu różnych sektorów gospodarki. Swego czasu popularne hasło „nie ma Cię na Facebooku, nie istniejesz” przestało dotyczyć wyłącznie użytkowników indywidualnych. Dzisiejszy klient oczekuje, że fanpage swojej marki znajdzie już po kilku kliknięciach w facebookowej wyszukiwarce.

Stworzenie profilu firmowego nie jest skomplikowane, jednak wymaga wiedzy na temat funkcjonowania social media i trendów, jakie obowiązują w tym środowisku. Facebook stanowi bowiem przestrzeń do informowania klientów o nowych produktach, zmianach, ale też ciekawostkach czy konkursach.

Istotą profilu biznesowego na Facebooku nie jest jednak wyłącznie założenie konta. Aby osiągnąć zakładane efekty, należy prowadzić przemyślaną, długofalową komunikację z fanami, utrzymywać z nimi stałe relacje i odpowiadać na ich pytania, prośby czy potrzeby. Dzięki temu kanałowi można rozmawiać indywidualnie ze swoimi odbiorcami i łatwo budować z nimi bliskie relacje. Niekiedy markom wystarcza wyłącznie dobrze prowadzony fanpage na Facebooku, by stale powiększać grono swoich klientów. Warunkiem sukcesu jest jednak wysoka jakość prowadzonej komunikacji.

Jakie firmy najczęściej korzystają z Facebooka?

Facebook to bardzo otwarty serwis, poprzez który komunikują się różne typy marek. Zwykle są to te firmy, których target, czyli grupę docelową, kluczowych klientów, znajduje się na Facebooku. Są to zatem marki, które docierają do młodzieży szkolnej, studentów, osób w średnim wieku, a nawet ludzi starszych, którzy chętnie uczą się korzystania z nowych mediów. Przekrój jest więc niezwykle duży. Z profili biznesowych chętnie korzystają zarówno firmy sprzedające produkty i usługi, jak i dystrybutorzy, pośrednicy czy media.

Facebook nie nakłada ograniczeń co do typu firmy. Należy jednak zaznaczyć, że nie każda organizacja jest w stanie zgromadzić wokół swojego profilu kilkadziesiąt tysięcy aktywnych fanów. By to osiągnąć, należy włożyć wiele wysiłku i skrupulatnie realizować wyznaczoną strategię komunikacyjną. Dobrze mieć też comiesięczny budżet na kampanie, które pomogą szybciej i skuteczniej osiągać założone cele.

Na Facebooku znajduje się wiele marek odzieżowych, kosmetycznych, gastronomicznych, motoryzacyjnych, technologicznych, dekoracyjnych, dziecięcych, sportowych, edukacyjnych, artystycznych czy budowlanych. Swoje profile mają także organizacje samorządowe, pozarządowe, partie polityczne czy fundacje. Mieszanka tematyczna stanowi dowód na to, że na Facebooku znajdzie się miejsce niemal dla każdej firmy lub organizacji, której zależy na budowaniu relacji z odbiorcami.

Profil firmowy na Facebooku – jakich efektów możesz się spodziewać?

Facebook pozwala tworzyć bliskie relacje z odbiorcami poprzez bezpośredniość kontaktów i mniej oficjalny charakter publikacji. To z kolei buduje zaufanie klientów do marki, sprawia, że jest ona często traktowana jako dobry kolega, który na swoim profilu facebookowym publikuje interesujące, angażujące treści. Ponadto profil biznesowy umożliwia zgromadzenie rzeszy fanów swoich produktów czy usług. Promocja kierowana do użytkowników Facebooka jest wysoce skuteczna, co przekłada się na wzrost sprzedaży oraz niezwykle cennych poleceń firmy.

Dzięki profilowi firmowemu na Facebooku można dotrzeć do osób, które są klientami danej firmy, a także do tych, którzy dopiero się nimi staną. Poprzez to narzędzie można łatwo gromadzić wokół brandu fanów, którzy wchodząc w interakcje z profilem, dostarczają sobie poszukiwanych informacji, promując jednocześnie daną firmę w sieci.

Im więcej osób dotrze do danego profilu firmowego, tym wzrasta rozpoznawalność danej marki, co w konsekwencji przekłada się na większy ruch na stronie, większą liczbę wzmianek w mediach na temat danej firmy, a finalnie przynosi szereg korzyści wizerunkowych oraz finansowych dla danej organizacji. Facebook jest więc dziś dla firm wielką możliwością – na zdobycie klienta, inspirowanie użytkowników, a także prześcignięcie konkurencji.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a? Dlaczego warto powierzyć go specjalistom?

Nie ma uniwersalnej ceny za prowadzenie profilu biznesowego na Facebooku. Koszt jest uzależniony od kilku czynników, w tym m.in. od ilości postów publikowanych w skali miesiąca, od typu postów oraz grafik. Niektóre materiały są łatwe do przygotowania i opublikowania, część jednak jest niezwykle wymagająca. Wobec tego cenę za prowadzenie profilu biznesowego ustala się indywidualnie z każdym klientem. Spersonalizowana oferta dostosowana jest do potrzeb oraz oczekiwań.

Profesjonalne prowadzenie profilu firmowego na Facebooku to w pierwszej kolejności opracowanie harmonogramu planowanych postów, które są przesyłanie do klienta. Po zaakceptowaniu treści następuje etap regularnego publikowania materiałów. W cenę usługi wchodzi ponadto stała opieka nad fanpagem, czyli bieżące odpisywanie na wiadomości, recenzje oraz komentarze użytkowników Facebooka. Z końcem każdego miesiąca klient otrzymuje skrupulatnie sporządzony raport podsumowujący wyniki podjętych aktywności, dzięki czemu ma stałą kontrolę nad skutecznością prowadzonej komunikacji.

Prowadzenie profilu biznesowego firmy warto zlecić specjalistom, którzy doskonale wiedzą, jak tworzyć angażujące treści i miłe dla oka, a zarazem skuteczne grafiki. Dzięki temu poziom komunikacji marki z odbiorcami będzie wysoki, co z pewnością zostanie docenione przez potencjalnych klientów.

Zaufali nam

Rozwiń z nami swój biznes on-line

Zapytaj o bezpłatną wycenę.

bezpłatna wycena