fbpx


Automatyzacja marketingu

Narzędzie w marketingu internetowym, które warto znać

Choć za nowościami w dziedzinie promocji internetowej niekiedy trudno nadążyć, to zdecydowanie warto się nie poddawać. Konkurencja nie śpi, a usprawnienie prowadzonych dotąd kampanii z pewnością poprawi efekty podejmowanych przez ciebie działań.

W tym artykule w przystępny sposób przedstawimy możliwości jednego z nich, a mianowicie marketing automation  czyli Automatyzacji Marketingu.
Jak większość usprawnień i nowinek z tej dziedziny, również marketing automation wychodzi na przeciw przedsiębiorcom i ma za zadanie polepszenie wyników kampanii marketingowych w twojej firmie. Będziesz jednak zaskoczony, jeśli powiemy, że automatyzacja marketingu wykona większość czynności za ciebie lub pracownika firmy odpowiedzialnego za reklamę, łącząc wiele kanałów marketingowych. Poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych klientów takich jak: zainteresowania, wiek, płeć, czynniki demograficzne czy czynności podejmowane na stronach internetowych stworzy precyzyjne profile konsumenckie.

Marketing automation myśli za ciebie

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu trzeba najpierw zintegrować z innymi systemami takimi jak CRM czy ERP, aby mieć pewność, że wszystkie funkcje będą działały poprawnie. Jednak warto zainwestować nieco czasu na niewielkie zmiany, by cieszyć się zyskiem !

Ogólnie rzecz ujmując dzięki automatycznemu łączeniu pozyskanych danych z działaniami marketingowymi, automatyzacja marketingowa ma ułatwić marketerom rzetelne i dokładne obliczanie ROI – czyli zwrotu z prowadzonych działań reklamowych.

Stawiając na automatyzację marketingu nie tylko zapewnisz nowoczesność swojej firmie, ale także odciążysz pracowników z ręcznego wprowadzania i analizy danych, dzięki czemu zyskają czas na inne zadania.
Automatyzacja marketingu nie tylko tworzy portrety konsumenckie twoich potencjalnych klientów, ale także dobiera i kieruje spersonalizowany przekaz marketingowy.

Mało tego! Program sam przygotowuje oferty i treści reklamowe np. w postaci newsletterów czy e-maili, tworzy listy mailingowe, uwzględniając istniejące bazy danych klientów a także, co jest niezwykle ważnym czynnikiem: monitoruje reakcje odbiorców analizując współczynniki otwarć, odrzuceń i klikalności.

Na co jeszcze możemy liczyć jeśli zdecydujemy się na automatyzację marketingu ?
Segmentację kontaktów i wysyłek wiadomości e-mail, przypomnienie o „porzuconym” koszyku (czyli niedokończonych zakupach na twojej platformie sprzedażowej), dynamiczne ramki produktowe na stronie www czy posprzedażowa opieka nad klientem.

Marketing automation to nie tylko trend…

ale zdecydowanie narzędzie, które każdemu przedsiębiorcy pomoże zaoszczędzić czas i pieniądze, badając zachowania klientów w sieci tak, by dobrać treść reklamową tylko dla tych najbardziej zainteresowanych! Pozwala też ujrzeć nasze kampanie w sposób całościowy i wyeliminować te najmniej skuteczne, inwestując więcej w te, które się sprawdzają.

Automatyzacja marketingu
Oceń ten artykuł