Czy Twoja strona www jest
dobrze pozycjonowana w Google?

Pozycjonujemy skutecznie. Zadbamy o pozycjonowanie Twojej strony i optymalizację SEO. Ocenimy jej skuteczność i zaproponujemy rekomendacje, które podniosą pozycje w Google i pozyskają więcej klientów.

Poznaj usługi

pozycjonowanie stron internetowych z emedia

Nasze usługi w ramach pozycjonowania SEO

  • Pozycjonowanie sklepu internetowego

    Pozycjonowanie sklepu internetowego

    Pozycjonowanie SEO sklepu internetowego jest ważne, byś wyświetlał się w czołówce wyników. Wiemy jak to zrobić!

    przejdź
  • Audyt pozycjonowanie

    Audyt pozycjonowanie

    Sprawdzimy jakość Twojej strony internetowej i znajdującej się na niej treści pod kątem pozycjonowania strony w wyszukiwarkach.

    przejdź
  • Copywriting pozycjonowanie

    Copywriting pozycjonowanie

    Napiszemy oryginalne teksty na temat Twoich usług lub produktów zgodne z zasadami pozycjonowania stron. Treści poradnikowe, czy blogowe to dla nas żaden problem. Mamy specjalistów z wielu branż.

    przejdź
  • Monitoring pozycji

    Monitoring pozycji

    Będziemy monitorować efekty pozycjonowania poszczególnych fraz. Skupimy się na monitorowaniu pozycji w wyszukiwarkach na wybrane frazy, uwzględniając śledzenie konkurencji i analizę SERP.

    przejdź
  • Publikacje zewnętrzne

    Publikacje zewnętrzne

    Przygotujemy treści na potrzeby pozycjonowania. Nasycone odpowiednimi słowami kluczowymi i opublikujemy je na specjalnie wyselekcjonowanych serwisach zewnętrznych.

    przejdź
  • Udział w dyskusjach

    Udział w dyskusjach

    Bierzemy udział w dyskusjach merytorycznych dotyczących oferty Twojej firmy. Wzmacniamy pozycjonowanie strony firmowej dodając do naszych treści linki i odnośniki do źródła jakim jest strona internetowa.

    przejdź
  • Optymalizacja SEO

    Optymalizacja SEO

    Zadbamy o bieżące aktualizacje strony internetowej Twojej firmy, tak aby była dobrze pozycjonowana w Google i stanowiła zaufane źródło informacji dla użytkowników.

    przejdź

Zaufali nam

01-Ministerstwo-srod
01-Mix-graf
02-Honda
03-DHL
03-Volvo
04-Hampton
04-wwf
05-Kasztelan
05-UMCS
06-Pgnig
06-UW
07-lalak
08-inter
08-politechnika-lub
09-student-travel
10-autotest
11-fcabank
12-onninen
14-Skoda
15-Sobianek
17-zagiel
18-szczepan
20-Tutlo
21-Metrobikes
24-Kuchnia
27-terme
28-Franczewska
29-Kursor
30-paderewski

Efekt współpracy z nami w ramach pozycjonowania

pozycjonowanie 1 000 fraz

1 000 fraz w stałym pozycjonowaniu

tyle fraz kluczowych mamy w swoim systemie monitoringu dla firm, których strony pozycjonujemy

współpraca pozycjonowanie 2 lata

2 lata

średni czas współpracy z nami w zakresie pozycjonowania strony SEO

pozycjonowanie do top 10

70% pozycji w TOP 10

taki procent wszystkich fraz pozycjonowanych stron internetowych naszych klientów jest w TOP10 wyników wyszukiwania w Google


Najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron

Spis treści:

  1. Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google na przykładzie Lublina
  2. Rezygnacja z fraz lokalnych przy pozycjonowaniu
  3. Oficjalne wytyczne Google w pozycjonowaniu stron internetowych
  4. Mini poradnik seo
  5. Wyniki wyszukiwania Google Mobile a Desktop
  6. Google Moja Firma a pozycjonowanie strony
  7. Metody pozycjonowania i optymalizacji
  8. Techniczne aspekty pozycjonowania
  9. FAQ

1. Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google na przykładzie Lublin

W pozycjonowaniu chodzi o docieranie do klientów, którzy mogą być zainteresowani usługami naszej firmy. Dlatego też Google oferuje wyniki lokalne, które dostosowane są do lokalizacji użytkownika. Chcąc znaleźć restaurację czy też klub fitness nie trzeba wpisywać naszej lokalizacji. Google zrobi to za nas i dlatego też pozycjonowanie lokalne Google jest bardzo ważne.

Na jakiej podstawie Google określa lokalizację przykładowy Lublin?

  • historia lokalizacji z Lublina
  • adres IP pochodzący z Lublina
  • ustawienie lokalizacji w narzędziach wyszukiwania na Lublin

Google zaprezentuje tylko te wyniki, które znajdują się w pobliżu naszej lokalizacji np. Lublin. Jeśli pozycjonuje się sklep działający na terenie konkretnego miasta – Lublina czy dowolnej innej miejscowości to na pewno warto być na wysokich pozycjach także na frazy bez miasta Lublin. Warto się na nich skupić ponieważ w przypadku gdy ktoś będzie w naszej lokalizacji to również nasz sklep zostanie mu zaprezentowany dzięki pozycjonowaniu lokalnemu.

2. Rezygnacja z fraz lokalnych przy pozycjonowaniu stron internetowych

W większości przypadków pozycjonowanie fraz lokalnych nie będzie potrzebne, jednak niestety nikt nie jest nieomylny, nawet Google. Dlatego też jeżeli ma się taką możliwość warto pozycjonować także frazy lokalne. Niektórzy użytkownicy mogą posiadać inną lokalizację, niż tą widzianą przez Google. Mogą też chcieć wyszukiwać firmy w innych miejscowościach, czy też po prostu otrzymać błędne wyniki. Dodatkowo większość osób nie ma pojęcia o wyszukiwaniu lokalnym i będzie wpisywało w wyszukiwarkę frazy z miejscowościami. Jeśli dodatkowo będzie się miało pozycję na frazy z miejscowością to zmniejszy się konkurencję.

3. Oficjalne wytyczne Google w pozycjonowaniu stron internetowych

Podręcznik dla początkujących – optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek ( SEO ).

W sieci znajduje się masa podręczników na temat optymalizacji witryn pod kątem wyszukiwania. Są przecież te lepsze i te gorsze. Jaki wybrać ma niedoświadczony pozycjoner lub webmaster? Moją odpowiedzią na to pytanie niech będzie podręcznik SEO ze strony Google dla początkujących. Niech nie zmyli Was ta nazwa: dla początkujących. Zawarte w tym podręczniku informacje to biblia wiedzy wszelakiej na temat SEO. Znajdą w niej coś dla siebie zarówno początkujący projektanci stron WWW, ale też i doświadczeni pracownicy platformy interaktywnej. Tematyka nie należy do nudnych, jak wielu z Was zapewne wie. Zajrzyjmy więc dalej…

Cała treść jest zestawiona w sposób intuicyjny, co ułatwia operowanie jej zawartością. Podzielono ją na większe rozdziały, których tytuły brzmią tak swojsko jak to tylko możliwe. Poruszanie się po poradniku ułatwia spis treści, znajdujący się tuż po wstępie. Przedstawia on zawartość takich rozdziałów:

4. Mini poradnik SEO

  • Pierwsze kroki: Omawiane są tu pierwsze kroki użytkownika, który rozpoczyna przygodę z pozycjonowaniem. Opisano sposoby sprawdzenia istnienia strony WWW w wynikach indeksowania Google, a także dodawanie stron do indeksu.
  • Pomóż Google znaleźć Twoje treści: Informuje o mapach strony.
  • Powiedz Google, których stron nie indeksować: Rozdział ten pomaga zrozumieć, potrzebę nie indeksowania określonych jako poufne stron WWW.
  • Pomóż Google ( i użytkownikom ) zrozumieć Twoje treści: Odnosi się do prawidłowego działania stron WWW w przeglądarce.
  • Zarządzaj sposobem prezentowania stron w wynikach wyszukiwania Google: Wspomina o sposobie prezentowania stron w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google; Znajduje się tu link do ciekawej galerii wyników wyszukiwania.
  • Uporządkuj hierarchię witryny: Dużo informacji o samych wyszukiwarkach i ich sposobie działania; Otwarcie tematyki planowania prawidłowej nawigacji strony.
  • Zoptymalizuj treść: Informację odnośnie treści zawartych na stronach.
  • Zoptymalizuj obrazy: Ułatwienie współpracy z wyszukiwarkami bazującej na treściach zdjęć Twoich stron WWW.
  • Przystosuj witrynę do wyświetlania treści na urządzeniach mobilnych: Zysk z wykorzystania urządzeń mobilnych i opis pracy nad tym zagadnieniem.
  • Promuj swoja witrynę: Wszystko o promocji strony w internecie.
  • Analizuj skuteczność wyszukiwania i zachowania użytkowników: Podstawowe uświadomienie i wiedza odnośnie prowadzenia analizy informacji z SEARCH CONSOLE.
  • Dodatek: adresy URL odniesień: Adresy URL wykorzystanych w dokumencie stron.

Jak widać poradnik ten realizuje w świadomy sposób przeprowadzenie czytelnika i odbiorcy przez szereg zagadnień niejednokrotnie ułatwiających korzystanie z narzędzi Google. Jest on dobrze przygotowanym zbiorem rzetelnych i zbadanych przez specjalistów, a także opracowanych przez nich informacji. Wiele kategorii zostaje wyczerpanych i nie pozostawia wątpliwości co do słuszności korzystania z narzędzi firmy Google. Jak przystało na potentata w tej dziedzinie mamy do czynienia z wielkimi rzeczami i wiedzą niedostępną dla zwykłego śmiertelnika.

5. Wyniki wyszukiwania w Google Mobile a Desktop

Świat Internetu i technologii wkroczył w nasze życie i zagościł na dobre. Zmiany są jego nieodłączną częścią i mamy okazję obserwować je na bieżąco. Jedną z najważniejszych zmian jest odejście od desktopów i przejście na urządzenia mobile, czyli przede wszystkim smartfony a także tablety. Jak takie trendy wpływają na nasze przeglądanie stron internetowych i czy możemy spodziewać się rewolucji?

Wyniki wyszukiwania Google mobile a desktop

Należy jasno stwierdzić, że potrzeby użytkowników wyszukiwarki Google na smartfonach często odbiegają od użytkowników desktopów. Stojąc w kolejce czy sklepie jeszcze bardziej zależy nam na czasie, wygodzie i prostocie. Różne i niezależne badania jednoznacznie wskazują, że osoby używające wyszukiwarki Google na urządzeniu mobilnym skupiają swoją uwagę tylko na kilku pierwszych wyszukaniach i poświęcają znacznie mniej czasu na czytanie opisu.

Dlatego też Google wyszedł z inicjatywą rozdzielenia mobilnych wyników wyszukiwań od desktopów i zastosowania mobile-first index, czyli algorytmów bazujących na ruchu i dopasowaniu stron w wersji mobilnej.

Co takie zmiany oznaczają w praktyce?

Z pewnością wpłynie to znacznie na umocnienie przodowania w rankingach największych graczy. Warto zadbać o to, że treść strony wersji mobilnej była uproszczona na tyle, aby łatwo było ją przeglądać i jednocześnie na tyle kompleksowa, aby jej pozycja w rankingu nie uległa obniżeniu. Według oficjalnych informacji, strony mobile-friendly mają się także lepiej indeksować.

6. Google Moja Firma a pozycjonowanie strony

Z pewnością każdy posiadacz firmy chce ja reklamować i sprawić, aby była ona rozpoznawalna. Dzięki Google Moja Firma możemy z łatwością pozyskać nowych klientów nie tracić pieniędzy i czasu na reklamę. Jest sporo racji w stwierdzeniu, że jeśli czegoś nie ma w internecie — to nie ma tego w ogóle. W dobie gdzie prawie wszyscy korzystają z tego medium oraz że jest to najwygodniejszy sposób wyszukiwania danych, nasza firma powinna być widoczna i dobrze opisana właśnie w internecie. Usługa jest darmowa, łatwa w obsłudze i przynosi wiele korzyści. Jak dodać swoja firmę, aby była widoczna w Google ? Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w tym artykule i udzielić kilku rad oraz informacji na ten temat.

Na czym to polega ?

Google jest największa wyszukiwarka danych w internecie. Istnieją w niej setki firmy, które wyświetlają się potencjalnym klientom szukającym danej usługi. Przykładowo osoba chcąca zamówić taxi wpisze to pytanie do wyszukiwarki, a w zamian otrzyma odpowiedź, gdzie jest najbliższa firma tego typu. Jeśli będziemy chcieli, aby nasza firma była w niej widoczna wystarczy wejść na stronę www.google.pl/business i dokonać rejestracji. Jest to w pełni darmowa usługa. Nic nie musimy za nią płacić. Rejestracja przebiega szybko i sprawnie. Podajemy tutaj adres, nazwę firmy, godziny otwarcia, telefon i opcjonalnie link do strony internetowej firmy. Dzięki tym danym nasza firma zostanie umiejscowiona na mapie Google oraz zacznie być wyświetlana w wynikach wyszukiwarki.

Co otrzymamy po rejestracji i dodaniu firmy ? – Działanie Google Moja Firma

Co się stanie po dodaniu mojej firmy do Google Moja Firma ? Przed tą czynnością Pan Kowalski szukając hydraulika w okolicy i wpisując zapytanie do wyszukiwarki — otrzymał czerwoną plamę na mapie. Odpowiedz w wyszukiwarce, brzmiała: w tej okolicy nie ma żadnego hydraulika. Po dodaniu naszej firmy Kowalski wpisując pytanie raz jeszcze do wyszukiwarki — otrzymał odpowiedz: W odległości 300m znajduje się zakład Hydraulix. Na mapie zostanie wyświetlona ikona układu hydraulicznego z podanymi godzinami i numerem telefonu. W zamian otrzymamy również statystyki wyświetleń naszej firmy, co pozwoli kontrolować proces promocji i mieć wiedzę jak bardzo Google przyczynia się do zwiększenia ruchu w naszym biznesie.

Setki osób dziennie wyszukuje informacje w ten sposób. To najszybsze i najwygodniejsze rozwiązanie. Nikt już nie szuka podobnych rzeczy w gazetach lub przez znajomych. W razie potrzeby informacje takie można znaleźć w ciągu 20 sekund — samemu bez konieczności wertowania stron pisma lub czasochłonnego dzwonienia do przyjaciół. Dodając swoją firmę do Google Moja Firma — staniemy się widoczni dla potencjalnych klientów. Jest to skuteczne też z innego powodu.

Rozwiązanie takie jest szalenie proste i skuteczne zarazem. Daje dużo możliwości w postaci wyświetlania w wyszukiwarce oraz na mapach Google. Brak opłat za taką reklamę i narzędzia, dzięki którym możemy sprawdzić skuteczność dodatkowo, czyni te rozwiązania jednym z lepszych posunięć w kierunku promocji firmy. Google to najpopularniejsza wyszukiwarka na świecie więc warto się tam znaleźć. Może to przynieść sporo korzyści.

7. Metody pozycjonowania i optymalizacji SEO

Pozycjonowanie poprzez optymalizację szybkości wczytywania strony

To pytanie nie pada zbyt często w kontekście pozycjonowania stron www. Jest to fakt często pomijany a niezbędny do tego, aby osiągnąć ideał. Szybkość wczytywania strony wbrew pozorom ma znaczenie, na jakim miejscu znajdzie się nasza witryna. Google bierze pod uwagę mnóstwo czynników między innymi ten czy na witrynę zainteresowany będzie czekał sekundę, czy 3 godziny.

Aby odpowiedzieć na główne pytanie, najpierw trzeba określić czy nasza strona wczytuje się wystarczająco szybko, aby zadowolić gusta potencjalnych czytelników. Do tego służy narzędzie Google — PageSpeed Insights. Jest to narzędzie darmowe. Działa bardzo prosto. Po Wejściu na stronę wystarczy podać adres naszej witryny i poczekać na wyniki analizy. W zamian po kilku sekundach dostajemy informacje czy nasza domena działa wystarczająco szybko. Jeśli nie jesteśmy zadowoleni z jej wczytywania, poniżej otrzymujemy garść przyczyn takiego stanu rzeczy. Google sugeruje nam, co powinniśmy zrobić, aby domena ładowała się szybciej, sugerując przykładowo, aby ulepszyć komunikację z serwerem czy pozbyć się obciążających ją zdjęć.

To bardzo łatwe i przydatne narzędzie, aby dowiedzieć się czegoś na temat funkcjonowania naszej strony internetowej. Wiedza taka może w znaczący sposób przybliżyć nas do lepszego pozycjonowania jej w internecie. Posiadając tak bezcenne dane, jak przyczyny długiego wczytywania można adekwatnie i szybko zareagować. Poprawi to z pewnością komfort użytkowania oraz zachęci czytelników do powrotów. Po drobnych korektach, czyli np. zmniejszeniu zdjęć lub zmianie hostingu nasza strona może znacząco szybciej się wczytywać. A co za tym idzie, będzie bardziej atrakcyjna i wyżej pozycjonowana w wyszukiwarce Google.

Copywriting czyli dobrej jakości teksty na stronie a pozycjonowanie

Jednym z bardzo istotnych elementów procesu pozycjonowania jest tworzenie treści specjalnie dostosowanych pod SEO. Nazwa tego procesu to „Seo Copywriting„. Jest to w pewnym sensie pewna alternatywa dla standardowego przygotowywania treści, ponieważ tekst przygotowany zgodnie z regułami seo copywritingu musi zawierać pewne określone słowa i nie tylko. Dlatego też warto poznać informacje na temat tworzenia takich tekstów.

Elementy tekstu

Najważniejsze jest aby tekst przygotowywany pod SEO był wartościowy dla czytelnika, tak aby zainteresować osobę odwiedzającą stronę internetową. Powinien nie tylko zawierać ciekawe i interesujące informacje, ale także pomóc rozwiązać niektóre problemy, które mogą drażnić czytelnika tego tekstu. Kolejną ważną kwestią jaką musi spełniać tekst odpowiednio przygotowany pod SEO to kwestia zawarcia określonych słów kluczowych. Dobrze stworzony artykuł nie tylko może przyczynić się do zainteresowania osób odwiedzających prowadzoną przez nas stronę WWW. Jeżeli artykuł ma być dobry jeżeli chodzi o SEO to musi zawierać także pogrubione frazy, kursywę czy też inne elementy tekstu, który może zainteresować klienta.

Zasady SEO copywritingu

Przede wszystkim należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe pod, które zostanie przygotowany tekst, później musi zawierać odpowiednie frazy oraz musi być odpowiednio przystosowany. Kolejną kwestią jest to, aby słowa kluczowe były stosowane także w tytułach oraz nagłówkach. Dodatkowo trzeba pamiętać, aby w treści znajdowały się interesujące treści, które nie tylko będą zawierały frazy ale także bardzo interesującą treść, która może zainteresować zarówno roboty jak i ta, która zainteresuje roboty.

Oczywiście realizując teksty pod SEO nie można zapominać, że musi być on także naturalny i być tak napisany, aby dokładnie odpowiadać na potrzeby czytających go osób. W zakresie usług związanych z seo copywritingiem znajduje się także optymalizacja tekstów pod kątem SEO, tak aby teksty zawierały odpowiednie słowa kluczowe oraz odpowiednie wyrażenia.

Artykuły sponsorowane a pozycjonowanie

Artykuły płatne lub sponsorowane (w tym eksperckie) zawierające linki i dużo słów kluczowych miały z założenia wzmocnić SEO, a co za tym idzie podnieść pozycję klienta w wynikach wyszukiwania. Tresci sponsorowane, jeśli są napisane rzetelnie dają wiele korzyści. Przede wszystkim możliwość umieszczenia swoich linków na popularnych, opiniotwórczych oraz tematycznie powiązanych stronach, co tworzy naturalny ruch oraz pozytywnie wpływa na wizerunek promującej się strony.

Ciężko jednak z całą pewnością przewidzieć, które linki zostaną uznane za algorytm Google za naturalne, ponieważ zasady nieustannie się zmieniają i nie zawsze są przedstawiane w czytelny dla webmasterów sposób. Ogólnie polityka Google zmierza do coraz bardziej restrykcyjnej.
Te działania mają na celu wykluczenie spamu, „black hat seo” i zaśmiecania sieci linkami.
Google jednak nie daje webmasterom dokładnych wytycznych, jaki typ linków jest ryzykowny, to wciąż rodzaj zabawy w kotka i myszkę.

Pozycjonowanie stron internetowych, aby było zupełnie bezpieczne, legalne, a przede wszystkim opłacalne musi iść w stronę budowania treści, w której na końcu pojawi się link naturalnie pasujący do tematu. Dlatego usługi pisania artykułów sponsorowanych, w tym artykułów eksperckich w najbliższym czasie będą najpewniejszą metodą, by promowany link nie został uznany za spam. Taki artykuł musi być przede wszystkim powiązany tematycznie z linkiem, obiektywny, ciekawy, wnosić nową treść a także być napisany w sposób stylistycznie poprawny dla języka, w jakim ma funkcjonować. Warto też wziąć pod uwagę takie aspekty, jak:

  • jakość strony, na której jest link (dobrze poszukać wartościowego i silnego wydawcy)
  • otoczenie linka, czyli czy jest spójny z treścią
  • anchor (treść linka)
  • dynamika pozyskiwania linku do jednej strony.
  • całkowita ilość linków w konkretnym tekście.

Od końca 2012, kiedy zapowiedziano zaostrzenie zasad, wprowadzono także ręczną weryfikację treści stron i linków, czyli czynnik ludzki w całym przedsięwzięciu. Miejmy nadzieję, że dzięki temu internet stanie się przyjaznym miejscem.

Pozycjonowanie SEO przez dodawanie strony www do katalogów internetowych, czy to działa?

Kilka lat temu dodawanie strony do katalogów było jednym z głównych sposobów jej pozycjonowania. Jednak – jeśli chodzi o Internet – kilka lat to cała epoka, co ma wpływ na efektywność pewnych rozwiązań.

Katalogi stron są po prostu zbiorami linków do konkretnych witryn www, dodanych tu przez ich właścicieli lub administratorów. Najczęściej to moderator katalogu ostatecznie decyduje, czy dodać zgłoszoną stronę do zasobów zbioru.

Najczęściej katalogi stron www dzieli się na bezpłatne i płatne. Zdecydowanie więcej pozytywów wynika z dodawania stron do katalogów płatnych – są one stanowczo mniej zaspamowane, ich właściciele o wiele szybciej akceptują dodane strony i nie porzucają, czy też nie zapominają o regularnej obsłudze swoich katalogów. Dbają też o wygląd całego katalogu i jakość samych wpisów.

Dzisiaj znaczenie katalogów, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron, spadło. Nie mogą być one więc jedynym, czy jednym z głównych sposobów na polepszanie pozycji konkretnej strony w wyszukiwarkach. Nie znaczy to jednak, że w ogóle nie warto zwracać na nie uwagi. Katalogowanie ma znaczenie dla zróżnicowania źródeł linków do konkretnych stron www. Jest to istotne pod kątem tworzenia tzw. link buildingu, czyli – mówiąc najprościej – linkowania do strony.

Decydując się na skorzystanie z katalogowania, trzeba przede wszystkim brać pod uwagę wartościowe katalogi, uznawane za godne zaufania chociażby przez Google. Należą do nich np. katalogi należące do ogólnie znanych z nazwy portali. Daje to gwarancję prawidłowego i regularnego ich prowadzenia i tego, że nie znikną z sieci ot tak, z dnia na dzień.

Pozyskiwanie linków czyli tak zwany „link building”

Linki zewnętrzne i wewnętrzne to bardzo istotny element wpływający na pozycję strony www w wyszukiwarce. Dobre operowanie tymi formami popularyzacji naszej strony w Internecie przyniesie wymierne efekty i zwiększy ruch użytkowników.

Najlepszymi linkami są linki, które z innych serwisów i stron prowadzą na naszą stronę i są to linki zewnętrzne. Natomiast linkami wewnętrznymi są linki w obrębie naszej strony, na przykład do innych zakładek czy też wcześniejszych wpisów lub postów na blogu. Dzięki temu użytkownik spędzi na stronie więcej czasu, a dodatkowo znajdzie więcej interesujących go informacji. Kolejnymi linkami, które mogą się pojawić to linki do innych stron. To konieczność, jeśli należy podać źródło informacji albo grafiki.

Następnym podziałem jest podział na linki tekstowe i graficzne. Link tekstowy to wyróżniający się podkreśleniem lub innym kolorem czcionki fragment tekstu, zazwyczaj zmienia kolor po najechaniu na niego myszką. Taki zabieg od razu sugeruje czytelnikowi, iż jest to jakiś odnośnik. Linki graficzne to po prostu grafiki, obrazki, bannery. Po kliknięciu w nie, użytkownik przechodzi na podlinkowaną stronę. Jest to atrakcyjna i rzucająca się w oczy forma linków i warto jest stosować.

Podczas tworzenia linków i wplataniu ich w treść należy dobrać atrybuty linków. Najważniejszym z nich jest ustalenie czy link będzie otwierał się w tej samej karcie, w nowej karcie czy w nowym oknie. Najkorzystniej jest jeśli otworzy się w nowej karcie.

8. Techniczne aspekty pozycjonowania SEO

Pozycjonowanie a dostęp do Google Search Console

Czym jest Google Search Console? Najprościej rzecz ujmując jest to potężne narzędzie informacji analitycznej. Jest przede wszystkim dostarczycielem informacji o stanie strony, jej indeksowaniu, a także o zagadnieniach dotyczących ruchu na stronie. To narzędzie pomaga użytkownikowi zorientować się jak Google widzi jego stronę. Co warto odnotować to na pewno to, że jest całkowicie bezpłatne.

Na stronie tej możemy za pomocą prostych narzędzi dodać stronę do aktywnych w narzędziu, aby przejść do analizy zagadnień z nią związanych. Google Search Console to przydatne narzędzie, jeśli chodzi o analizę najważniejszych informacji na temat wybranej strony WWW. Sam projekt składa się z:

  • Bocznego menu, które zbudowane jest z apletów: wiadomości, stany w wyszukiwarce, ruch związany z wyszukiwaniem, indeks Google, indeksowanie, pozostałe.
  • Głównego obszaru wyświetlania danych.
  • Górnej belki, dzięki której mamy możliwość przenoszenia się pomiędzy stronami.

Nieznajomość poszczególnych narzędzi często prowadzi do spadku ruchu na stronie. Natomiast wnikliwa analiza sprzyja rozwojowi marki prezentowanej na stronie, rozpoznawalnością jej w internecie, a także rozwojowi treści strony. Właściwe użytkowanie dostarczonych przez Google narzędzi sprzyja rozwojowi internetu oraz wzbogaca naszą wiedzę na temat użytkowników korzystających z danej WWW. Jest to temat który, dostarcza cennych wnikliwych wyników do badań i analiz dla niejednego przedsiębiorcy, projektanta WWW czy moderatorów stron. Warto korzystać z tego bezpiecznego narzędzia. Polecam Google Search Console do wnikliwej wędrówki w głąb internetu.

Dlaczego plik robot.txt jest ważny?

Jednym z elementów budowy stron internetowych jest plik robots.txt. Jest to jeden z mechanizmów “Robots Exclusion Protocol”. Zadaniem tego pliku jest informowanie robotów o tym co jest możliwe na stronie internetowej, a co zakazane. Plik powinien zostać umieszczony w katalogu głównym domeny internetowej.

Jak działa ten plik?
Do indeksowania treści na stronach internetowych wykorzystuje się boty, których zadaniem jest podążanie za linkami na stronach internetowych. Roboty analizują zawartość strony internetowej i dodaje je do wyszukiwarki. Dzięki odpowiednim regułom znajdującym się w pliku można określić do jakich elementów strony roboty mają mieć dostęp czy też jakie mają być dla nich zakazane. Plik ten może być utworzony praktycznie w dowolnym edytorze tekstowym. Przykładową zawartością pliku robots.txt może być:

User-agent: *
Allow:

czy też

User-agent: *
Disallow: /directory/file.html.

Na co zwrócić uwagę stosując plik robots.txt?

  • Nie wszystkie roboty słuchają się zapisów w pliku robots.txt. W niektórych przypadkach nawet jednoznaczne zapisy mogą zostać zignorowane.
  • Plik robots nie jest sposobem na zabezpieczenie dostępu do plików, a sam plik jest w pełni publicznie dostępny.
  • Nie wszystkie serwery wspierają wykorzystają zastosowanie takiego pliku.
  • Oczywiście należy pamiętać, że jeżeli zawartość strony zostanie zablokowana w robots to wyszukiwarka Google nie zaindekusuje strony. Także jeżeli chce się zabezpieczyć swoją stronę przed Google to można użyć tego sposobu.
  • W przypadku gdy chcesz aby Google indeksowało całą stronę istnienie pliku robots można zignorować.

Protokół „https” a pozycjonowanie strony internetowej

Google, obecnie światowy lider w branży wyszukiwarek, przyznaje, że na wpływ pozycji strony w wynikach wyszukiwania ma około 200 czynników. To całkiem sporo, by kontrolować wszystkie jednocześnie, zwłaszcza, że Google nie do końca chce zdradzić wszystkie tajemnice algorytmu.
W tym artykule zostanie omówiony wpływ http na pozycję strony.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że zmiana http na https niesie ze sobą wiele pozytywnych zmian związanych z bezpieczeństwem klientów. Warto zainteresować się uzyskaniem Certyfikatu SSL będącego gwarantem bezpiecznego połączenia i zapewni zabezpieczenie haseł i wprowadzonych danych – w tym numerów kart płatniczych, nr kont, nr PESEL, a więc elementów kluczowych, jeśli posiadasz sklep lub platformę sprzedażową!
Certyfikat chroni także poufność danych potrzebnych do logowania w obrębie strony www, korespondencji, treści formularzy kontaktowych oraz zapewnia integralność danych, dzięki czemu może wychwycić celowe lub nie modyfikacje w obrębie przesyłanych informacji.
Dbałość o bezpieczeństwo doskonale wpływa na wizerunek strony, sklepu czy firmy.

Zmiana http na https wiąże się ze zmianą adresu, ale warto podjąć wysiłek, ponieważ już od 2017 roku strony z adresem http będą oznaczane jako niegodne zaufania oraz spadnie ich pozycja w rankingu Google. Co więcej,Google zapowiada faworyzowanie stron posiadających certyfikat.
Certyfikat najlepiej zakupić od sprawdzonego sprzedawcy. Darmowe certyfikaty mogą nie działać wcale, co negatywnie przełoży się na wynik strony w pozycjonowaniu.

Dane strukturalne w pozycjonowaniu stron

Każdy przedsiębiorca prowadzący stronę internetową, sklep lub platformę sprzedażową, poszukuje sposobów na wzmocnienie SEO swojej witryny.
Algorytm Google pozycjonuje strony w oparciu o około 200 parametrów i jednym z nich jest analiza jakości danych strukturalnych.

Znaczniki danych strukturalnych pomagają lepiej zrozumieć algorytmowi rekina Google, z jaką stroną mają do czynienia, toteż ich poprawność lub nie może mieć wpływ na pozycję naszej strony w Google a także zrujnować lub wynieść nasz biznes na wyżyny.

Dane strukturalne strony pomagają lepiej zrozumieć jej treść, trafniej zinterpretować i bardziej adekwatnie ocenić, dlatego „przekaz” powinien być możliwie najbardziej rzetelny i jasny, by algorytm nie musiał go „zgadywać” analizując inne elementy.

W listopadzie zeszłego roku podczas konferencji Gary Illyes wypowiedział się w imieniu Google, informując, że właśnie dane strukturalne są tym elementem, który w najbliższej przyszłości będzie miał największe znaczenie dla pozycjonowania.

Illyes polecił webmasterom nie trzymać się sztywno wytyczonych schematów, opublikowanych swego czasu przez Google. Poradził raczej na własną rękę zapoznać się ze znacznikami schema.org, by wybrać te najbardziej pasujące do naszego profilu. Dobrze więc zamiast powielać schematy lub stawiać na ilość ponad jakością, nauczyć się rozumieć działanie danych strukturalnych i poprawnie je implementować.

Rzetelnie opracowane dla strony dane strukturalne wpłyną pozytywny na ranking i pomogą wyróżnić się od konkurencji.

9. FAQ

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Koszt pozyskiwania zależy od wielu zmiennych. Przede wszystkim od rodzaju strony internetowej i konkurencyjności w branży. Realny koszt pozycjonowania powinien być obliczony indywidualnie po rzetelnie przeprowadzonej analizie działań konkurencji. Analiza konkurencji przy usłudze pozycjonowania to pierwszy krok do sukcesu.

Kiedy i jakich efektów pozycjonowania można się spodziewać?

Efekty pozycjonowania pojawią się w okresie od 3 do 12 miesięcy. Szybkość pojawienia się efektów w postaci top 10 Google czy top 3 Google, głównie zależy od konkurencyjności branży i ilości pracy jaką należy wykonać, aby „dogonić” konkurencję, która korzysta z tego typu usługi już od jakiegoś czasu.

Jak zweryfikować czy pozycjonowanie jest prowadzone dobrze?

Efekty to najlepsza możliwość weryfikacji usługi pozycjonowania. Jeśli w narzędziach typu Senuto czy Semstorm widzimy stałe wzrosty ruchu i pozycji w Google Organic – należy podejrzewać że usługa jest prowadzona rzetelnie. Najlepsze firmy w raportach miesięcznych wykazują spis działań jakie zostały podjęte np. jakie linki w danych miesiącu zostały pozyskane.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO od pozycjonowania?

Główny aspekt to sposób wyceny pracy. Nikt nie pracuje dziś „za darmo”. Firma od pozycjonowania także musi zarobić na swoje koszty. Dlatego wszystkie firmy rozliczające się „za efekt” mogą nie być wiarygodne. Zarówno audyt seo, jak strategia, czy prace bieżące – nawet przed uzyskaniem efektu – powinny być wycenione. Najlepiej jako stawki godzinowe zaangażowanych osób w przydzielonym zespole.

Rozwiń z nami swój biznes on-line