fbpx


Czy wizytówki w Google Maps przejmą rolę strony internetowej?

Wizytówka w Google Moja FirmaW ostatnich kilku latach Google bardzo dynamicznie rozwija produkt – Google Moja Firma. Obecny system i jego obsługa różni się całkowicie od wadliwego systemu sprzed kilku lat. Jedyna wspólna cecha, która łączy te dwa rozwiązania to charakterystyczne pocztówki – wysyłane przez Google w celu weryfikacji adresu firmy.

Nowa strategia Google

Dzisiejszy system jest projektowany w zgodzie ze strategią Google, która zakłada chęć posiadania większej kontroli nad treścią w internecie. Google chce zatrzymać użytkowników w swoich produktach, eliminując przejścia/kliknięcia do niezależnych stron internetowych firm przedsiębiorców. Jednym zdaniem, pragnie całkowicie uzależnić firmy od swoich systemów.

Produkt Google Moja Firma to doskonałe narzędzie do realizacji powyżej opisanej strategii. Zakładając, że najszybszym sposobem na znalezienie firmy w internecie jest wpisanie jej nazwy lub słów kluczowych związanych z firmą w wyszukiwarce – Google chce udostępnić już w wynikach wyszukiwania treści, których najczęściej szukają użytkownicy. Dzięki temu użytkownik bez wchodzenia na firmową stronę internetową zdobywa oczekiwaną wiedzę i z niej korzysta wykonując określoną akcję np. dzwoniąc do firmy.

Pozycjonowanie Google Maps W ostatnich miesiącach produkt Google Moja Firma wzbogaciło się o nowe opcje.

 

Dziś do dyspozycji mamy:

– prezentację firmy: telefon, adres, zdjęcia, opis.
– darmową wizytówkę mobilną z adresem twoja-firma.business.site
– wirtualny spacer po firmie
– wpisy i wydarzenia
– pytania, odpowiedzi
– opinie, oceny

Dalszy rozwój produktu Google Moja Firma?

Łatwo przewidzieć, że już w najbliższych miesiącach, gdy Google wprowadzi najnowsze opcje (pytania i odpowiedzi, wpisy, wydarzenia) do wszystkich wizytówek – przedsiębiorcy będą musieli na bieżąco obsługiwać profil Google Moja Firma, równolegle z własną stroną internetową. Inną drogą jest zlecenie obsługi firmie zewnętrznej, zajmującej się marketingiem internetowym.

Jak należy podejść do tematu Google Moja Firma? 

Większość firm posiada swoją wizytówkę w Google. Nawet dla małych i średnich przedsiębiorców wizytówki są wyświetlane przez internautów ponad 1000 razy miesięcznie (można to zweryfikować w panelu Google Moja Firma).

W większości przypadków ilość wyświetleń wizytówek Google Moja Firma jest większa od wejść na stronę internetową.  Duża liczba wyświetleń wizytówek firmowych w połączeniu z wprowadzeniem elementów interaktywnych tj. pytania i odpowiedzi, wpisy, wydarzenia, oceny – wymusza na przedsiębiorcach stałą obsługę swojej wizytówki.

Dodatkowym atutem bieżącej obsługi profilu w Google Moja Firma jest fakt, iż przedsiębiorcy którzy zajmują się tym cyklicznie – zostają wynagrodzeni przez algorytm Google wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania pod słowami kluczowymi związanymi ze swoją działalnością. To będzie miało bezpośredni wpływ na ilość klientów firmy.

Wnioski ostateczne

Podsumowując: Jeśli dopiero zaczynasz prowadzić swoją firmę, pierwszą rzeczą po otrzymaniu numeru NIP, powinno być założenie wizytówki w Google Moja Firma. W dalszych krokach pomyśl o stronie internetowej i jej celach. 

Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy, jesteśmy do dyspozycji.

 

Polecamy również:

[ratings id=”822″]

Czy wizytówki w Google Maps przejmą rolę strony internetowej?
Oceń ten artykuł

Dodano 10 października 2017 przez Grzegorz Wysocki