fbpx


RODO dla stron internetowych

Od 25.05.2018 obowiązują przepisy RODO. Przepisy te, w dużej mierze dotyczą widoczności firmy w internecie oraz działań reklamowych w internecie. Niestety, większość firm odpowiedzialnych za wdrożenie RODO, traktuje internet drugoplanowo. Są przypadki wdrożenia przepisów RODO całkowicie bezmyślne, z dużą stratą dla działań reklamowych np. komunikaty pod formularzami są trzykrotnie dłuższe niż sam formularz.


Poniżej przedstawiamy aspekty, na które należy zwrócić uwagę podczas wdrożenia RODO w firmie pod kątem reklamy w internecie.

Obecnie nie ma jednoznacznych instrukcji, w jaki sposób powinny wyglądać wdrożenia, dlatego swoje interpretacje opieram na następujących źródłach:

1. Opinie kancelarii prawnej Przemysław Korba – przemyslawkorba.pl (certyfikowany prawnik w zakresie RODO),
2. Kurs „Praktycznie o RODO – unijna reforma przepisów” – organizowany przez firmę Proxymo
3. Kurs „RODO dla marketerów” – organizowany przez wydawcę Marketer+
4. Analizę rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)


Działania konieczne do podjęcia:

– dodatkowa konfiguracja narzędzia analitycznego wdrożonego na Państwa stronie www Google Analytics,
– akceptacja regulaminów nowej polityk przetwarzania danych w narzędziach Google Analytics, Google Tag Manager, Facebook.

Dodatkowe działania do podjęcia dla osób odpowiedzialnych za RODO w Państwa firmie:

1. Przeprowadzenie analizy ryzyka pod kątem Państwa strony internetowej i profili firmowych w internecie,
2. Opublikowanie nowej podstrony „Oświadczenia o ochronie danych i wyrażeniu zgody na wykorzystywanie danych”, zawarcie w niej informacji o przetwarzaniu danych, profilowaniu, zgodach marketingowych, obowiązku informacyjnym,
3. Uaktualnienie zgód widocznych przy wszystkich formularzach kontaktowych na stronie www, zapisach na newsletter,
4. Adnotacja w korespondencjach e-mail o administratorze danych osobowych,
5. Audyt i sporządzenie ewidencji dostępów do wszystkich narzędzi internetowych, w których zbierane są dane konsumentów (także pracowników), przy okazji wykasowanie dostępów przedawnionych,
6. Przygotowanie umów na powierzenie danych osobowych dla wszystkich firm odpowiedzialnych za pracę dla Państwa w systemach internetowych, w których mają dostęp do danych osobowych Państwa klientów,
7. Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla pracowników, którzy pracują z danymi klientów w systemach internetowych,
8. Wzór rejestru naruszeń, wzór protokołu realizacji żądań podmiotu danych,

Powyższe czynności wg. naszej interpretacji stanowią bardzo dobrą praktykę przestrzegania przepisów RODO.

Nie mniej, z uwagi na ogromny bałagan informacyjny, interpretacje innych osób mogą być różne. Obowiązek wdrożenia przepisów to odpowiedzialność administratora danych osobowych – najczęściej jest nim właściciel firmy. Warto zwrócić uwagę na powyższe aspekty osobie odpowiedzialnej za RODO w Państwa firmie. W przypadku wymagania przez tą osobę szczegółowych danych – dotyczących Państwa firmy w internecie – jestem do dyspozycji w ramach współpracy.


Oferta współpracy

Proponujemy Państwu pakiet gotowych wzorów, który znacznie usprawni wdrożenie RODO w Państwa działaniach internetowych i na stronie www:

– pytania do analizy ryzyka z odnośnie Państwa organizacji w internecie,
– wszystkie dokumenty jako wzór do uzupełnienia,
– treści zgód i informacji do zamieszczenia na stronach www i e-mail,
– ewidencje dostępów do narzędzi,
– wzory umów, upoważnień, rejestrów,
+ konsultacje z osobami zaangażowanymi w tym temacie.

Koszt pakietu to 699zł netto.


Zapraszamy do kontaktu

tel: +48 605 18 99 45
email: kontakt@emedia.com.pl

 


Jednak bardzo proszę nie odebrać powyższej propozycji jako przejęcia odpowiedzialności za wdrożenie RODO w Państwa firmie. Ta odpowiedzialność spoczywa na osobach opisanych powyżej. Jako emedia, także obecnie dostosowujemy się do przepisów RODO, co daje Państwu pewność w bezpieczeństwie dalszej współpracy.

RODO dla stron internetowych
3.7 (73.13%) 288 głosów]