fbpx


Specjalizacje Google Partners

Program Google Partners

Google wprowadziło program Google Partners w celu wspierania firm i agencji marketingowych. Program Google Partners ma określone wymagania, które firmy marketingowe muszą spełnić, aby móc do niego przystąpić.

Firmy i ich pracownicy chcąc uczestniczyć w programie powinny zarejestrować się na stronie Google Partners

Google Partners pozwala uzyskać status Partnera Google, oraz status Partnera Google Premium.
W ramach statusu Partnera Google można uzyskać specjalizacje:

Każda z tych specjalizacji wymaga dogłębnej wiedzy z obsługi narzędzi Google AdWords i Google Analytics.

Wchodząc na stronę wyszukiwania Partnerów Google można zauważyć, że specjalizacje określono w tym czy ktoś potrzebuje pomocy w reklamie internetowej czy w obsłudze witryny internetowej.

W praktyce wybór Lublina powoduje, że firma eMedia znajduje się w zestawieniu zaledwie 5 firm Centrum Internetowe PPCefekt.pl, TopSearch, Enzo, Grupa Combo IT

Specjalizacje Partnerów Google

Specjalizacja Reklama w sieci wyszukiwania 

Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz posiada specjalistyczną wiedzę na temat podstawowych i zaawansowanych zagadnień dotyczących sieci wyszukiwania, obejmujących sprawdzone metody tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam w sieci wyszukiwania oraz zarządzania nimi.

W praktyce to oznacza że firma potrafi dobrze wykorzystywać Google AdWords w reklamach wyświetlanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki i w wynikach wyszukiwarek wykorzystujących technologię Twojej Wyszukiwarki Google (Custom Search Engine). Potrzebna jest znajomość prowadzenia konta menadżera MCK na poziomie administracyjnym

Specjalizacja Reklama Mobilna

Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz posiada specjalistyczną wiedzę na temat podstawowych i zaawansowanych zagadnień dotyczących reklamy mobilnej, obejmujących formaty reklam, ustalanie stawek i kierowanie reklam oraz pomiar i optymalizację kampanii.
W praktyce to oznacza że firma ma specjalistów którzy potrafią zrozumieć zasady tworzenia formatów dla reklamy mobilnej a szczególności w sieci AdMob czy korzystać z zaawansowanych narzędzie programistycznych SDK dla Androida albo dla iOS do pomiaru reklam w aplikacjach mobilnych. Pokazuje też że firma potrafi korzystać też z narzędzi do analityki mobilnej typu Firebase.

Specjalizacja Reklama Video

Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz posiada specjalistyczną wiedzę na temat zaawansowanych zagadnień dotyczących reklamy wideo, obejmujących sprawdzone metody tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam wideo w YouTube i w internecie oraz zarządzania nimi.
Reklama video to najbardziej dynamiczny segment reklamy AdWords. Głównie chodzi tutaj o znajomość narzędzi analitycznych które badają aktywność użytkowników YouTube i innych sieci reklamowych za pomocą Ad Exchange for Video i AdSense for Video (AFV) oraz potrafi skonfigurować Interactive Media Ads

Reklama w sieci reklamowej

Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz posiada specjalistyczną wiedzę na temat zaawansowanych zagadnień dotyczących sieci reklamowej i sprawdzonych metod tworzenia, pomiaru i optymalizacji kampanii reklam w sieci reklamowej oraz zarządzania nimi.
Sieć reklamowa to jest najbardziej kreatywny dział reklamy AdWords. Wymaga dobrej znajomości standardu HTML5/CSS3 w celu wprowadzania interaktywnych reklam. Szczególnie ważne są umiejętności z korzystania z Kreatora Reklamy (ang. Google’s Display Ad Builder).

Reklama w zakupach Google

Demonstruje wzrost skuteczności związanej z usługą oraz posiada specjalistyczną wiedzę na temat podstawowych i zaawansowanych zagadnień dotyczących reklamy w Zakupach Google, obejmujących tworzenie konta Merchant Center i pliku danych o produktach oraz tworzenie kampanii produktowych i zarządzanie nimi.
To jest najbardziej informatyczna część specjalizacji, bo wymaga integracji z systemami eCommerce w celu dostosowania danych o produktach z baz danych do formatów wymaganych przez Merchant Center. Trzeba też znać w zaawansowanym stopniu integracje Enhanced Ecommerce (UA) z poziomu Google Tag Manager, aby przeprowadzać skuteczny pomiar danych procesów sprzedaży.

Jak zostać Partnerem Google?

Firmy które chcą zostać Partnerami Google muszą spełniać sporo wymagań
Przede wszystkim: jedna osoba musi mieć konto Google Partners, zdobyć certyfikat AdWords,
na koncie menadżera AdWords musi przeprowadzić kampanie o budżecie przekraczającym 10000 USD w ciągu 90 dni Aby uzyskać status specjalizacji firma musi mieć specjalistę, który zda egzamin z danej specjalizacji i na koncie AdWords i mieć kampanie w danej specjalizacji o budżecie przekraczającym 10000 USD w ciągu 90 dni.

Specjalizacje Google Partners
Oceń ten artykuł

Dodano 17 marca 2017 przez Grzegorz Wysocki