Wpisy informacyjne w Google Maps

Od niedawna Google wprowadził opcję dodawania wpisów w Google Maps. Jest to bardzo ciekawe narzędzie pozwalające na informowanie użytkowników o aktualnościach swojej firmy, przyciąganie nowych klientów i umacnianie relacji już z obecnymi. Jest ono widoczne dla użytkowników w wyszukiwarce i w mapach Google.

Jak to wygląda po dodaniu?

Wpis w Google Maps

Jak dodać wpis w Google Maps?
Wpisy informacyjne w Google Maps

    1. Zaloguj się w Google Moja Firma, aby móc zarządzać wizytówką.
    2. Kliknij na zakładkę „Wpisy”.
    3. Wyświetli się ekran  „Utwórz wpis”, a na nim opcje:
      • dodawania tekstu (do 300 wyrazów)
      • zdjęć
      • ustawiania wpisu jako wydarzenia z datą i godziną rozpoczęcia oraz zakończenia
      • przycisku call-to-action (wezwanie do działania) przykładowo (zobacz na obrazku po prawej) „Więcej informacji” z adresem docelowym
    4. Po utworzeniu wpisu możesz wybrać opcję „Podgląd”, aby sprawdzić czy wszystkie dane się zgadzają a następnie opublikować za pomocą „Opublikuj”.

    Wskazówki przy dodawaniu wpisów w Google Maps

    • Najbardziej zalecany rozmiar zdjęć to 750×750. Rozmiar nie może być mniejszy niż 250×250, ponieważ nie będzie zaakceptowany.
    • Zalecane jest, aby wyśrodkować obraz w celu prawidłowego wyświetlenia. W przeciwnym razie ważne elementy mogą zostać ucięte.
    • Najważniejsza informacja znajduje się w pierwszych 100 znakach i będzie wyświetlana w wizytówce Twojej firmy. Upewnij się, że informacja, którą tam zamieścisz jest kluczowa.
    • Najnowsze posty wyświetlają się w pierwszej kolejności, starsze będą wyświetlane kolejno  w formie karuzeli.
    • Widoczność wpisów jest ograniczona tylko do 7 dni, w związku z czym zaleca się częste ich aktualizowanie.
    • Każdy post ma swój własny, unikalny URL, który można udostępniać za pomocą jednego kliknięcia.

    Co dają wpisy w Google Maps?

    Wpisy informacyjne w Google Maps mogą niezwykle usprawnić promocję biznesu. Jest to idealna opcja, aby poinformować klientów o różnego rodzaju wydarzeniach związanych z firmą, aktualizować informacje na bieżąco, promować stronę oraz budować społeczność marki.