Reklama mobilna na urządzeniach przenośnych
W związku ze stale rosnącą liczbą użytkowników korzystających ze smartfonów, tabletów czy innych urządzeń mobilnych jednym z ważniejszych elementów stało się dostosowanie odpowiednio wyświetlania treści Twojej firmowej strony internetowej na takich urządzeniach.
Użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych poświęcają zazwyczaj niewielki czas uwagi na czytanie treści. Użytkownik wpisuje docelowe hasło w wyszukiwarkę Google, przegląda wyniki, a wybranie odpowiedniej strony zajmuje mu zazwyczaj maksymalnie parę minut. Dlatego też ważny aspekt to konkretne określenie oczekiwań klientów i sprawienie aby to właśnie twoja reklama przyciągnęła ich do twojej firmy.
Reklama mobilna – rodzaje
Reklamy wideo
Reklama mobilna video stale powiększa swój udział w statystykach wyświetleń reklam internetowych. Wzrost wideo w serwisach internetowych bardzo łatwo zaobserwować na podstawie najnowszych wpisów w serwisach Social Media. Obecnie znaczna część wpisów na Facebook czy Instagram. Snapchat to wpisy video oraz transmisje live.
Reklamy graficzna
Graficzna forma reklam mobilnych przyciąga duża rzeszę odbiorców i poprawia widoczność marki w Internecie. Najpopularniejsze rodzaje reklam graficznych to banery reklamowe. Najczęściej używane rozmiary reklam graficznych ukierunkowanych na urządzenia mobilne to formaty 320 x 100 px oraz 300 x 250 px. Warto sprawdzać na bieżąco listę aktualnych wymiarów grafik na FB, aby grafiki wyświetlały się poprawnie i nie traciły na jakości.
Reklamy aplikacji
Są dwa rodzaje reklam aplikacji: promujące instalację i angażujące w aplikację. Dzięki reklamom promującym instalację możemy sugerować odpowiednim użytkownikom z grupy docelowej możliwość instalacji aplikacji na swoim urządzeniu. Zwiększa to ilość pobrań Twojej aplikacji. Natomiast reklamy angażujące w aplikację, posiadają konkretny link do ekranu aplikacji.
Reklamy typu „tylko połączenie”
Reklama mobilna typu „tylko połączenie” jest wyświetlana na urządzeniach z funkcją dzwonienia. Polega to na tym, że klient może połączyć się, klikając na daną reklamę.
Dla kogo przeznaczona jest reklama mobilna?
Reklama mobilna jest dla tych, którzy chcą dotrzeć do dużej liczby odbiorców. To niezwykle obiecująca forma reklamy, zważywszy na coraz większy dostęp użytkowników do smartfonów i innych urządzeń mobilnych. Taki rodzaj promocji może znacznie wpłynąć na wyniki Twojej firmy.