Wysyłanie wiadomości przez Google Moja Firma

Wysyłanie wiadomości przez Google Moja Firma

 

Google Moja Firma od listopada 2016 roku zaczęło testować opcję wysyłania wiadomości poprzez wizytówkę w Google Moja Firma.

Opcja ta jest dostępna wówczas tylko dla firm oraz klientów ze Stanów Zjednoczonych, jednak planowane jest udostępnienie tej usługi także w innych krajach, w tym w Polsce. Funkcja ta pozwala na bezpośrednią rozmowę z klientami, którzy wyszukają wizytówkę Twojej firmy w Google. Może to pomóc rozwinąć komunikację z klientami  i przyciągnąć więcej klientów do swojej firmy.

Jak to działa?

Uruchomienie funkcji będzie dostępne po zalogowaniu się w Google Moja Firma, kliknąć w zakładkę „Home” i odnaleźć sekcję „Chat” z odnośnikiem włączenia opcji „Turn On Messaging”.

Następnie należy ustawić numer telefonu, którego chcesz użyć do wysyłania wiadomości. Potwierdzenie zweryfikowania twojego numeru przyjdzie drogą SMS.

 

Po ustawieniu numeru, wyświetli się możliwość ustawienia automatycznej odpowiedzi do klienta, który będzie chciał się skontaktować z Twoją firmą.

Po ustawieniu tych opcji na koniec w wizytówce Twojej Firmy wyświetli się ikonka wiadomości „Message”, po której kliknięciu klienci będą mogli uruchomić „czat” z firmą.

Opcja ta daje wiele plusów, może przyciągnąć wielu klientów, jednak należy liczyć się z tym, że klienci oczekują jak najszybszej odpowiedzi, a każda zaległa wiadomość wydłuża automatycznie twój czas odpowiedzi. Oznacza to, że Google wylicza średni czas twojej odpowiedzi i pokazuje go publicznie do wglądu użytkowników.

Co daje taki sposób komunikacji?

Pozwala na bezpośredni kontakt z użytkownikiem za pomocą smartfona, użycie domyślnego komunikatora  i natychmiastowe porozumienie się. To świetna opcja dla tych, którzy są zmęczeni pisaniem długich wiadomości w niewygodnej formie.

Wysyłanie wiadomości przez Google moja Firma znacznie wpływa na wzmocnienie wizerunku marki oraz na poprawę jej jakości, bo przecież dialog, reakcja na zmieniające się zachowania i preferencje klientów, to najlepszy sposób na ich utrzymanie.

Źródła: http://searchengineland.com, https://support.google.com/

Zapisz się do newslettera emedia, aby wiedzieć kiedy funkcja będzie dostępna również w Polsce.

 

Dodano 2 sierpnia 2017 przez Natalia Pyszniak