fbpx


Optymalizacja Google Maps

Czy warto wykonać pozycjonowanie w Google Maps?

Z pewnością przekona cię fakt, że pozycjonowanie w Google Maps jest skutecznym narzędziem do przyciągnięcia nowych klientów do twojego sklepu, warsztatu, kawiarni, pubu – słowem miejsca lub biznesu, który prowadzisz stacjonarnie oraz zwiększenia zysków.

Wyobraź sobie, że klient szuka usługi, którą oferujesz i wpisuje daną frazę w wyszukiwarkę (np. mechanik Lublin). Wyniki wyszukiwania są podzielone na trzy kategorie: na samej górze zobaczy reklamy, następnie mapkę opatrzoną wizytówkami kilku firm, a pod nią wyniki organiczne.
Ponieważ bardzo często takie wyszukiwania są spontaniczne i „na ostatnią chwilę”, użytkownicy zazwyczaj nie podejmują wysiłku, by szukać ofert poza tym, co podsuwa im Google Maps. Biorąc pod uwagę takie aspekty jak odległość do miejsca, godziny otwarcia i ceny, przeważnie decydują się na jedną z ich propozycji,dlatego tak ważne jest, by twoja firma znalazła się wysoko.

Optymalizacja Google Maps

 

Konfiguracja wizytówki w kilku prostych krokach

Poprawnie skonfigurowana wizytówka zawiera informacje jak: nazwa firmy/lokalu, adres, numer telefonu i oceny klientów, ale warto też zadbać o uwzględnienie aktualnych godzin otwarcia, by klient miał pewność, że nie pocałuje przysłowiowej klamki. W tej części artykułu podpowiemy, jak skonfigurować pozycjonowanie w Google Maps krok po kroku i pokonać konkurencję w twojej  branży.

Oczywiście nie znamy wszystkich sekretów algorytmu Google, ale znajomość kilku podstawowych zasad z pewnością pomoże ci poprawić widoczność twojego biznesu w sieci i dotrzeć do klientów z twojej okolicy.

Optymalizacja Google Maps
Oceń ten artykuł